Błędy po wstawieniu chipa

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » śr paź 07, 2009 20:25

Źle mnie chyba zrozumiałeś,mnie głównie chodzi oto,że "pisząc" program,tuner,czy inny znawca tej trudnej sztuki,nie musi posiadać hamowni,ale musi za to bezwzględnie posiadać vag-coma.

A swoją drogą,to takie sprawdzenie kilku kanałów warto polecić tym wszystkim,którzy z racji skromnego budżetu kupują gotowe modyfikacje,choćby na allegro.
Prosty i skuteczny sposób na wyeliminowanie złego wirusa.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » śr paź 07, 2009 20:53

Podpisuje sie rekami i nogami :pub:


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » śr paź 07, 2009 21:25

sagon pisze:Źle mnie chyba zrozumiałeś,mnie głównie chodzi oto,że "pisząc" program,tuner,czy inny znawca tej trudnej sztuki,nie musi posiadać hamowni,ale musi za to bezwzględnie posiadać vag-coma...
Popatrz na to z drugiej strony.
Na volkswagenie świat się nie kończy.
Dobry tuner... nie może się opierać na jednej marce ...bo robi się strasznie monotematyczny.
Zatem, musi posiadać szereg dobrych testerów diagnostycznych by mógł dogłębnie zdiagnozować to, czego modyfikacji się podejmuje.
Zatem, musi inwestować. Dlatego musi trzymać ceny, by takie inwestycje mu się spłacały.
Może też zainwestować w dobrą hamownię, która ukaże wypadkową sprawności auta.
sagon pisze: Jeżeli odczyty z poszczególnych kanałów nie pokazują żadnych znacznych odchyleń,to nie ma prawa być dołków.
Jeżeli turbina dmucha równo i idzie po mapie,dawek też nie tnie,przepływka ma prawidłowe wskazania,to ewentualne dołki po shamowaniu są raczej niemożliwe.

Ale dla niektórych to wykres jest najważniejszy,a to tylko dwie kreski,które pokazują przybliżone wartości mocy i momentu.

Co do hamowni,jak jest,to dobrze,ale nie jest bezwzględnym warunkiem,bez którego nie da się poprawnie zmodyfikować oprogramowania.
Doświadczony tuner jest w stanie określić przybliżona moc i moment "pisząc" program.
...
.
A co kiedy ...mamy na ten przykład do czynienia... powiedzmy, z Iveco Daily, jakie skończyłem przed chwilą ?
Jest czym zdiagnozować, wszystkie parametry w normie, a przyrost po modyfikacji robionej pod parametry wejściowe daje mierny przyrost ?
Hamownia, która ponoć jest zbędna, pokazała z deklarowanych 130PS, ledwo 104PS.
Zaznaczam, podczas diagnostyki w trakcie próby drogowej wszystkie parametry w normie.

Jaką moc wytypować klientowi, jeśli.... a co na prawdę nie jest łatwe w przypadku auta o dużej zabudowie i słabym silniku, w dodatku z napędem na tył stwierdzić tak naprawdę czy jedzie gorzej, jeśli tak to o ile gorzej od podobnego egzemplarza ...tym bardziej że z takimi autami modzić się klienci nie przyjeżdżają , jak po bułki ?

Pada diagnoza, zabite końcówki wtryskiwaczy.
Modyfikacja wnosząca różnice 2 krotności normalnej modyfikacji, a dająca przyrost ledwo 30PS i 60Nm potwierdza słuszność diagnozy.

Gdyby nie było czym zmierzyć ...po prostu ...wyszło by na tunera faję i tyle...
Ostatnio zmieniony śr paź 07, 2009 21:29 przez goodhope, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
TuneFORCE
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 465
Rejestracja: pt lis 14, 2008 10:51
Lokalizacja: Trondheim
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » śr paź 07, 2009 21:42

goodhope niektórym ludziom tego nie przetłumaczysz, oni wiedzą lepiej i w ogóle..


Bilverksted i Trondheim - http://bilhobbyverksted.no/
Varebil til leie i Trondheim - https://varebiltilleje.no/

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » pt paź 09, 2009 18:35

goodhope, potwierdza się zasada,że od każdej reguły jest wyjątek.
Ja wspominałem,że jak jest hamownia,to dobrze,ale nie ma tragedii,jak jej brak.

W przypadku takich marek jak iveco,rolki są jednak niezbędne.
Na szczęście jeżdżę golfem.

[ Dodano: 09 Paź 2009 19:07 ]
goodhope pisze:Zatem, musi inwestować. Dlatego musi trzymać ceny, by takie inwestycje mu się spłacały.
Co do trzymania cen,to mam pytanie do wszystkich tunerów,dlaczego soft 15tki,pomimo,że sprzęt do kalibracji map takiego sterownika u każdego z was został zakupiony wieki temu i zarobił na siebie już stukrotnie,nadal jest tak drogi jak był.
Dodam,że cena nie uległa zmianie od wielu,wielu lat.
Ponad tysiąc zeta,grubo ponad.

Moim zdaniem z ceną za soft takiej 15tki powinno być tak samo,jak z ceną starzejącego się autka,z czasem powinna maleć.

Więc dlaczego ceny utrzymują się od lat na takim samym poziomie?
Rozumiem,że inaczej jest jeżeli chodzi o 17ki,czy już nawet 16tki,ale edc 15?


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » pt paź 09, 2009 19:29

Sagon bo to bardzo proste. Wez teraz zrob ladnego moda w przecietnej 15stce... to przeciez auta o przebiegach realnych kolo 200tys albo wiecej, kilkuletnie wiec cos zawsze nie halo.
A przeciez "specjalisci" sie naczytaja o super plaskich wykresach i wrecz wymuszaja taki a nie inny przebieg krzywych. OK klient nasz Pan ale czasem nie da sie w starym kilbu tak wysterowac idealnie turbiny by nie bylo gorek czy zalaman. Wiec siedze nad softem i wgrywam 7ma poprawke by paliwem i n75 troche wygladzic wykres by byl jak z Painta malowany......
W tym czasie zrobie 2- 3 szt EDC16 z prostej przyczyny....za mlodsze i maja mniej nalatane.
A jak chcesz po prostu podniesc moc tanio to wchodzisz na allegro albo kupujesz pirackie galletto i sam wgrywasz. Ale daleko to bedzie do "pieknych" wykresow .... zapewniam.
Ostatnio zmieniony pt paź 09, 2009 19:32 przez rob555, łącznie zmieniany 1 raz.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » pt paź 09, 2009 20:43

I za każdym jednym razem idzie tak opornie?
Chyba nie?

Mimo,że to stare kilble,to i tak bardzo wdzięczne do tuningu,czy to mechanicznego,czy elektronicznego,w porównaniu z np. nowymi iveco daily.
Czyż nie?


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » sob paź 10, 2009 13:58

sagon pisze:I za każdym jednym razem idzie tak opornie?
Chyba nie?

Mimo,że to stare kilble,to i tak bardzo wdzięczne do tuningu,czy to mechanicznego,czy elektronicznego,w porównaniu z np. nowymi iveco daily.
Czyż nie?

Sagon
oczywiscie ze nie w kazdym. Ale juz po prostu widac po tych autach zab czasu i km przelatane. Mimo ze nadal jestem wiernym fanem tdi na VP37 i jak sie trafi ladna sztuka to az milo robic. Ale hmm mamy wprowadzic stawki za roboczo godzine? Wyobrazasz sobie taka sytuacje ze Twoj kumpel zrobil za 600zl a ja chce od Ciebie 1200zl bo 2x dluzej robilem podobne auto....to by wogule nie przeszlo.....
Iveco daily nie robie...nie wypowiadam sie


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości