Wzmocnione przewody hamulcowe VW Bora

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

boxer.21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw mar 01, 2007 19:55
Lokalizacja: Opolskie

Wzmocnione przewody hamulcowe VW Bora

Post autor: boxer.21 » wt sie 04, 2009 19:24

Chciałbym wymienić standardowe przewody na wzmocnione w oplocie. Omp, Goodridge takie 2 firmy jakoś obiły mi się o uszy. Czy jest jakaś różnica namacalna pomiędzy standardem a tymi wzmacnianymi? Gdzie kupić za rozsądne pieniądze. Kto Omp czy Goodridge lepsze robi?


BORA 1.9 TDI PD 130 @ 175 PS, 309 @ 388 Nm

Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » czw sie 06, 2009 20:17

Według nie jak chcesz poprawić heble to zakładaj 312mm na dobrym klocku i z dobrym płynem a przewody w oplocie to przy takiej mocy nie są takie konieczne...
Pamiętaj ze dobre hamulce to nie znaczy dobre hamowanie Potrzebna jest dobra guma i dobry stan amortyzatorów...



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » pt sie 07, 2009 21:45

krzys-jeruzal pisze:Według nie jak chcesz poprawić heble to zakładaj 312mm na dobrym klocku i z dobrym płynem
Jak nie chcesz w rajdach startować,to zrób tak jak kolega pisze i będziesz zadowolony.
Brat do paska założył 312tki i różnica w hamowaniu znaczna.
Ale jak chcesz,to kup.Tylko zmiana samych przewodów niczego nie wniesie.


AFN 165,5@380,8

Maciek19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: sob wrz 06, 2008 09:51
Lokalizacja: Wrocław/Bielsko-Biała

Post autor: Maciek19 » sob sie 08, 2009 13:29

a co trzeba wymienić jak sie ma 288mm z przodu żeby zrobić przekładkę na 312mm ? jak byście to dokładnie opisali co kupić to był bym wdzięczny :pub:


Był 4-dzwiowy wygodny ARL+....
Jest 2-dzwiowy NIEwygodny BKD+++
wystarczy sie przejechać żeby zrozumieć ten wybór... :satan:

Awatar użytkownika
Ponior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1420
Rejestracja: pt gru 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: Ponior » sob sie 08, 2009 14:22

http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php? ... sc&start=0
zaloguj się i poczytaj, wiekszego tematu nie znajdziesz.
pozdro.


viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » sob sie 08, 2009 15:40

Maciek19 pisze:a co trzeba wymienić jak sie ma 288mm z przodu żeby zrobić przekładkę na 312mm ? jak byście to dokładnie opisali co kupić to był bym wdzięczny
Zaciski i jazma od hamulcy 312mm w mocnych wersjach były te hamulce 2,8
1,8 T itp
ioczywiscie mowe tarcze i klocki



Awatar użytkownika
Passat944
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt maja 19, 2009 17:03
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Passat944 » sob sie 08, 2009 18:09

krzys-jeruzal pisze:Zaciski i jazma od hamulcy 312mm w mocnych wersjach były te hamulce 2,8
Zaciski 288 i 312 są takie same. Inne są tylko jarzma i tarcze bo klocki to też to samo :)
Oczywiście wypadałoby zmienić klocki na nowe ale jako część jest taka sama dla 288 i 312.

Czyli do zmiany generalnie potrzeba tylko jarzm, nowych tarcz i klocków.



Maciek19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: sob wrz 06, 2008 09:51
Lokalizacja: Wrocław/Bielsko-Biała

Post autor: Maciek19 » ndz sie 09, 2009 12:39

klocki są takie same na tarcze 288 i na 312 :chytry:
aż mi sie kurcze wierzyć nie chce... bo to by znaczyło że hamuje sie taką samą powierzchnią...
ile mniej wiecej kosztują same jarzma?


Był 4-dzwiowy wygodny ARL+....
Jest 2-dzwiowy NIEwygodny BKD+++
wystarczy sie przejechać żeby zrozumieć ten wybór... :satan:

Awatar użytkownika
Passat944
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt maja 19, 2009 17:03
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Passat944 » ndz sie 09, 2009 17:34

Maciek19 pisze:klocki są takie same na tarcze 288 i na 312
Tak dokładnie, są takie same.

Co do jarzm to powiem Ci ciężko znaleźć same jarzma na przód, z reguły ludzie sprzedają komplety. Generalnie kto się zna i wie co to jest to ceni sobie takie coś dość mocno, choć ja na allegro widziałem już jarzma po 100zł za 2 więc trzeba szukać :)

Ja śmigam na klockach dokładnie z tej aukcji więc sam zobacz:

http://www.allegro.pl/item651276400_klo ... cupra.html
Ostatnio zmieniony ndz sie 09, 2009 17:35 przez Passat944, łącznie zmieniany 1 raz.



Maciek19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: sob wrz 06, 2008 09:51
Lokalizacja: Wrocław/Bielsko-Biała

Post autor: Maciek19 » ndz sie 09, 2009 22:55

to jest wogóle sens zmieniać skoro powierzchnia hamowania jest dokładnie taka sama? czy ja to jakoś źle rozumiem?


Był 4-dzwiowy wygodny ARL+....
Jest 2-dzwiowy NIEwygodny BKD+++
wystarczy sie przejechać żeby zrozumieć ten wybór... :satan:

Zoltar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: czw sie 30, 2007 00:39
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Zoltar » ndz sie 09, 2009 23:40

Liczy się średnica tarczy, a nie powierzchnia tarcia

Zobacz na hamulce w motocyklach


http://www.soft-car.pl
http://www.chiptuning-gdansk.pl
http://www.dpf.gda.pl Usuwanie filtrów DPF Gdańsk

- Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
- Hamownia Dynomet

Maciek19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: sob wrz 06, 2008 09:51
Lokalizacja: Wrocław/Bielsko-Biała

Post autor: Maciek19 » wt sie 11, 2009 16:03

nie no bez jaj... to jak tarcza była by jeszcze z 5 cm wieksza a klocek taki sam to też lepiej by hamowało? przecież to dokładnie liczy sie powierzchnia która dotyka tarczy...
Przecież jak bedzie duża tarcza a mały klocek to tej powierzchni o którą jest wieksza tarcza to wogóle nie bedzie dotykał-używał.


Był 4-dzwiowy wygodny ARL+....
Jest 2-dzwiowy NIEwygodny BKD+++
wystarczy sie przejechać żeby zrozumieć ten wybór... :satan:

Awatar użytkownika
Passat944
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt maja 19, 2009 17:03
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Passat944 » wt sie 11, 2009 16:20

Maciek19, Ja bym zmieniał na Twoim miejscu bez zastanawiania. Ja wymieniałem z fabrycznych 280mm na 288mm i różnica kolosalna w hamowaniu. Niby głupie 8mm a tyle zdziałało. 312mm nie wkładałem bo mam zimówki 15'' a potrzeba min 16 cali a taka zimówka kosztuje sporo na mój rozmiar.

Kolega ma u siebie zestaw 312mm i w porównaniu do mojego 288mm obecnego też duża różnica na plus dla big brake :)

Niby dziwi, że klocki te same ale różnica w hamowaniu jest duża. Dla porównania klocki pod tarcze 256mm i 280mm z golfów MK3 są też takie same a ludzie zmieniają heble na 280mm i chwalą sobie.



Awatar użytkownika
Broker89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 15:06
Lokalizacja: Wwa/Lwo

Post autor: Broker89 » wt sie 11, 2009 16:54

Maciek19, w większych tarczach, większa powierzchnia jest po to, by efektywniej odprowadzać ciepło, powierzchnia tarcia jest mało ważna, natomiast siła hamowania która jest przekazywana przez tłoczki to już inna sprawa(to pociąga za sobą wielkość klocka i zacisku), jednak zaciski które są wielo-tłoczkowe kosztują już kupę kasiory, przewody w stalowym oplocie możesz nie tylko kupić w gotowych zestawach ale w firmach które trudnią się dorabianiem przewodów różnej maści, taki przewód jest bardziej odporny na uszkodzenia i przy dobrym płynie "opóźnia" mięknięcie pedału hamulca przy serii hamowań, na swap na 312mm też trochę trzeba wydać a tarcze potem tanie nie są, ja zostaje przy dobrym zestawie 288mm i dobrej oponie która się klei do drogi :grin:

[ Dodano: 11 Sie 2009 16:56 ]
oczywiście nie neguję 312mm, wręcz przeciwnie różnica będzie kolosalna :grin: tylko pamiętaj że na to nie wejdzie ci już koło dojazdowe, a minimalny rozmiar felgi to 16''


[url=http://img694.imageshack.us/i/37923698.jpg/][img]http://img694.imageshack.us/img694/1319/37923698.jpg[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości