[MK4 TDI AHF] Swap silnika na ARL 150KM Potrzebna pomoc

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
fester
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr paź 07, 2009 22:47
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

[MK4 TDI AHF] Swap silnika na ARL 150KM Potrzebna pomoc

Post autor: fester » sob paź 10, 2009 14:52

Witam Forumowiczów.
To mój pierwszy temat na forum, aczkolwiek czytelnikiem jestem od dłuższego już czasu i to właśnie do Was chciałbym zwrócić się o pomoc.

Moje auto to Golf IV TDI z silnikiem AHF, 110KM na pompie. Jeżeli chodzi o mechanikę pojazdu wszystko jest fabryczne. Jednak jest jedno ale. Auto ma przejechane... 530 000km. Niestety silnik ma już serdecznie dość. Z trudnością zapala, ostatnio padło koło dwumasowe, kopci na niebiesko na przemian z czarną chmurą dymu. A i moc już nie ta. Silnik po prostu się już wyeksploatował, puszcza olej z każdej możliwej szczeliny. Cały IC jest zawalony olejem.

Teraz chciałbym wykonać zabieg trochę z chęci podniesienia mocy, a trochę z konieczności.
Chciałbym założyć silnik ARL na PD. Decyzja generalnie zapadła.

Teraz chciałbym doświadczonych w temacie zapytać co potrzebuję, by maszyne zapalić? Może ktoś już to robił i ma jakieś cenne wskazówki żeby operację przeprowadzić poprawnie. Wszystkim którzy pomogą na zlocie stawiam duże :pub: :)

Kompletowanie nowych części rozpoczynam od:
Silnika ARL
Skrzyni biegów "6"
Półosi napędowych
Łap silnika i skrzyni
Rozrusznika
Komputera silnika
Zestawu zegarów

Wiem, że to zestaw niezbędny.
Poszukuję ponadto z jakiegoś rozbitego auta elektryki silnika ARL.

Koledzy co będę potrzebował jeszcze? Jeżeli chodzi o fundzusze to nie są one jakieś wygórowane, przygotowałem 8 kafli.

Poniżej obecny silnik... rok temu.
Obrazek

Czekam na wszelką pomoc i rady



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pt paź 16, 2009 10:06

:bajer: SZUKAJ NA FORUM są koledzy którzy robili takie mody u siebie..

Szukaj słowa SWAP :helm:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... t=swap+arl :bajer: :bajer:

Ps.. co do Fotki to silnik wygląda jak nowy :smoke:
Ostatnio zmieniony pt paź 16, 2009 10:13 przez Haki, łącznie zmieniany 2 razy.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » pt paź 16, 2009 10:21

fester pisze:530 000km
ładny przelot...
fester pisze:przygotowałem 8 kafli.
nie starczy...

Brałeś pod uwagę sprzedaż swojego i zakup PDka?


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pt paź 16, 2009 10:35

530 tysi dla zadbanego TDI to żaden przelot ...

Tak jak napisał kolega Crocodile.. za 8 tys nie masz szans by wykoać swoje plany. Wolałbym podpicować autko - i sprzedać po jakiejś niskiej cenie. Dołożyć i kupić PD by dalej się bawić w mody.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » pt paź 16, 2009 10:59

Po 1 większość TDI w PL ma przebieg w okolicach 500tys
Po 2 to że źle pali to wina pompy lub źle ustawionego kata wtrysku np. jeśli pompa jest ok to nawet przy zajechanym silniku będzie dobrze palił i trzymał moc...
Po 3 olej w ic znaczy że turbo puszcza nie silnik... co może być przyczyną dymienia na niebiesko i czarno
Po 4 dwu mas o niczym nie znaczy...
Po 5 lepiej sprzedać te auto i kupić drugie auto już z PD



Awatar użytkownika
jarvr6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: śr gru 20, 2006 09:45
Lokalizacja: SŁUPSK

Post autor: jarvr6 » pt paź 16, 2009 20:41

jakby co to mam prawie wszystko potrzebne na swapa :grin:



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pt paź 16, 2009 22:38

jarvr6 pisze:jakby co to mam prawie wszystko potrzebne na swapa :grin:
Kolego jakieś info na priv.. :helm:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » pt paź 16, 2009 22:53

jarvr6 pisze:jakby co to mam prawie wszystko potrzebne na swapa :grin:
jaka cena kompletu?


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości