Co pierwsze chip tunning czy tunning mechaniczny silnika??

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Maniek245
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 11, 2009 13:40
Lokalizacja: Sejny (woj. Podlaskie)

Co pierwsze chip tunning czy tunning mechaniczny silnika??

Post autor: Maniek245 » śr lis 11, 2009 13:45

Witam
Mam Golf IV 1.9 tdi 110 km, chce zrobić tunning mechaniczny i chip tunning, tylko nie wiem za bardzo od czego zacząć.
znalazlem firme co robi chipa za 1850zl, co daje 35 km i zmniejsza spalanie średni o 1l/100.
Czy warto tyle dać?
Może dostane jakieś poraady co, jak i gdzie.

Dzięki
maniek



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » śr lis 11, 2009 14:08

Maniek245, Odezwij się do Zaprzala on powinien Ci pomóc.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr lis 11, 2009 14:14

trochę drogo liczą (jeśli chodzi o samego czipa bez uprzednich modyfikacji mechanicznych to około 1000-1200 zł), wszystko zależy w jaką moc celujesz, jeśli powyżej 140 KM to możesz np. we własnym zakresie zakupić wydajniejsze wtryskiwacze (216 lub 230 + zmiana pompy wtryskowej na pompę "11-tkę", własny montaż FMIC - wtedy wyjdzie taniej - u tunera za montaż FMIC około 2 tyś. PLN + zmiana na turbinę np. z silnika ASZ lub ARL lub BPX itd. - uważam, że lepiej przygotować osprzęt pod większą moc - jeśli w jakieś większe konkrety celujesz i z tym osprzętem od razu do tunera aby za jednym razem mógł dobierać odpowiednio mapy do przewidzianych docelowo modyfikacji mechanicznych niż potem ciągle coś zmieniać w osprzęcie i robić pod te zmiany korekty w oprogramowaniu ECU.
Ostatnio zmieniony śr lis 11, 2009 14:21 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

mihas66
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 15:54
Lokalizacja: lbn

Post autor: mihas66 » śr lis 11, 2009 14:28

Najpierw mechanika a potem strojenie bo jak zrobisz najpierw strojenie potem mechanika i tak znów będziesz musiał stroić wszystko od początku... Zresztą nie wiem o jakim silniku piszesz ale jak na vp to zmiana wtrysków daje lepszy efekt od strojenia... Zobacz co kolega cowboy sprzedaje;p



Maniek245
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 11, 2009 13:40
Lokalizacja: Sejny (woj. Podlaskie)

Post autor: Maniek245 » śr lis 11, 2009 16:45

Tak szczerze mowiąc to ja nie wiem dokladnie jaki to model silnika, to co wiem to 1.9 TDI 110KM 1999r. i jest na pompowtryskiwaczach. Może ktos mi podpowie jak to sprawdzić.



Awatar użytkownika
michalc696
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: sob lis 08, 2008 17:55
Lokalizacja: Orońsko

Post autor: michalc696 » śr lis 11, 2009 16:50

Silniki TDI na pompowtryskach mają moce kolejno 101, 115, 130 i 150 KM, jeśli masz 110 to jest ona na pompie. Oznaczenie trzyliterowe silnika masz na wlepie w bagażniku pod pokrywą, lub na plastikowej obudowie rozrządu w komorze silnika
Ostatnio zmieniony śr lis 11, 2009 16:52 przez michalc696, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr lis 11, 2009 17:11

zawsze to będę powtarzał ale są jeszcze silniki PD o mocy 90 KM również na pompowtryskiwaczach, które mają oznaczenie "ANU" - często stosowane w Sharanie, Galaxy i Alhambrze ale również i w Golfie Mk4 przez jakiś rok czasu 1999-2000 a co ciekawe to silniki ANU posiadają zwykłą turbosprężarkę z zaworem upustowym taką samą jak silniki VP o oznaczeniu AGR (90 KM). michalc696 podał miejsca gdzie występują oznaczenia tych silników ale, moim zdaniem, oznaczenie silnika najlepiej sprawdzić na bloku silnika gdyż nie rzadko zdarzają się swapy (czyli podmianki oryginalnych silników na inne-mocniejsze i wtedy oznaczenia na wlepie i nalepce pokrywy rozrządu są o du..pę roztrzaść - gdyby ktoś był zainteresowany to miejsce pola numerowego na silnikach TDI są podane w moich linkach i zainteresowani znajdą je na stronie www.image.google.com pod hasłem "Sztomel" lub w tematach z tym związanych na niniejszym forum".

[ Dodano: 11 Lis 2009 16:14 ]
Nie ma silników 110 KM na pompowtryskach w Mk4.


Obrazek

Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » śr lis 11, 2009 19:03

Maniek245 pisze:to co wiem to 1.9 TDI 110KM 1999r. i jest na pompowtryskiwaczach.
Prawdopodobnie jest to VP - czyli pompa i wtryski - poznasz go po pompie z której wychodzą przewody do 4 wtrysków... :helm:
Maniek245 pisze:znalazlem firme co robi chipa za 1850z
o 850 za drogo...
Maniek245 pisze:co daje 35 km
z nowego AHFa powstaje 145KM
w twoim przypadku licz na jakieś 20 KM więcej...
Seria będzie mieć około 120 KM więc powstaną okolice 140 KM i 300Nm
Maniek245 pisze:zmniejsza spalanie średni o 1l/100.
Załóżmy że przy zachowaniu stylu jazdy spalanie spadnie... ale nie o litr.


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

Awatar użytkownika
hijacker4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 10:30
Lokalizacja: Sokółka i całe woj. podlaskie

Post autor: hijacker4 » czw lis 12, 2009 18:35

Maniek245, jak jestes zainteresowany pisz do kolegi Zaprzal on wszystko wyjasni pelen profesjonalizm :bigok: poza tym czesto bywam w sejnach mozemy pogadac jesli bys chcial cos sie dowiedziec, zrobic logi... :chytry:



Maniek245
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 11, 2009 13:40
Lokalizacja: Sejny (woj. Podlaskie)

Post autor: Maniek245 » czw lis 12, 2009 20:00

dzięki, już skontaktowalem sie z zaparzal. Pasuje mi wszystko bo akurat jestem często w bialym.
Jeżeli ktoś wie to prosiłbym o porady jaka turbinę, pompę i wtryski kupić do mojego silnika (1.9 TDI 110km VP)



jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

Post autor: jaro789 » czw lis 12, 2009 20:57

turbinka asz a lepiej alr
i zależy w ile celujesz
pompa stara i wtryski 216 podciągniesz na 160max
pompa 11 i wtryski 230 to już 179 i w górę
do tego fimc to podstawa



Maniek245
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 11, 2009 13:40
Lokalizacja: Sejny (woj. Podlaskie)

Post autor: Maniek245 » pt lis 13, 2009 12:41

ok dzieki.
A co z katalizatorem, bo tak szczerze mówiąc to nie chcę go usuwać ze względu na dzwięk którego nie chce za bardzo zmieniać?
I jeszcze jedno jak te zmiany w silniku wpływają na żywotność silnika?



jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

Post autor: jaro789 » pt lis 13, 2009 12:52

jaki dzwiek?
tylko turbinka głośniej pracuje i to nie zawsze
jak masz pewność ze jest ok to zostaw a jak nie to won go
jak wszystko zrobione z głową i stosujesz sie do 10 zasad jazdy gnojownikiem to nie zmienia sie, a jak już to nie zauważysz tego
myśle ze po 7latach eksploatacji ten samochod napewno nie bedzie nalezal do ciebie



Maniek245
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr lis 11, 2009 13:40
Lokalizacja: Sejny (woj. Podlaskie)

Post autor: Maniek245 » pt lis 13, 2009 15:40

dzwięk turbinki to nie bedzie problem, tylko nie chce zeby chodził jak jakiś wiejski tunning, poprostu chce normalnego golfa tylko zeby miał ze 160-170 KM.



Zablokowany

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości