wymiana komputera na 16bit

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
wahrocker
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt lip 18, 2008 21:55
Lokalizacja: Elbląg

wymiana komputera na 16bit

Post autor: wahrocker » czw sie 20, 2009 15:53

witam
mam zamiar w swoim 1Z wymienić kompa na 16bit w celu przygotowania silnika do dalszych modów
w związku z tym pytania do ogarniętych w tym temacie:

-czy musi to być komp od 1Z,czy rówież podejdzie od AHU?
-czy w przypadku podpięcia kompa od 1Z 16 bit (028 906 021 BF) zagada to bez żadnych
"przeróbek" w sofcie?

chciałbym też przed założeniem nowego kompa zmodyfikować program na mocniejszy :hehe:
i teraz....
-czy nowy program będzie pisany na podstwie prgramu z 8bitowca,czy tylko diagnozy silnika?
-czy będzie potrzeba zgrywanie orginalnego programu z 8bita?


Jeżeli ktoś z Was przerabiał taki temat,to bardzo prosze o odpowiedz!
wszelkie info w tym temacie mile widziane!!


Generalnie idea jest taka:
-"nowy" 16bit komp z mocniejszym programem do 1Z
-stary 8bit (z ori softem) w zapasie w razie W
a najlepiej dwa kompy pod maską,przełączane pstryczkiem :grin:


pozdr
Ostatnio zmieniony czw sie 20, 2009 16:23 przez wahrocker, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » ndz sie 23, 2009 11:08

Ja podłączyłem kompa o od audi A4 i tez działało tylko jakiś błąd ze stopami był...
jak podłączysz od AHU z golfa to tylko adaptacja w imo i działa...
i jakim przełącznikiem chcesz to przełączać do kompa idą ze 40 przewody jak nie więcej spory przełącznik??? i po co 2 kompy???



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » ndz sie 23, 2009 12:10

wahrocker, moze byc z 1Z, moze byc z AHU, moze byc nawet z AFNa (tutaj tylko kwestia VNT)
-czy nowy program będzie pisany na podstwie prgramu z 8bitowca,czy tylko diagnozy silnika?
Tylko dniagnozy silnika
-czy będzie potrzeba zgrywanie orginalnego programu z 8bita?
Nie.
wahrocker pisze:-czy w przypadku podpięcia kompa od 1Z 16 bit (028 906 021 BF) zagada to bez żadnych
"przeróbek" w sofcie?
Jedynym twoim problemem jest immobilajzer.
Ostatnio zmieniony ndz sie 23, 2009 12:10 przez bradley, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
wahrocker
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt lip 18, 2008 21:55
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: wahrocker » ndz sie 23, 2009 14:44

krzys-jeruzal - z tymi dwoma kompami to żart ;)
dzięki Panowie
Ostatnio zmieniony ndz sie 23, 2009 14:45 przez wahrocker, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jarucki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: śr lip 09, 2008 18:25
Lokalizacja: LPU

Post autor: jarucki » śr wrz 30, 2009 12:56

nie chcę zakładać nowego tematu wieć, podepnę się do tego:

jak wyglądała by operacja zamiany ECU AHU na AVG
Czy były by jakieś komplikację?
Czy wszystko P&P?

a AVG jest chyba już CAN więc czy to będzie stanowiło jakiś problem?
Ostatnio zmieniony śr wrz 30, 2009 17:44 przez jarucki, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40339][img]http://img18.imageshack.us/img18/7243/44876552.gif[/img][/url]
Prawie Seria 326Nm

DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » śr wrz 30, 2009 21:30

jarucki pisze: a AVG jest chyba już CAN więc czy to będzie stanowiło jakiś problem?
zalezy jaki rocznik twojego passata oraz nowego komputera ale nawet jak bedzie po can to mozesz zalozyc nowszy licznik z niebieskim podswietlaniem bo na starym moze nie dzilac obrotomierz ora swiecic sie kontrolka oleju . Sprawdz tylko czy komputery maja takie same wtyczki



Awatar użytkownika
jarucki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: śr lip 09, 2008 18:25
Lokalizacja: LPU

Post autor: jarucki » czw paź 01, 2009 11:59

Chciałem Zmienić ECU w zasadzie tylko i wyłącznie po to aby właśnie zamontować Licznik z FISem który ma CAN!

W moim aucie nie ma CANa.
Silnik AVG już był wyposażony w CAN, ale co więcej był na pompie VP... więc tak sobie analizuje że powinno to działać bez problemów, tylko pytanie czy będzie trzeba zmieniać jakieś czujniki itp itd
Auto z 98 po winie 99 brak CANa


[url=http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40339][img]http://img18.imageshack.us/img18/7243/44876552.gif[/img][/url]
Prawie Seria 326Nm

Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » sob paź 03, 2009 08:58

jarucki pisze:Chciałem Zmienić ECU w zasadzie tylko i wyłącznie po to aby właśnie zamontować Licznik z FISem który ma CAN!

W moim aucie nie ma CANa.
Silnik AVG już był wyposażony w CAN, ale co więcej był na pompie VP... więc tak sobie analizuje że powinno to działać bez problemów, tylko pytanie czy będzie trzeba zmieniać jakieś czujniki itp itd
Auto z 98 po winie 99 brak CANa
AVG to pełno wartościowe edc15. Powodzenia i cierpliwości w przeszczepianiu wtyczek i ciągnięciu przewodów do zegara.



Awatar użytkownika
jarucki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: śr lip 09, 2008 18:25
Lokalizacja: LPU

Post autor: jarucki » ndz paź 04, 2009 00:32

goodhope pisze:
AVG to pełno wartościowe edc15. Powodzenia i cierpliwości w przeszczepianiu wtyczek i ciągnięciu przewodów do zegara.
goodhope czy dobrze zrozumiałem że taki przeszczep przyniesie sukces? tylko kwestia przepięcia PINów na ECU + wyprowadzenie kabli do licznika?


[url=http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40339][img]http://img18.imageshack.us/img18/7243/44876552.gif[/img][/url]
Prawie Seria 326Nm

Awatar użytkownika
Niemiec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: wt mar 13, 2007 18:53
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: Niemiec » ndz paź 04, 2009 19:52

jarucki nie wiem czy Ci to tak pójdzie łatwo. Z ECU powiązany jest moduł komfortu, a z nim mechanizm elektrycznych szyb. Ten mechanizm jest inny do aut z CANem, a inny do aut bez CANa. Zebyś nie miał tak ze po zmianie ECU nie będa Ci dzialały szybki.


http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf

DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » ndz paź 04, 2009 20:11

ja wsadzilem ostatnio do bory 2000r zegary z duzym fisem z canem 920 i wszystko dziala oprucz kontrolki poduchy , ktora swieci caly czas ,pozniej i ja opanuje

[ Dodano: 04 Paź 2009 20:14 ]
Niemiec pisze:Zebyś nie miał tak ze po zmianie ECU nie będa Ci dzialały szybki
szyby beda chodzic bez problemu



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » czw paź 08, 2009 16:48

tak poza tematem może ktoś mi napisze czy AHH z passata ma 8bit czy 16bit kompa i jaka jest tam turbina ??

tnx z góry



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw paź 08, 2009 17:18

Krzylu, 16 bit VNT


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » czw paź 08, 2009 18:04

Adamm, :prayer: :prayer:

to może jeszcze typ turbiny??



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości