Odelzanie kola zamachowego w TDI

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lis 25, 2009 22:34

Adamm pisze:masz blisko mozesz pojsc zapytac czy kolo odelza i wywaza bez walu :P
to co mam wyciągac wał z silnika :) Adam przeciez do tego co piszesz trzeba odkręcić korbowody :P



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr lis 25, 2009 23:53

cowboy, wiem, ale tak mi powiedzieli fachowcy, ze nie podejma sie wywazania bez walu


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

arwam

Post autor: arwam » czw lis 26, 2009 01:06

cowboy pisze:Adam przeciez do tego co piszesz trzeba odkręcić korbowody :P

cowboy, nie tylko korbowody.

wystarczy że dorwiesz jaki kolwiek wał od silnika 1.9 lub 2.0 nie koniecznie Diesla



Awatar użytkownika
kozak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: czw paź 16, 2008 09:37
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kozak » czw lis 26, 2009 12:25

Wywazac nie musze, bo moge miec juz wywazone, tylko pytanie czy da to jakies odczuwalne zmiany w aucie ? teraz mam turbo gt 18/20 ale w przyszlosci planuje cos wiekszego wiec dobrze by bylo zeby auto lepiej sie zbieralo z dołu.



arwam

Post autor: arwam » czw lis 26, 2009 13:11

kozak pisze:tylko pytanie czy da to jakies odczuwalne zmiany w aucie ?
będzie auto lepiej się zbierać na pierwszych dwóch biegach ale będzie się sprzęgło szybciej zużywać jesli będziesz jeździł w dolnych obrotach i może mieć ciut mniejszy moment obrotowy



rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: rav_tdi » czw lis 26, 2009 18:53

[/b]
Włochaty pisze:nic straszengo sie nie dzialo, tylko pod gorke trzeba bylo redukowac jak sie chcialo na niski obrotach wjechac
- dokładnie tak jak piszesz, takie są minusy zelżonego koła, czyli jakby nie było dynamika spada!! :crazy: I tak samo dzieje się podczas zmiany dwumasa na 1masa.
arwam pisze:ale będzie się sprzęgło szybciej zużywać jesli będziesz jeździł w dolnych obrotach i może mieć ciut mniejszy moment obrotowy
- dokładnie tak!!

Oczywiście są na tym forum, którzy uznają to za głupote i twierdzą, że takie coś nie ma miejsca w prawach fizyki :grin: :kac:
Ostatnio zmieniony czw lis 26, 2009 18:58 przez rav_tdi, łącznie zmieniany 4 razy.


SCIROCCO 4 EVER D BEST!!

arwam

Post autor: arwam » czw gru 03, 2009 20:00

rav_tdi pisze:- dokładnie tak jak piszesz, takie są minusy zelżonego koła, czyli jakby nie było dynamika spada!!
rav_tdi pisze::crazy: I tak samo dzieje się podczas zmiany dwumasa na 1masa.
czy miałeś już takie zmiany za sobą?



rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: rav_tdi » sob gru 05, 2009 16:40

arwam pisze:czy miałeś już takie zmiany za sobą?
-

Tak dokładnie, odelżanie miało miejsce w benzynie 1.8 i stracił na dynamice, ale za to z dołu się świetnie zbierał

A z dwumasa przeszedłem na g60 i też stracił na dynamice, czyli np. jadąc pod górke powiedzmy 120km/h na 5tym biegu w 4os. ciężej podjeżdża, a na cieższym kole sztywnym, lub dwumasie zdecydowanie łatwiej mu to przychodzi!!

Ale oczywiście mody poszły dalesze :grin: - wtryski, turbina, FMIC, soft, itp. i nic już nie zauważam odnośnie elastyczności, ale gdy wsio było org. i zmieniłem to sprzęgło to było widać strate na dynamice! :grrr:


SCIROCCO 4 EVER D BEST!!

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » sob gru 05, 2009 20:01

morfeusz86r pisze:można przetoczyć żeby lepiej tarcza zgrywała sie z kołem, lepiej przenosiła moment
tutaj fotki
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony sob gru 05, 2009 20:03 przez morfeusz86r, łącznie zmieniany 1 raz.



