Jaki olej do 1Z

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » śr paź 28, 2009 20:53

ss-design, zalej syntetykiem, tymbardziej że jeszcze masz dłubnięty motor,
mariachi pisze:i temp przy ostrzejszej jeździe trochę przekracza 100
W wyjątkowych przypadkach 110 ale to chyba normalne.
Wie ktoś jaka jest wmiarę bezpieczna temp oleju dla motul 5w40 x-cess? w porywach do 120 st może być?? (rzadko ale sie zdaża)


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
ss-design
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: śr maja 27, 2009 16:58
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ss-design » śr paź 28, 2009 22:01

arwam pisze:ss-design,

nie ma czegoś takiego jak pora na minerał.
jeśli nie połyka Ci oleju to zalewaj syntetykiem i ma być dobrze.

nie ma droższej oszczędności niż oszczędność na oleju
tu nie chodzi o cene Nie dbam o nią jak bedzie kosztować 300zł a bedzie si to tak ma być i ch.... tylko czy po przejściu z półsyntetyka na pełen syntetyk nic się nie stanie


2013-xxxx Golf cabrio mk3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=519855
2011 Nissan sunny n13 gti 268KM/340Nm et13,8 dajtki 2011 (zezłomowany)
2008-2010 Golf cabrio mk3 tdi 178KM/365Nm powered by soft-car et 15,3 lublin 2010 (sprzedany)

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr paź 28, 2009 22:18

a co ma sie stac? no poowiadaj nam "prawd" pana heńka, poopowiadaj bom ciekaw. 5w50 lej i przestan marudzic.

5w40 i 130 stopni wytrzyma. wiecej tez, ale to juz zalezy od stanu motorowni. w jednym heblu smarowanie straci sie przy 120, w innym przy 150. zycie
Ostatnio zmieniony śr paź 28, 2009 22:19 przez souler, łącznie zmieniany 1 raz.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
ss-design
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: śr maja 27, 2009 16:58
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ss-design » śr paź 28, 2009 22:28

souler pisze:a co ma sie stac? no poowiadaj nam "prawd" pana heńka, poopowiadaj bom ciekaw. 5w50 lej i przestan marudzic.

5w40 i 130 stopni wytrzyma. wiecej tez, ale to juz zalezy od stanu motorowni. w jednym heblu smarowanie straci sie przy 120, w innym przy 150. zycie
nie bede nic opowiadał tylko pytam to chyba normalne


2013-xxxx Golf cabrio mk3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=519855
2011 Nissan sunny n13 gti 268KM/340Nm et13,8 dajtki 2011 (zezłomowany)
2008-2010 Golf cabrio mk3 tdi 178KM/365Nm powered by soft-car et 15,3 lublin 2010 (sprzedany)

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr paź 28, 2009 22:45

dostales juz kilka odpowiedzi. chcesz szybko jezdzic, musi byc dobre smarowidlo. nawet moj stary dzik jezdzi na syntetyku. nie ma sie czego bac, bo roznice zobaczysz po pierwszym odpaleniu. bedzie pan zadowolooonyyyy...


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
ss-design
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: śr maja 27, 2009 16:58
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ss-design » śr paź 28, 2009 23:15

souler pisze:dostales juz kilka odpowiedzi. chcesz szybko jezdzic, musi byc dobre smarowidlo. nawet moj stary dzik jezdzi na syntetyku. nie ma sie czego bac, bo roznice zobaczysz po pierwszym odpaleniu. bedzie pan zadowolooonyyyy...
skoro tak mówisz to tak zrobie a jeśli nie wyjdzie to na dobre to z reklamacją uderzam do ciebie hehe :pub:


2013-xxxx Golf cabrio mk3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=519855
2011 Nissan sunny n13 gti 268KM/340Nm et13,8 dajtki 2011 (zezłomowany)
2008-2010 Golf cabrio mk3 tdi 178KM/365Nm powered by soft-car et 15,3 lublin 2010 (sprzedany)

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » czw paź 29, 2009 00:37

souler pisze:5w40 i 130 stopni wytrzyma. wiecej tez, ale to juz zalezy od stanu motorowni. w jednym heblu smarowanie straci sie przy 120, w innym przy 150. zycie
souler, 5w50 wniesie dużo w te wyższe temp.? czy nie ma sensu i zostać przy 5w40?
sory za małe OT


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw paź 29, 2009 09:31

5w50 wytrzyma wyzsza temp, tzn. ma wyzszy wspolczynnik lepkosci, dzieki czemu mozesz go zagrzac do wiekszej temp bez utraty smarowania. w50 mozna podgrzac o jakies 10-15 st. wiecej, aby jego lepkosc zrownala sie z w40.

sam narazie smigam na 5w40 i wiem, ze nie dam rady go przegrzac, bo nie katuje auta. czasem zakrece nim pod 5 tys i to wszystko. musialbym jechac 160 przez kilkadziesiat kilometrow, wtedy oliwa powiedziałaby - ja wychodze.

natomiast troche z ciekawosci nastepnym razem skusze sie chyba na 5w50. co mi szkodzi :bajer:
Ostatnio zmieniony czw paź 29, 2009 09:33 przez souler, łącznie zmieniany 1 raz.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » czw paź 29, 2009 09:41

souler pisze:5w50 wytrzyma wyzsza temp, tzn. ma wyzszy wspolczynnik lepkosci, dzieki czemu mozesz go zagrzac do wiekszej temp bez utraty smarowania. w50 mozna podgrzac o jakies 10-15 st. wiecej, aby jego lepkosc zrownala sie z w40.
Dzięki, o to mi chodziło :bigok:


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » czw paź 29, 2009 13:52

Panowie temperatury oleju dużo zależą od użytkowania auta dla jednego katowanie to jechać 180, a dla drugiego to jechać 230 i stąd też biorą się u jednego max temperatury 100, a u drugiego 120... generalnie jak się ostrzej jeździ lać pełen syntetyk i nie patrzeć na to że trzeba dolewać....



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » czw paź 29, 2009 14:03

Rapix pisze:Panowie temperatury oleju dużo zależą od użytkowania auta dla jednego katowanie to jechać 180, a dla drugiego to jechać 230 i stąd też biorą się u jednego max temperatury 100, a u drugiego 120
wiadomo
Rapix pisze:generalnie jak się ostrzej jeździ lać pełen syntetyk i nie patrzeć na to że trzeba dolewać
No właśnie czy przy tych temp syntetyk 5w40 jeszcze daje rade? bo 10w60 to już chyba przesada, co myślicie?


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » czw paź 29, 2009 14:14

myślę że spokojnie da rade 5w40 chyba że wyjątkowo upalasz auto to 10w60



kasztan_TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:04

Post autor: kasztan_TDI » pt paź 30, 2009 18:37

koledzy mam pytanko, jeżdze dotychczas na MOBIL 1 ale jakos nie przekonuje mnie ten olej ;/ tyle podrobek na rynku nie dosc ze juz z Mobil 1 = made in poland :/

Nie wiem na ktory sie zdecydować, wiekszosc poleca MOTULA tyle ze to najprostszy jednak... Valvoline moze mi ktos powiedziec jakich to produkcji oleje :) ?

1. http://www.allegro.pl/item789422547_mot ... ml#gallery

2. http://www.allegro.pl/item788840955_ole ... ml#gallery
Ostatnio zmieniony pt paź 30, 2009 18:38 przez kasztan_TDI, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
golfer_1984
VW Baron
VW Baron
Posty: 3387
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
Lokalizacja: PODKARPACIE
Kontakt:

Post autor: golfer_1984 » pt paź 30, 2009 18:51

kasztan_TDI, pierwszy made in france



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości