Turbawka z arl do ahf a wydech?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

admin911
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 16, 2009 07:49
Lokalizacja: Rzeszów

Turbawka z arl do ahf a wydech?

Post autor: admin911 » pn paź 12, 2009 09:39

Witam
Zastanawiam sie nad zmiana turbo na wieksze, jednak jak patrze na turbo z arl to nie widze na nim polaczenia 3 srubd z rurą wydechu lecz same koło. Moze mi ktos napisac co takiego się tam kombinuje aby wsadzic arl? np kolektor jest inny i na łączenie wydechu idzie jakas przejścówka czy jak? szukalem ale nic takiego nikt nie pisał(albo taki ze mnie szukacz).



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pn paź 12, 2009 14:29

Turbo z arl dokladnie tak samo wyglada jak asz, alh i inne, jesli masz kolo to prawdopodobnie masz turbo z jakiegos 2,0tdi lub nowszych 1,9tdi, tam jest laczenie wydechu na okragla opaske.
Ostatnio zmieniony pn paź 12, 2009 14:30 przez Dario84, łącznie zmieniany 1 raz.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » pn paź 12, 2009 15:47

Ale kolektor jest inny w AHFie i w ARLu...



Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » pn paź 12, 2009 16:02

lolo_golf pisze:Ale kolektor jest inny w AHFie i w ARLu...
kolektor jest razem z turbo...



admin911
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 16, 2009 07:49
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: admin911 » pn paź 12, 2009 18:02

łączenie wydechu na opske? jak to wyglada? tzn starej rury pod te mocowanie nie zamontowalbym?



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » pn paź 12, 2009 20:49

Nie da się starej rury mocowanej trzema nakrętkami połączyć z turbina mającą wyjście na opaskę.
Wygląda ona tak.

Obrazek
Ostatnio zmieniony wt paź 13, 2009 20:22 przez sagon, łącznie zmieniany 1 raz.


AFN 165,5@380,8

admin911
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 16, 2009 07:49
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: admin911 » wt paź 13, 2009 08:15

Sagon cos fota nie doszla :/ czyli jakie turbo bez kombinowania moglbym wstawic, oczywiscie lepsze od tego co mam? mierze cos na 140km 145km tylko bez naciagania tego komputerem lecz spokojnie wyregulowane na lepszych podzespolach wtryski w ahf to 0,205 nie takie zle czyli jak zmiane na lepsze wtryski to 0,216 lub 0,230 moge cos lepszego dostac, intercooler mowia ze wystaczy do 150km choc rozkminialbym o jakims modzie z fmiciem tak zeby bylu wiecej powietrza w jego pluca.
Propo wtrysko moje sa niby na 190/220 barów, otrzymalbym duza roznice po wyregolowaniu od 220/300 barów, to mam pytanko da sie samemu wyregulowac ?ewentualnie jakie urządzonko do tego służy?
A tak wogle patrzac na strone z modelami turbin to ja mam gt1749v ? czyli turbina stosowana
nawet w modelach o wiekszej mocy, czy mam racje ? Czyli autka z wieksza iloscia koni roznia sie wtryskami np PD lub CR , czyli jakby wstawic mu lepsze wtryski i podciagnac go komputerem to spokojnie powinien zlapac 140 kucyków? Czy mam racje?
Ostatnio zmieniony wt paź 13, 2009 08:36 przez admin911, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » wt paź 13, 2009 10:49

lolo_golf pisze:Ale kolektor jest inny w AHFie i w ARLu...
Jest delikatnie inny, miedzy innymi jest inna lapa podtrzymujaca turbo, ale wszystko pasuje pnp.

Piszac kolektor mam na mysli cale turbo.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » wt paź 13, 2009 11:07

do 140KM zrobił bym tylko program i zbędnie się nie bawił



rav_tdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 15:55
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: rav_tdi » wt paź 13, 2009 19:26

Turbo ARL jest oczywiście razem z kolektorem - jest całością i pasuje do AHFa p&p, jedynie wąż czerwony jest jeszcze potrzebny + mała przeróbka tego węża i nic więcej!
Oczywiście uwaga przy odkręcaniu przewodów olejowych - głównie ten z góry!!
Przy okazji wymiany turbawy, polecam wywalenie kata...
Powodzenia

P.S. jezeli chcesz mieć bezpieczne 150ps i bezdymne, to idź za swoją myślą, czyli turbina większa, wtryski (bo nie wiadomo czy twoje org. dadzą rade tyle zupy polać) i FMIC. Później pewnie też sprzęgło...
Ostatnio zmieniony wt paź 13, 2009 19:29 przez rav_tdi, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » wt paź 13, 2009 20:31

admin911 pisze:mierze cos na 140km 145km tylko bez naciagania tego komputerem lecz spokojnie wyregulowane na lepszych podzespolach
I tak będziesz musiał jechać na programik,bo sama wymiana wtrysków,zapodanie większej turbiny bez ogarnięcia tego softem mija się z celem.
Będziesz odczuwał przyrost mocy,ale i widział dużo dymu.


AFN 165,5@380,8

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Post autor: tomek08 » sob paź 17, 2009 22:56

Witam, a jak wygląda sprawa turbiny właśnie ARL do silnika ASV tyle, że to ibiza nie golf. Bo czytałem i podobno nie podchodzi? Czy ktoś może ma inną koncepcje? Myślałem o wymianie części gorącej z ARL ( z kolektorem ) na gorącą z np. AWX (bez kolektora). Co o tym myślicie? Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony sob paź 17, 2009 22:56 przez tomek08, łącznie zmieniany 1 raz.


Tomek

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob paź 17, 2009 23:23

sagon pisze:Nie da się starej rury mocowanej trzema nakrętkami połączyć z turbina mającą wyjście na opaskę.
Wygląda ona tak.
no właśnie, na opaskę są nowsze turbinki z Mk5 TDI albo 1.9 albo 2.0 TDI.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości