Golf MK4 90Km do ilu i za ile ?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

admin911
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 16, 2009 07:49
Lokalizacja: Rzeszów

Golf MK4 90Km do ilu i za ile ?

Post autor: admin911 » śr cze 10, 2009 20:14

Witam

Tak wiec jest golf Mk4 90KM, teraz pytanko jak rozsądnie podkręcić takie autko z przejechanymi 200 tys km, aby od razu nie eksplodował a zyskał co najmniej 30-40 mocnych koni więcej?
Pomysł jest następujący, możliwe wpięcie lepszej turbiny, tylko z czym wiąże sie wpięcie lepszej turbiny, potrzebny większy IC inny ecu(więcej bitowy), zmiana map?
Czy np. wymiana wtrysków i wgranie lepszej mapy? Co wy na to?
Wypiszcie swoje pomysły co byście sugerowali lub co byś sam zrobił na takim miejscu?
Propo kosztów to np 2tys zł, podajcie swoje ceny może być więcej lub mniej.



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » śr cze 10, 2009 20:59

program 1000zł +20km
wtryski 1200-1500 +20km
program + wtryski +40km
póżniej koszta rozną lawinowo, przydało by sie nowe sprzęgło + jednomasa ( 700zł)
fmic 300-1000zł albo i lepiej zalerzy od wyobrażni.
czyli wydajesz kolejny tysiąc a przyrostu mocy nie ma.
póżniej turbo 1000zł
pompa 11 (jak chcesz więcej niż 160-170km) 1500zł



admin911
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 16, 2009 07:49
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: admin911 » śr cze 10, 2009 21:43

Czy mogłbyś podać mi jakie to wtryski? Oraz dlaczego sprzęgło jednomasowe? lepsze od dwumasowego? z tego co wiem to dwumas duzo drozszy. I co to za pompa 11 ?
Ostatnio zmieniony śr cze 10, 2009 21:43 przez admin911, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » śr cze 10, 2009 21:46

samo turbo nic nie da
ale wtryski 216 od cowboya plus turbo hybrydowe plus soft - będzie śmigać
a potem 11 plus icek plus korekta no i sprzęgło jak padnie
Ostatnio zmieniony śr cze 10, 2009 21:47 przez CrocodileReggae, łącznie zmieniany 1 raz.


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » śr cze 10, 2009 22:05

Wtryski,a raczej ich końcówki.Najpopularniejsze,to 216tki,czyli końcówki o średnicy 0.216mm.Poczytaj sobie temat poniżej,to dowiesz się o nich wszystkiego.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=189396

Sprzęgło jednomasowe dlatego,że jest to tańsze rozwiązanie,a spokojnie sobie przy większych mocach radzi.
Chyba,że stać cie na wydanie 1500 zeta i zakup dwumasowego np.od ASZta.
Pompa 11tka,to pompa o średnicy tłoczka 11mm.Najlepsza jaka wychodziła w 1.9 tdi i najwydajniejsza.Pozostałe,to 10tki.Te w silnikach 110 koni stykały do 160 ,a te w 90tkach do 150.Można na takiej 11tce w połączeniu między innymi z wtryskami 0.230mm zrobić i 200 koni.
Ostatnio zmieniony śr cze 10, 2009 22:07 przez sagon, łącznie zmieniany 2 razy.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » śr cze 10, 2009 22:22

admin911 pisze:np. wymiana wtrysków i wgranie lepszej mapy?
I nic wiecej na 30-40KM wiecej.

[ Dodano: 10 Cze 2009 22:23 ]
Mam nadzieje, ze to nie ten sam golf z twojego opisu bo AHF to jest 110tka ;)


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
Kaktus_dj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: wt paź 03, 2006 22:25
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: Kaktus_dj » śr cze 10, 2009 23:38

ja ze swojego AHF'a wykrzesałem 167 okupione to było: wtryskami 216, sprzęgłem( jednomas)Hybrydą od karambola( i niestety lagiem) i programem u Goodhope'a. koszt nie mały ale budyń przez jakiś czas był, teraz jak zwykle chce się więcej.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw cze 11, 2009 06:58

jeśli sprawa dotyczy nie Twojego AHFa a silnika 90 KM to wszystko zależy czy jest to silnik ALH czy AGR, ten pierwszy ma turbo ze zmienną geometrią sterowane podciśnieniem więc tu wymiana turbo to tylko kosmetyka, jeśli silnik AGR to trzeba do nowej turbiny również dołożyć sterowanie do niej bo jest ona z zaworem upustowym wastegate (sterowanie ciśnieniowe) pierwsze silniki AGR posiadały zwykłe koło zamachowe, ALH już koło dwumasowe, które jest wrażliwe na większy moment obrotowy,
przy zmianie na pompę 11 czyli taką jaką ma ALH ze skrzynią automatyczną o oznaczeniu 038 130 107 J masz większe możliwości bo jest wydajniejsza od zwykłej o oznaczeniu 038 130 107 D - można na niej więcej wycisnąć z tym, że aby była w pełni wykorzystana to trzeba zapodać silnikowi wtryski dużo większe np. 230, trzeba trochę pochodzić by ją znaleźć ale opłaca się bo większość schrotów nawet nie wie ile się ceni za taką pompę i sprzedają ją po tej samej cenie co 10-tka. Z taką pompą i wtryskami 230 z silnika 90 KM można śmiało wykrzesać ponad 190 KM - oczywiście przy odpowiednim sofcie ale żeby tę moc utrzymać to silnik wymaga konkretnego FMICa czyli centralnego intercoolera o zwiększonej wydajności chłodzenia powietrza doładowanego. Cena programu to okolice 1000-1400 zł, (pompa 11, FMIC i wtryski) to już zależy w jakiej cenie je dorwiesz - jakby co to zobacz na mody kolegi trium aby ocenić wartość tych modyfikacji.


Obrazek

Awatar użytkownika
QCHARZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: sob lis 01, 2008 16:19
Lokalizacja: Kietrz
Kontakt:

Post autor: QCHARZ » pt cze 12, 2009 09:42

mam takie pytanko też posiadam golfa IV 90 ps i chciałem wymienic wtryski na 216tki oraz soft do tego, czy musze tez wymienić sprzegło czy będzie można jeździc na starym??


SPRZEDAM BBS RC330 8J18 et32 5X100 - 25 JAHRE http://allegro.pl/show_item.php?item=2759538556

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pt cze 12, 2009 10:56

Po to jest tuner zeby kontrolowal moment.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pt cze 12, 2009 12:29

sagon pisze:
Chyba,że stać cie na wydanie 1500 zeta i zakup dwumasowego np.od ASZta.
I gdzie to zamontujesz? Bo chyba nie do skrzyni 5b. :chytry:


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » pt cze 12, 2009 12:54

jaro4444 pisze:I gdzie to zamontujesz? Bo chyba nie do skrzyni 5b. :chytry:
No to mnie załamałeś.Miałem nadzieję,że taki zestaw da się upchać w mojej skrzyni (CYP).
Chciałem zapodać mocniejszego dwumasa,a tak kicha.Mój co prawda jeszcze żyje,ale jak długo?
Pozostaje zatem tylko jednomas.
Pozdro.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
jarucki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: śr lip 09, 2008 18:25
Lokalizacja: LPU

Post autor: jarucki » pt cze 12, 2009 13:42

CrocodileReggae pisze:samo turbo nic nie da
ale wtryski 216 od cowboya plus turbo hybrydowe plus soft - będzie śmigać
a potem 11 plus icek plus korekta no i sprzęgło jak padnie
w ciepłe dni FMIC to podstawa!!! bo co z tego że będzie BIG Turbo i Więcej ropy!
Jak w myk auto będzie puchło!


[url=http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40339][img]http://img18.imageshack.us/img18/7243/44876552.gif[/img][/url]
Prawie Seria 326Nm

Awatar użytkownika
rolmik
naczelny rolnik
naczelny rolnik
Posty: 2637
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 11:35
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: rolmik » sob lut 13, 2010 19:35

panowie podepnę się do tematu chce zrobić moda na ok 120-140km (mam silnik AHL90 km)
ja czytam tematy to odnoszę wrażenie że na taką zabawę potrzebuje ok 2500-3000tyś
1400 zł wtryskiwacze 216 od cowboya
ok 1200 na wirusa
i czy coś jeszcze ????
proszę o poradę te 130-140 mi w zupełności na razie wystarczy i tak w okolicy nie ma gdzie przycisnąć bo droga jak szwajcarski ser lub miśki za zakrętem

a i 2 sprawa co to jest ten FMIC
Ostatnio zmieniony sob lut 13, 2010 19:37 przez rolmik, łącznie zmieniany 1 raz.


były :D http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=303319" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=471027" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości