Uszczelka termiczna pod kolektor ssący do 1.9 tdi

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Uszczelka termiczna pod kolektor ssący do 1.9 tdi

Post autor: sagon » sob sie 15, 2009 14:55

Jak wiadomo w naszych silnikach temperatura powietrza w dolocie nie pozostaje bez znaczenia.
Zakładamy większe coolery,co zdecydowanie poprawia parametry silnika.
Ale,czy to wystarczy?
Zaobserwowałem,że pomimo,iż fmic doskonale chłodzi,to powietrze wpadając do nagrzanego kolektora ssącego,wytraca swoją uzyskaną dzięki zastosowaniu fmica temperaturę.
Czy ktoś kiedyś zwrócił uwagę na temperaturę jaką ma kolektor ssący przy rozgrzanym silniku?
Jest gorący,niemalże tak,jak silnik.
Prawie tak samo,bo trochę studzi go chłodne powietrze.
Czujniki temperatury montowane są daleko od ssącego.Gdyby jednak założyć taki w samym kolektorze,to różnica między odczytami z tego na rurze,a tego w kolektorze będzie znaczna.
Jest sposób na uniknięcie tego zjawiska.Jest nim zastosowanie uszczelki termicznej.

http://moto.allegro.pl/item706459379_p2 ... honda.html

Jedyny problem,to to,że nie posiadają w sprzedaży uszczelek do 1.9 tdi,inaczej już bym taką miał.
Mogli by takie zamówić,ale minimalna ilośc,to 40 sztuk.
Gdyby byli chętni,to mogą pogadać z producentem.
Cena przy obecnych kursach,to ponad 200 zeta.
Uszczelka z racji tego,że jest doskonałym izolatorem ma kilka mm grubości.
Około 3-4.
Jednak,to nie stanowi problemu,bo seryjne śruby powinny wydać z długości,a nawet jak nie,to można założyć dłuższe.

Pewnie znajdą się przeciwnicy takiego rozwiązania,innych odstraszy cena.
Jednak te 200 zeta za kilka koni więcej, moim zdaniem,to nie taka wygórowana cena.
W wolnossących wydaja nie takie kwoty,żeby uzyskać niewielkie raptem przyrosty.
Gdyby byli chętni,to można zadziałać.
Wszystkie dane są w linku.
Można dzwonić i pisać.Jak znajdzie się 40 tu chętnych,to zamówią.


Mówi się,że rozwiązania z wolnossących w uturbionych się nie sprawdzają.
Ja wiem,że jest zupełnie inaczej,o czy się przekonałem.
Wiadomo,że przy niewielkich nawet postojach ssący będzie się nagrzewał od wydechowego.
Można tego uniknąć stosując specjalny bandaż izolacyjny.
Owijają nim całe kolektory wydechowe.
Można owinąć i nasze wraz z niewielkim odcinkiem rury wydechowej,tuż za turbiną.
Już taki zakupiłem.
Temperatura wg.zapewnień sprzedawcy spada o kilkadziesiąt stopni.
Się zobaczy.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » sob sie 15, 2009 22:41

sagon pisze:Jednak te 200 zeta za kilka koni więcej, moim zdaniem,to nie taka wygórowana cena.
...i kilkanaście niutonów...

...jednym słowem MANGO Gdynia


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob sie 15, 2009 22:48

Można tego uniknąć stosując specjalny bandaż izolacyjny.
Owijają nim całe kolektory wydechowe.
wiesz w jakim celu się to robi ?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz sie 16, 2009 04:14

sagon, powiem Ci ze u mnie takie rozwiazanie nie przejdzie bo juz na styk mi kolektor sie zmiescil :P

mam kolektor ssacy z awx'a a wydechowy z afn'a ze sprezarka brd

poza tym z tego co widze to chyba zwykla uszczelka stalowa tylko o grubosci paru mm

jaki problem dorobic taka uszczelke w firmie ktora ma wycinarke CNC?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » ndz sie 16, 2009 10:23

Adamm pisze:poza tym z tego co widze to chyba zwykla uszczelka stalowa tylko o grubosci paru mm
a mi to wygląda na teflon, zresztą ma on małą przewodniość cieplną, i daje sie obrabiać ubytkowo


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » pn sie 17, 2009 19:42

Jest dokładnie tak jak myślałem.
Proste jak konstrukcja cepów,tylko nikt jakoś się tego nie podjął.
Nieważne.Tak tylko pytałem.
Adamm, dało by rade ją wsadzić,trzeba tylko gniazdo egr-a przyszlifować.
Żeliwną elektrodą,dziurę zaspawać i po bólu.
Pozdro.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pn sie 17, 2009 21:25

Jeżeli byłoby kilku chętnych mógłbym wykonać kilka sztuk takich uszczelek z materiału takiego samego lub bardzo podobnego pod wzgl. właściwości do tego z aukcji, za ok 100PLN/sztuka, grubość uszczelki 3 lub 4[mm], oraz inne szczegóły do dogadania.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
mahoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pn sie 15, 2005 14:45
Lokalizacja: SPS/SJZ
Kontakt:

Post autor: mahoo » pn sie 17, 2009 21:49

jak to opanujecie i cena będzie nie większa niż 100 to się piszę


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2219443 - mój kopciuch @168KM/402Nm Dynosoft

Awatar użytkownika
Pyzo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: śr lip 16, 2008 15:32
Lokalizacja: KR

Post autor: Pyzo » pn sie 17, 2009 22:05

ja rowniez. 100 zł :)



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » wt sie 18, 2009 20:27

andrew.zbyrko, piszę się na jedną.
Jeżeli zagwarantujesz,że się nie stopi,to masz trzeciego kupca.
Wykonana będzie ręcznie,czy na wycinarce?
Zależy mi dobrej jakości wykonania.
Możesz uchylić rąbka tajemnicy.
Ostatnio zmieniony wt sie 18, 2009 20:44 przez sagon, łącznie zmieniany 1 raz.


AFN 165,5@380,8

grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » wt sie 18, 2009 22:11

powiedzcie mi jedno-
przecież tuż na kolektorem ssącym jest połączenie (kolanko) gumowe, które jest doskonałym izolatorem,
więc uważacie że jest sens montować taką uszczelkę by schłodzić o parę stopni kolektor który ma paręnaście cm długości?
o ile stopni może się ogrzać w nim powietrze??? o 0,2?
chyba jest to robienie dziury w d....
innymi słowy przerost formy nad treścią.
jeżeli się mylę to proszę o wytłumaczenie jak schłodzenie kolektora o parę stopni ma, wpływać na jakkolwiek znaczące ochłodzenie powietrza w dolocie... :bajer:


ps, jak to da 0,5KM przyrostu to i tak byłby sukces
Ostatnio zmieniony wt sie 18, 2009 22:14 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » śr sie 19, 2009 12:29

Prace nad uszczelką ruszyły, i nasuwa się następujące pytanie o grubość uszczelki 3 lub 4 mm??
4 mm napewno była by lepsza pod względem izolacji, ale czy nie będzie to przeszkadzało w montażu wiekszych turbin itp?
Co do materiału czy się nie stopi, to wpierw przetestował bym to na swoim silniku.
kolejna sprawa to wymiary uszczelki, standardowe czy jakieś małe ulepszenia?
sagon pisze:Wykonana będzie ręcznie,czy na wycinarce?

prawdopodobnie jakaś wycinarka numeryczna, szczegóły do jutra powinny być znane.
Ostatnio zmieniony śr sie 19, 2009 12:39 przez andrew.zbyrko, łącznie zmieniany 1 raz.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

dwoje19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:56
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: dwoje19 » śr sie 19, 2009 20:19

A na kiedy były by gotowe te uszczelki?, też bym za 100 wziął jedną (4mm).
Ostatnio zmieniony śr sie 19, 2009 20:20 przez dwoje19, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » śr sie 19, 2009 20:40

grzegorzp, tu chodzi o oddzielenie kolektora od gorącej głowicy,a nie tak jak piszesz odizolowanie kolektora od rury.
Jeżeli rozgrzany silnik ma 90 stopni,to kolektor utrzymuje podobna temperaturę.
Schłodzone powietrze wpadając do nagrzanego kolektora siłą rzeczy się nagrzewa.
Jeżeli uda się dzięki zastosowaniu uszczelki obniżyć temp. w kolektorze o 10-15 stopni,to będzie duży sukces.
Kolego nie pamiętam już dokładnie ile,ale ileś stopni mniej,to już jeden koń więcej.
10-15 stopni,to nie tak jak piszesz 0.5 konia,tylko może nawet 5 koni więcej.
Jak hamowałem golfika,to na hali było 18 stopni,zerowa korekcja,jak zauważyłem jest w granicach 15tu.Ale to też zależy od ciśnienia atm.
Po wyliczeniu korekcji doszło prawie 3 konie,a różnica raptem 3 stopnie.
Im niższa temp.w dolocie,czy na zewnątrz,tym tej mocy więcej.
Chłodne powietrze jest bogatsze w tlen,a tlen działa jak zapalnik.
andrew.zbyrko,jedyny problem wg.mnie,to gniazdo egr-a w wydechowym.
Trzeba je będzie przyszlifować,bo z seryjną uszczelka kolektor przylega praktycznie do tego gniazda.
Nie wydaje mi się żeby przeszkadzała w założeniu większych turbin.
No chyba,że ktoś zakłada gt 22,ale 17tki i wszystkie pochodne hybrydy wejdą bez problemu.
Ja jestem za grubością 4mm.
andrew.zbyrko pisze:kolejna sprawa to wymiary uszczelki, standardowe czy jakieś małe ulepszenia?
Warto ją zrobić tak,aby w jak największym stopniu oddalona była od wydechowego,nawet 1mm mniej niż standard,to już dobrze.
Zastanawiam się,czy nie lepiej zrobić ja z trzech części,czyli tak jakby ja rozciąć.
Chodzi o to,żeby jak najmniejsza powierzchnia nagrzewała się od wydechowego.
Mogła by wyglądać tak jak flansza kolektora.

[ Dodano: 19 Sie 2009 20:41 ]
Obrazek


AFN 165,5@380,8

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 43 gości