jak użyskać taki dzwięk w 1.9 Tdi?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Passat944
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt maja 19, 2009 17:03
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Passat944 » pn sie 17, 2009 20:35

Pieterko pisze:ale z kad, takie zdziwienie??
Widzę softa robił Ci tuner "Autoseba" i pewnie nagadał takie głupoty o 2 barach ? Map sensor odczytuje wartość doładowania z ciśnieniem atmosferycznym więc dlatego pokazuje zadane "2,083bara"

Co do samych dźwięków to mam dwa trzy przykłady TDI-ków na przelotach:

1. Toledo AHF 170/390 bez kata i jednym malutkim tłumikiem przelotowym:



... annel_page

2. Golf Mk4 AHF seria plus rezystor bez kata i tłumików :



3. Passat AFN 172/344 z jedynie środkowym tłumikiem:




Awatar użytkownika
moment
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 847
Rejestracja: pn paź 17, 2005 13:56
Lokalizacja: grudziądz
Kontakt:

Post autor: moment » pn sie 17, 2009 22:15

to mam sensor bys musiał miec większy i jak by dawał 2bary to by było lepiej niz 200ps


adptery, dystanse info PW
S4B5 2,7 biturbo--- http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=363667

Pieterko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: wt sie 28, 2007 10:51
Lokalizacja: DW

Post autor: Pieterko » pn sie 17, 2009 23:13

No dokladnie, ja napisalem o wartosciach z kompa i myslalem, ze to wlasnie sa te wartosci wzgledne...
no dokladnie nie kumam tego az tak, amator ze mnie ;p

Autoseba robił tylko program, ale pomiary i diagnostyke pozniej robilem u znajomego Diagnosty i z nim latalem podpiety pod kompa i to u niego na kompie byly te wartosci, wiec prosze nie wyprzedzac faktow i nie pisac jak sie nie wie do konca, a co do Autoseby to juz slyszalem na jego temat negatywy, wiec ten byl zbedny :P



Awatar użytkownika
Niemiec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: wt mar 13, 2007 18:53
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: Niemiec » ndz wrz 13, 2009 21:15

więc jak z tym w końcu jest? Powiedzmy w takim ARLu warto jest zrobic przelotowy wydech? Niby dzwięk bedzie "lepszy", ale jak to sie odnosi do reszty podzespołów? Kiedys czytałem ze jednak wydech powinien być dobrany (czyli posiadac pewne opory przepływu) a nie zwykla prosta rura


http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz wrz 13, 2009 21:50

Niemiec pisze:Kiedys czytałem ze jednak wydech powinien być dobrany (czyli posiadac pewne opory przepływu) a nie zwykla prosta rura
można powiedzieć ze to co czytałeś to TD ani TDI sie nie tyczy :)



Awatar użytkownika
Niemiec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: wt mar 13, 2007 18:53
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: Niemiec » ndz wrz 13, 2009 21:56

czyli co?? Najlepiej uciąć zaraz za turbo wydech i wyprowadzić z boku?? :)


http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf

Awatar użytkownika
Passat944
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt maja 19, 2009 17:03
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Passat944 » ndz wrz 13, 2009 22:04

Niemiec pisze:czyli co?? Najlepiej uciąć zaraz za turbo wydech i wyprowadzić z boku?? :)
Po co z boku ? W Doładowanym aucie jak TDI robi się jak najluźniejszy wydech czyli w naszym przypadku 2.5 cala starcza już do wysokich mocy. Taką średnicę daje się od turbo do końca i z głowy :) Jak komuś za głośno to robi wydech na 1 lub 2 tłumikach przelotowych i z głowy.



Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » pn wrz 14, 2009 10:01

Dokładnie. Im prosciej i 2.5" by sie przydalo.

Co do dzwieku to tez mi sie zawsze wydawalo ze co tam TDI. I tak bedzie cicho. ALe wlasnie jestem na etapie robienia wydechu z nierdzewki i na razie jest zalozony tylko koncowy tlumik przelotowy 2.5" a reszta seria i powyzej 3tyś obr juz go troszke slychac :grin:



Awatar użytkownika
jarucki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: śr lip 09, 2008 18:25
Lokalizacja: LPU

Post autor: jarucki » pn wrz 14, 2009 15:31

2.5Cala od początku do końca, a DP jest wywalany?


[url=http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40339][img]http://img18.imageshack.us/img18/7243/44876552.gif[/img][/url]
Prawie Seria 326Nm

Awatar użytkownika
Passat944
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt maja 19, 2009 17:03
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Passat944 » pn wrz 14, 2009 21:40

jarucki pisze:a DP jest wywalany?
DP spawasz również z 2.5 calowych kolanek plus złącze elastyczne i już :D



Awatar użytkownika
jarucki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: śr lip 09, 2008 18:25
Lokalizacja: LPU

Post autor: jarucki » wt wrz 15, 2009 10:05

Passat944 pisze:
jarucki pisze:a DP jest wywalany?
DP spawasz również z 2.5 calowych kolanek plus złącze elastyczne i już :D
No to DP, już nie jest DP :helm:
po za tym flansza do turbo powinna być o wiele większa od oryginalnej :)


[url=http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40339][img]http://img18.imageshack.us/img18/7243/44876552.gif[/img][/url]
Prawie Seria 326Nm

Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » wt wrz 15, 2009 15:33

jarucki pisze:po za tym flansza do turbo powinna być o wiele większa od oryginalnej
Jasne. Flansze tez przerabiasz. Potem zlacze elastyczne i prosta rura z tlumikiem przelotowym na koncu. Chyba ze za glosno to jeszcze jeden tlumik przelotowy na wysokości hamulca ręcznego.



Awatar użytkownika
jarucki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: śr lip 09, 2008 18:25
Lokalizacja: LPU

Post autor: jarucki » wt wrz 15, 2009 18:18

To ja wiem że Flanszę należy przerobić a najlepiej zrobić ją od podstaw :D
Co więcej po mojemu trzeba dać jeszcze zwężenie czyli najpierw wspawać rurę 2.25Cala potem zrobić przejście na 2.5Cala tak aby później można było całość przykręcić :)


[url=http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40339][img]http://img18.imageshack.us/img18/7243/44876552.gif[/img][/url]
Prawie Seria 326Nm

vilmord
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 15:43
Lokalizacja: Kg
Kontakt:

Post autor: vilmord » czw wrz 17, 2009 16:15

Pieterko, mozesz mi przeslac numery tego turbo, podejdzie ono do mk4



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości