Podatność 1Z i AFN na mody

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
slonik98
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 19:54
Lokalizacja: Rogoźnik
Kontakt:

Podatność 1Z i AFN na mody

Post autor: slonik98 » ndz sie 23, 2009 15:09

Witam. Od paru tygodni czytam troche tu, troche tam... Przymierzam sie powoli do swapa na TDI 1Z bądź AFN i tutaj wielki dylemat. 1Z na allegro sporo, AFN jak na lekarstwo. Aktualnie mam bene także najrozsądniejszym rozwiązaniem dla mnie jest kupno golfa po dzwonie i przełożenie sobie wszystkiego, badź kupno jakiegoś zgnitego modelu. Nie bedę sprzedawał swojego, bo wiem co mam. Narazie mam takiego plana ale to nie ważne...
Wkładam TDI tylko i wyłącznie z myślą o modach. I pierw spotkałem się z postem, ze te dwa silniki różnią się między sobą tylko wtryskami i softem. Ale ostatnio poczytałem posty od ludzi, którzy się na tym znają i wychodzi na to ze AFN jest dużo bardziej podatniejszy na mody. Z tego co wiem to tak AFN: wydajniejsza pompa, wiekszy otwór we wtryskach (1z 0.185mm afn: 0.205mm) co też ogranicza właściwą dawke przy wyższych mocach, następnie w AFN pewny komp 16bit, w 1z jak sie trafi ale to nie jest juz taki duży problem $, następnie zmiana turbo w 1Z wiąże się podobno, że zmianą sterowania, a w AFN już jest VNT ?, następnie użytkownik z forum OLZOWSKI pisał że blok w AFN jest mocniejszy bo ma dodatkowe wzmocnienia. Moim celem jest atak na około 180koni, i do tego chciałbym dążyć. Teraz chciałbym abyście mi troche rozjaśnili w głowie, ba napewno mało wiem. Dam rade wyciągnąć 180koni z 1Z ? tzn napewno dam rade ale czy jest to opłacalne?
Bo w AFN widział bym to tak: Wtryski by cowboy, większe turbo (nie wiem jakie) i jakiś dobry soft, tłumik jakieś fi 50 ew. 55mm (zakładam że pompa będzie w bdb stanie jak i motor) w 1z widze to tak: zakładam że komp 16bit, wtryski by cowboy, jakis intercooler np z ARL ? kolektor wydechowy i turbo z AWX ? pompa z AFN i jakis tłumik. Prosze mnie nie gnoić, bo tak jak pisałem tak to widze z boku, jako użytkownik beny :green_fuck: będę wdzięczny za posty, które pomogą mi obrać odpowiednią drogę. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » ndz sie 23, 2009 18:11

slonik98 pisze:Bo w AFN widział bym to tak: Wtryski by cowboy, większe turbo (nie wiem jakie) i jakiś dobry soft, tłumik jakieś fi 50 ew. 55mm (zakładam że pompa będzie w bdb stanie jak i motor) w 1z widze to tak: zakładam że komp 16bit, wtryski by cowboy, jakis intercooler np z ARL ? kolektor wydechowy i turbo z AWX ? pompa z AFN i jakis tłumik.
bez zmiany pompy w jednym jak i drugim silniku nie masz raczej realnei patrzac co liczyc na 170+ na forum co prawda jest kilka takich, ale to naprawde zdrowe rodzyny i tak maja moc w granicach 17x na pompie 10mm.....

Tak wiec pompa 11mm, czyli kolejny 1-1.5k pln.

Dodatkowo idac na 180+ trzebaby sie o sprzeglo pokusic bo pewnie powie pap po niedlugim czasie...

Ja bym chyba raczej zainwestowal w jakiegosc PD, ASZ/ARL, jakbys trafil ASZ`a to po samym czipsie masz 170+ :bigok: silnik wyrwac pewnie idzie za jakies 4k z wiazka do tego strojenie i jakies duperel, zakaldajac ze wiekszosc zrobic sam to powinienes sie wyrobic w granicach 6k.

No i taki ASZ bedzie zawsze zdrowszy niz AFN, chociazby z racji wieku, dodatkowo furka na wieksze moce otwarta :bigok:


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MZiobro » śr sie 26, 2009 07:27

na forum już mega full rzeczy jest na ten temat ale w skrócie-
jeśli 1Z lub AFN(generalnie rożnią się nieznacznie a w przypadku modzenia nie ma to znaczenia) i ich modzenie to: turbo hybryda lub BRD,wtryski216, fmic megane,pompa 11(do 11 ja bym włożył wtryski 0.230),kolektor dolotowy AWX, sprzęgło- tarcza vr6 docisk g60 i dobry soft(powinno być te 180ps)
lub
swap odrazu na ARL lub ASZ I będzie to co kolega wyżej napisał.
Ostatnio zmieniony śr sie 26, 2009 07:36 przez MZiobro, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr sie 26, 2009 09:24

Matijas pisze:na forum co prawda jest kilka takich, ale to naprawde zdrowe rodzyny i tak maja moc w granicach 17x na pompie 10mm.....
pompa z 1Z jest mniej wydajna niż AFN i starcza max do 145-150KM
MZiobro pisze:1Z lub AFN(generalnie rożnią się nieznacznie a w przypadku modzenia nie ma to znaczenia) i ich modzenie
ma znaczenie bardziej użebrowany - wytrzymalszy blok w AFN oraz cała instalacja podcisnienia i komputer 16bit do sterowania turbiną VNT

ja to widze tak

silnik na swapa 2500
remont silnika 1500 (rozrząd, czapka, szklanki itd)
turbo BRD - 1500
pompa 11 - 1300
wtryski 230 - 1600
storjenie - 1500
sprzeglo VR6 - 800
FMIC z orurowaniem - 1000
wydech - 700

takie ceny z czapki, przy założeniu że sam pokombinujesz troche



MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MZiobro » śr sie 26, 2009 09:52

cowboy pisze:
Matijas pisze:na forum co prawda jest kilka takich, ale to naprawde zdrowe rodzyny i tak maja moc w granicach 17x na pompie 10mm.....
MZiobro pisze:1Z lub AFN(generalnie rożnią się nieznacznie a w przypadku modzenia nie ma to znaczenia) i ich modzenie
ma znaczenie bardziej użebrowany - wytrzymalszy blok w AFN oraz cała instalacja podcisnienia i komputer 16bit do sterowania turbiną VNT
fakt blok wytrzymalszy(choć nie wiem czy ktoś to tak naprawdę sprawdzi, i na 1Z i AFN powyżej 200ps trzeba uważać-we wrocławiu jeździ 1Z zrobiony na 210ps i o dziwo nic mu się nie dzieje) ale instalacja podciśnienia to praktycznie zerowy wydatek i samodzielnie można to zrobić żadna skomplikowana sprawa a komp przy innych kosztach to też niezauważalna rzecz...
co do kosztów to trochę niektóre ceny mocno zawyżyłeś-sprzęgło,fmic,wydech są zdecydowanie tańsze.



Awatar użytkownika
slonik98
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 19:54
Lokalizacja: Rogoźnik
Kontakt:

Post autor: slonik98 » śr sie 26, 2009 10:05

Przemyślałem ostatnio temat i jedynym wyjściem dla mnie jest kupno rozbitego mk3 z 1z bądź AFN`em. Mam teraz bene także, kompletując reszte pierdół, oprócz silnika koszta i czas by mnie zjadły, zaczynając od baku, licznikach, pedale gazu... Tak to wszystko będe miał odrazu w jednym aucie. Wezme co mi będzie potrzebne, a nie będę jeździł potem i szukał jakiś pierdółek. Napewno pierw wejdzie seria (chyba) posprzedaje pozostałosci dołoże i modzim. Napewno będę do Was jeszcze uderzał na prv w jakimiś pytaniami o ile moge Wam troche dupe pozawracać ? ogólnie już dzięki za pomoc :bigok:



Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » śr sie 26, 2009 10:11

cowboy pisze:Matijas napisał/a:
na forum co prawda jest kilka takich, ale to naprawde zdrowe rodzyny i tak maja moc w granicach 17x na pompie 10mm.....



pompa z 1Z jest mniej wydajna niż AFN i starcza max do 145-150KM
racja, nie wzialem tego pod uwage;)


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MZiobro » śr sie 26, 2009 10:17

no tak najprościej, kupić całego i przekładać...jak coś to pisz....



Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » śr sie 26, 2009 11:02

moim zdaniem
jeśli masz jakieś super graty w swoim - to zachowaj
sprzedaj swojego...
kup sprowadzonego mk3 w AFNie z 97r. (często z klimą) można trafić na rzeczywisty przebieg wynoszący około 250 tkm - ale wymaga to włożenia odrobiny trudu
zrób chipa - będziesz miał okolice 140 KM i 310 Nm - starcza do sprawnego przemieszczania się...

jak masz apetyt na więcej i kasiorę to dalsze mody
Ostatnio zmieniony śr sie 26, 2009 11:03 przez CrocodileReggae, łącznie zmieniany 1 raz.


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

Awatar użytkownika
slonik98
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 19:54
Lokalizacja: Rogoźnik
Kontakt:

Post autor: slonik98 » śr sie 26, 2009 11:19

nie do końca u siebie juz mam tył tarcze przód 280mm nowe tarcze i klocki. Problem z hamulcami narazie z głowy. Tak to zmieniać te hamulce na większe w tył pakować tarcze. Niechce mi sie skoro wiem, że u siebie juz te sprawe mam gotową i zrobioną tak, że narazie bede miał spokój. Zawiecha lezy w garażu nowa cały tył belka, amory, łozyska itd. Przód lada tydzień bedzie cały kompletny. Zrobie i bede miał spokój. Kupie rozbitka bądź zgnitka przełoże motor i problem z głowy. A jak trafie na jakiegos kabana to ręce opadną...

[ Dodano: 26 Sie 2009 11:21 ]
Jest jeszcze opcja... wystawie swojego za jakieś 9koła jak sie uda sprzedać to sprzedam i dołoże ale jeszcze sam nie wiem. Narazie 1000myśli na sekunde



Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » śr sie 26, 2009 12:10

slonik98 pisze:zgnitka przełoże motor i problem z głowy
duże prawdopodobieństwo że trzeba będzie remontować
sam swap też swoje kosztuje


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

Awatar użytkownika
slonik98
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 19:54
Lokalizacja: Rogoźnik
Kontakt:

Post autor: slonik98 » śr sie 26, 2009 12:34

koszt remontu wliczony w cene :) dlatego najpierw przełoże, polatam z miecha zoabcze co i jak, hamownia i albo remont albo modzim. Co masz na myśli kosztów swapa ?
Ostatnio zmieniony śr sie 26, 2009 12:34 przez slonik98, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
zeton
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 650
Rejestracja: śr paź 10, 2007 13:23
Lokalizacja: NoVWa Sól
Kontakt:

Post autor: zeton » czw sie 27, 2009 14:51

witam ja mam również mk3 benzynę i będę wkładał AFN-a kupiłem połowę auta i mam wszystko co potrzeba tyle ze sam tego robił nie będę mi również pisali ze lepiej ARL czy PD ale ja chce AFN i również celuje 170-180 koni tak wiec jedziemy na tym samym wózku pozdraVWiam i trzymam kciuki :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości