Pomóżcie :D

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Michal_wk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 22:44
Lokalizacja: Warszawa

Pomóżcie :D

Post autor: Michal_wk » sob wrz 19, 2009 13:31

Witam
Jestem posiadaczem golfa IV z 2001r silnik 19.tdi 101km zawirusowany na niecale 130km.
Jaka jest najprostrza droga do delikatnego zwiekszenia mocy powiedzmy do 150km. Oczywiscie cos w przystepnej cenie i niezbyt niszczacego silnik. Slyszalem o zmianie filtra na stozkowy albo k&n i o zmianie pompowtryskow? czy to ma jakis sens i jaka ewentualnie byla by z tego zmiana mocy ;)
Prosze o rady, pomoc i troche nauki ;)
pozdrawiam Michal



Awatar użytkownika
stania-PL
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: wt wrz 04, 2007 01:06
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: stania-PL » sob wrz 19, 2009 15:35

Kolego nie baw się w te filtry, ani pompki wsadz większe turbo np od ASZ lub ARL ew. FMIC i ze 160 Km bedzie ;)


<wymoderowano>

Awatar użytkownika
Michal_wk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 22:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michal_wk » sob wrz 19, 2009 15:45

czemu sie w to nie bawic ;)? jakos konkretniej i bardziej rzeczowo wytlumacz mi o co chodzi :) a turbiny o ktorych mowiles ile kosztuja?



Awatar użytkownika
stania-PL
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: wt wrz 04, 2007 01:06
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: stania-PL » ndz wrz 20, 2009 10:20

Filtr stożkowy nie doda Ci mocy (jeśli nawet to minimalnie), na dodatek jak kupisz kiepskiej jakości narobisz sobie biedy z przepływomierzem.
Pompki o ile są sprawne zostaw je takie jakie są. Zakładasz Turbo od ASZ (TDI 130 KM) lub ARL (TDI 150 KM), żeby było chłodno w dolocie przydało by się frontowy intercoler.
Jedziesz na wystrojenie auta i mocy Ci nie zabraknie ;)


<wymoderowano>

Awatar użytkownika
Michal_wk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 22:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michal_wk » ndz wrz 20, 2009 11:30

hmmm no dobra to bede nad tym powaznie myslal :D koszty turbin to ok 2500-3000zl z tego co sie orientowalem jeszce tylko powiedz mi ile by kosztowal do tego intercooler i wystrojenie?? :)



Awatar użytkownika
atn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: pt wrz 18, 2009 11:32
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: atn » ndz wrz 20, 2009 11:33

Nie lepiej chipować silnik ???


2010: Nowy Staw, Mrówki OldSchoolSuicide Party
2011: Rozpoczęcie sezonu Toruń, Nowy Staw, VW Mania, KSC Zdwórz
2012: Borsk, Nowy Staw, VAG Event, ...

Awatar użytkownika
Michal_wk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 22:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michal_wk » ndz wrz 20, 2009 13:27

Czytanie ze zrozumieniem atn ;) jest juz po chipie i chodzi mi o to co dalej z nim zrobic :P narazie tylko stania mi powiedzial cos ciekawego ;) moze ktos jeszcze wlaczy sie do temamu i podpowie cos nowicjuszowi :D



Awatar użytkownika
stania-PL
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: wt wrz 04, 2007 01:06
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: stania-PL » ndz wrz 20, 2009 13:31

Michal_wk pisze:Czytanie ze zrozumieniem atn ;) jest juz po chipie i chodzi mi o to co dalej z nim zrobic :P narazie tylko stania mi powiedzial cos ciekawego ;) moze ktos jeszcze wlaczy sie do temamu i podpowie cos nowicjuszowi :D
Kolego zalezy jakimi funduszami dysponujesz od tego zacznijmy i wtedy Cię pokierujemy


<wymoderowano>

Awatar użytkownika
Michal_wk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 22:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michal_wk » ndz wrz 20, 2009 13:38

chodzilo mi o zrobienie czegos dobrego jak najmniejszym kosztem ale z tym rozumiem ze bedzie ciezko :/ wiec prosilbym o przedstawienie jakiejs korzystnej mozliwosci ktora nie kosztowalaby tyle co drugi mkIv ;)



Awatar użytkownika
stania-PL
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: wt wrz 04, 2007 01:06
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: stania-PL » ndz wrz 20, 2009 13:50

Michal_wk pisze:chodzilo mi o zrobienie czegos dobrego jak najmniejszym kosztem ale z tym rozumiem ze bedzie ciezko :/ wiec prosilbym o przedstawienie jakiejs korzystnej mozliwosci ktora nie kosztowalaby tyle co drugi mkIv ;)
Dobra sprężarka ok ~ 1100 zł
Strojenie ~ 1000 zł
ew/ FMIC


<wymoderowano>

Awatar użytkownika
Michal_wk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 22:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michal_wk » ndz wrz 20, 2009 14:04

1.dobra sprezarka czyli uzywana w dobrym stanie czy nowa ;)
2. od asz-a czy od arl-a
3. jaki byl by z tego przyrost mocy i momentu?
4. czy FMIC to jakis konkretny intercooler czy firma? czy bybly potrzebny a jesli tak to jakie by byly z tego plusy ;)

Przepraszam ze tak duzo pytan ale chcialbym sie jak najwiecej dowiedziec ;) z gory dziekuje za pomoc :)



gregorian21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pn sty 29, 2007 14:00
Lokalizacja: Białystok

Post autor: gregorian21 » ndz wrz 20, 2009 14:24

Kolega jest oporny na używanie opcji SZUKAJ??



Awatar użytkownika
Michal_wk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 22:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Michal_wk » ndz wrz 20, 2009 14:32

gregorian21 na pytanie pierwsze i drugie nie znajde odpowiedzi w opcji szukaj bo nie wiem co mial na mysli stania ;) pytanie trzecie i czwarte wynikaja z mojej nie wiedzy a skoro stania juz mi udzielil paru odpowiedzi mysle ze jeszcze dwie nie beda dla niego problemem :) wiec jak chcesz to pomoz a jak nie masz nic ciekawego do dodania w temacie to nie musisz sie wypowiadac ani tu zagladac jak CI to przeszkadza. Nie jestem na tym forum od prawie 3 lat tak jak Ty wiec nie wszystko jeszcze o nim wiem.

Pozdrawiam Michal



Awatar użytkownika
pawel99
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 19:36
Lokalizacja: lbn

Post autor: pawel99 » ndz wrz 20, 2009 15:33

Michal_wk pisze:1.dobra sprezarka czyli uzywana w dobrym stanie czy nowa ;)
2. od asz-a czy od arl-a
3. jaki byl by z tego przyrost mocy i momentu?
4. czy FMIC to jakis konkretny intercooler czy firma? czy bybly potrzebny a jesli tak to jakie by byly z tego plusy ;)

Przepraszam ze tak duzo pytan ale chcialbym sie jak najwiecej dowiedziec ;) z gory dziekuje za pomoc :)
1. turbo regenerowane
2. lepiej z arl, więcej można osiągnąć
3. zależy od kondycji silnika, sprzęgła
4. przydatna rzecz na lato, będziesz miał chłodniejsze powietrze w dolocie



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości