Chiptuning a DPF

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Tomek_Golf_V
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Chiptuning a DPF

Post autor: Tomek_Golf_V » ndz maja 31, 2009 11:39

witam co myślicie o chiptuningu jeżeli jest filtr cząstek stałych. Wiele osób mówiło że filtr nie wytrzyma itd. Mój znajomy ma a3 ma filtr zrobił chip na 180 koni i nic się nie dzieje. Jeżeli dbam o auto wymiany oleju co 10tyś i nie mam zamiaru go katować tylko moc wykorzystywać od czasu do czasu to jest duże ryzyko że coś nie wytrzyma??
może ma ktoś filtr cząstek stałych i zrobił chip i może coś powiedzieć na ten temat?
dodam tylko że chodzi o golfa 5 2.0 tdi. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn cze 01, 2009 08:45

Tomek_Golf_V, poszukaj w sieci jest dużo o modach BMN

DPF nie przeszkadza, bardziej limitery termiczne

auto w serii zwykle ma około 180KM, po wirusie wychodzi około 205KM (nieststy wieksza moc ograniczają limitery)

Masters pisał żeby jeździć na zwykłym ON z Orlenu - nie stosować Shell V-Power czy BP ULitimate, bo na nich jest większe EGT i ECU obcina dawke przy pałowaniu przy wysokich rpm

[ Dodano: Pon Cze 01, 2009 08:47 ]
przy duzej ilości jazdy po miescie często trzeba wypalać DPF - jest jakas procedura ze sie jedzie na 3 biegu ale to chyba juz Ci się kiedyś włączyło
o ile sie nie mylę jest chyba jakiś wskaźnik zasyfienia DPFa ?



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » pn cze 01, 2009 09:36

wskażnika zapchania dpf-a nie ma w blokach pomiarowych można odczytać jego napełnienie, natomiast gdy fitr jest (pełny) i potrzeba jego oczyszczenia komputer sygnalizuje to kontrolką i wtedy trzeba zrobić procedurę.
Jeżeli auto jest użytkowane tylko w mieście i na krótkich odcinkach to napewno nastąpi sytuacja gdzie komputer będzie sie domagał oczyszczenia filtra...
program można robić spokojnie znam kilka aut gdzie jest zrobiony i problemów z nimi nie ma, oczywiście byle kto nie może tego robić...
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn cze 01, 2009 09:40 przez GMS, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn cze 01, 2009 11:12

GMS pisze:program można robić spokojnie znam kilka aut gdzie jest zrobiony i problemów z nimi nie ma
ja osobiście najwiecej wykresów w necie widziałem od Masters'a - pierwszy zaczął robić BMNy i chyba najlepiej ma rozkminiony temat tych limiterów



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pn cze 01, 2009 12:42



[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Tomek_Golf_V
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Golf_V » pn cze 01, 2009 16:47

a czy wiecie coś może na taki temat bo też było dużo o tym w necie o tej całej regenracji filtra itd i jeżeli się tego zaniecha już całkowicie auto zgaśnie ratunkiem jest tylko komputer to czy taki filtr jest już do wywalenia i koszt ok 3500zł (tak mniej więcej podają koszt dpf-a) czy może da się go ejszcze uratować. Znaczy chodzi mi o to czy jedynym ratunkiem jest serwis VW gdzie wiadomo ile za to policzą;] czy można jeszcze jakoś uratować ten dpf??



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » wt cze 02, 2009 14:33

Właśnie te auta robił Masters o których pisałem.
co do awaryjnego odpalenia auta to z tego co sie orntuje to są jakieś specjalne kody do tego i ponoc można wtedy oczyścic filtr, jeszcze są jakieś ponoć inne sposoby bardziej druciarskie...
Ostatnio zmieniony wt cze 02, 2009 14:35 przez GMS, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 89 gości