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Post autor: tomek08 » ndz gru 06, 2009 01:14

Witam, gdzieś czytałem, że po zmianie na jedno mas lepiej reaguje na gaz, ale co tam później się dzieje to nie wiem. Kiedyś sam miałem odelżone o jakieś 1,5kg i była za**** różnica tyle, że w benzynie. Do fiata 125p taty włożyłem o 1kg lżejsze i z niskich obrotów jest różnica. Jeśli chodzi o diesla to niech się bardziej doświadczeni wypowiedzą. Pozdrawiam


Tomek

Awatar użytkownika
Włochaty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1054
Rejestracja: pn sty 22, 2007 13:51
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Włochaty » ndz gru 06, 2009 23:26

tutaj zdjecie zamachowca z 1z, nie rzbe chyba opisywac ktore jest odelzone? :jezor: :grin:


Obrazek



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Post autor: tomek08 » pn gru 07, 2009 15:28

Witam,
Włochaty pisze:tutaj zdjecie zamachowca z 1z, nie rzbe chyba opisywac ktore jest odelzone? :jezor: :grin:
, ajaka jest różnica w przyspieszaniu i jeździe? Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » pn gru 07, 2009 15:40

Cos wam powiem. Na uczelni powiedziano mi kiedys, ze sprzeglo to wzmacniacz momentu obrotowego. Jak sobie ktos tak dobrze pomysli po co jest sprzeglo i jakie ma zadanie i przesledzi tak krok po kroku co sie dziej jak wciskamy sprzeglo i potem popuszczamy i dlaczego silnik nie gasnie jak ruszamy na polsprzegle to zrozumie cala istite rzeczy. Teraz dodajmy do tego kolo zamachowe i jego role- czyli tez wzmocnienie momentu do tego jeszcze druga role jaka jest wyrownowazenie pracy silnika, wytlumienie jego nerwowej pracy( szarpniecia spowodowane kazda detonacja w cylindrze) to rozumiemy ze zamach musi byc ciezki. Negatywne skutki zamachu to to ze szybciej nam beda leciec poduszki na silniku, panewki na wale glownym, nerwowa praca na biegu jalowym silnika a nawet problemy z odpaleniem auta( zaklucenie dla rozrusznika oraz silnika). Wiem ze sie odciążało zamachy w benzynach zeby szybciej sie silnik wkrecal na obroty ale w dieslu to raczje nie ma sensu zwlaszcza w codziennej jezdzie. Zamach to jest akumulator momentu obrotowego.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: rav_tdi » pn gru 07, 2009 19:41

wesol pisze:Cos wam powiem. Na uczelni powiedziano mi kiedys, ze sprzeglo to wzmacniacz momentu obrotowego. Jak sobie ktos tak dobrze pomysli po co jest sprzeglo i jakie ma zadanie i przesledzi tak krok po kroku co sie dziej jak wciskamy sprzeglo i potem popuszczamy i dlaczego silnik nie gasnie jak ruszamy na polsprzegle to zrozumie cala istite rzeczy. Teraz dodajmy do tego kolo zamachowe i jego role- czyli tez wzmocnienie momentu do tego jeszcze druga role jaka jest wyrownowazenie pracy silnika, wytlumienie jego nerwowej pracy( szarpniecia spowodowane kazda detonacja w cylindrze) to rozumiemy ze zamach musi byc ciezki. Negatywne skutki zamachu to to ze szybciej nam beda leciec poduszki na silniku, panewki na wale glownym, nerwowa praca na biegu jalowym silnika a nawet problemy z odpaleniem auta( zaklucenie dla rozrusznika oraz silnika). Wiem ze sie odciążało zamachy w benzynach zeby szybciej sie silnik wkrecal na obroty ale w dieslu to raczje nie ma sensu zwlaszcza w codziennej jezdzie. Zamach to jest akumulator momentu obrotowego.
Szkoda żeś sie nie wypowiadał wcześniej w pewnym temacie o kole zamachowym właśnie!!(który właściwie admin usunął) Bo jak ja napisałem co zauważyłem z doświadczenia po zmianie z dwumasa na lzejszy 1Z/PG, to "mistrze" napisali że same absurdy opowiadam, że to głupota, że nie spada elastyczność itp:crazy:
Pisałem nawet o tym, że po co w takim razie montują takie dużo koła zamachowe w tirach, gdzie głównie chodzi o NM i elastyczność, o podjeżdżaniu pod górke w 5os. na 5tym biegu, itp.
Ostatnio zmieniony pn gru 07, 2009 19:47 przez rav_tdi, łącznie zmieniany 1 raz.


SCIROCCO 4 EVER D BEST!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości