Twin Turbo / Biturbo - budowa instalacji

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » wt gru 01, 2009 11:16

a jakie to są modele turbin?



arwam

Post autor: arwam » wt gru 01, 2009 11:21

morfeusz86r, tego już nie wiem bo w BMW nie siedzę.
w każdym bądź razie za duży to układ na nasze silniki może koło 3000rpm albo 2500rpm by się dopiero pojawiało się ciśnienie doładowania.



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » wt gru 01, 2009 11:56

zawsze turbiny można zastąpić jakimiś mniejszymi. np jakąś z 1.6td i dotego dać gt22 tylko bez geometri.
ktoś wie jakie turbiny bmw stosuje w tym układzie?



arwam

Post autor: arwam » wt gru 01, 2009 14:58

morfeusz86r pisze:np jakąś z 1.6td
turbiny z 1.6TD wstają później niż turbiny z 1.9TD



KrzychuKrzys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz maja 24, 2009 21:51
Lokalizacja: Z kątowni

Post autor: KrzychuKrzys » wt gru 01, 2009 15:13

morfeusz86r pisze:zawsze turbiny można zastąpić jakimiś mniejszymi. np jakąś z 1.6td i dotego dać gt22 tylko bez geometri.
ktoś wie jakie turbiny bmw stosuje w tym układzie?
Nawet jakbyś ogarnął sobie małą zwinna turbinkę z jakiegoś peugeota 1.4 hdi z geometrią to wyobrażasz sobie ile to jest rzeźbienia żeby zrobić ten zawór kierujący i przegrodę?



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » wt gru 01, 2009 17:59

rozmawiamy czysto teoretycznie. nie mam kasy na aż takie mody.
jeśli z gt22 można wyciągnąć około 230 koni to przy takim układzie można dać coś jeszcze większego.



arwam

Post autor: arwam » wt gru 01, 2009 18:07

morfeusz86r pisze:jeśli z gt22 można wyciągnąć około 230 koni to przy takim układzie można dać coś jeszcze większego.
i wtedy korby będą bardziej pogięte niż kiełbasa w maszynce do mielenia mięsa



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » wt gru 01, 2009 18:23

zawsze można złożyć mocniejszy dół. ale jeśli 1z-ty wytrzymują 200 koni to asz/arl 300 koni powinien wytrzymać.
sterując 2 turbinami mozna chyba ładniej poprowadzić wykres i mieć konkretny moment już os dołu.
BMW rozwijała moc 286 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy o wartości aż 580 Nm przy 1750 obr/min
wykresy http://www.rri.se/spec/view/png/graph/S ... W-Nm-C.png
http://img15.imageshack.us/img15/5249/bmw335dchip.jpg

[ Dodano: Wto 01 Gru, 2009 ]
Obrazek
niezłe bydle
Ostatnio zmieniony wt gru 01, 2009 18:24 przez morfeusz86r, łącznie zmieniany 1 raz.



kkolekk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: sob lis 15, 2008 13:37
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

Post autor: kkolekk » czw gru 03, 2009 20:00

jaka to kkk



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » czw gru 03, 2009 20:34

ale modele



kkolekk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: sob lis 15, 2008 13:37
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

Post autor: kkolekk » pn gru 07, 2009 13:12

toffic
wrzuć jakiś schemat jak ty połączyłeś turbiny



Awatar użytkownika
DaroD
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn lis 16, 2009 12:58
Lokalizacja: Żółwia Błoć

Post autor: DaroD » pn gru 07, 2009 17:57

Na innym forum czytalem o polaczeniu dwoch turbin k14\lub t2, Ale nie wiem jaki final tego byl. Ktos sie orjentuje?

Albo jakis schemacik?
Ostatnio zmieniony pn gru 07, 2009 17:58 przez DaroD, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » sob gru 12, 2009 11:27

BMW i MAN TGL( ciężarówka) mają wsadzone biturbo K14/K26 to daje radę, ale jest dosyć sporawe i ciężkie do wsadzenia.. jak znajdę foto to zapodam


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob gru 12, 2009 12:54

niezłe bydle
Ja to bym zasadził samo K26 :bigok: Nie jest wiele większe od Garretta T3. W audi zaworówkach były.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości