Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Kaktus_dj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: wt paź 03, 2006 22:25
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: Kaktus_dj » pn maja 11, 2009 19:14

misiowaty, gdzie wydybałeś takie kolanka? czy to zagiety przewód paliwowy?



Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: arturkw » wt maja 12, 2009 12:56

drodzy koledzy odkopuje troszkę temat jakos że chciałbym założyć ori ic z TDi a z czasem może FMIC ale jak juz bym podkręcał trurbo do większych ciśnień narazie mam boost pina i turbo na 1 bara więc myślę ze naradzie ori icek styka. a więc jka widziałem u innych odwracali kolano od kolektora w prawa stronę co znacznie ułatwia poprowadzenie rur do IC a jak byście rozwiązali ten problem u mnie?? ja ma jeszcze ten nieszczęsny EGR oraz westgate jak to przekręcić bądź jakbyście to rozwiązali oto foto to zaznaczone czerwony kolorem bym sobie poradził wyjąc ta rure i zaślepić z 2 stron nie było by problemu ale co z tym na zielono??. Obrazek
Ostatnio zmieniony wt maja 12, 2009 12:57 przez arturkw, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
KonradzikIV
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2722
Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KonradzikIV » czw maja 14, 2009 14:31

tak to u mnie wygląda na gotowo

ObrazekObrazekObrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
Szumal
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: sob sie 16, 2008 21:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Szumal » czw maja 14, 2009 14:41

eee no pieknie wyszło. kratki siedzą nic nie wystaje - profi :bigok:
widze ze kolektor zmieniales dolotowy zeby mial wejscie po drugiej stronie.



misiowaty
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pn lip 07, 2008 21:34
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: misiowaty » pn maja 18, 2009 16:23

Witam dzis mialem troche czasu i udalo mi sie zmierzyc temp w dolocie. wiec tak;0-100 doszloda do 37stopni 0-160 maks doszla do 43 i zaczela spadac ponizej 40. z rolki z 50-150 doszlo do 39st i zaczela spadac. ogolnie to temp rosnie do ok 120-130 km a pozniej mimo dalszego przyspieszania zaczyna spadc :green_fuck: wiec chyba cooler daje rade

[ Dodano: 18 Maj 2009 16:24 ]
temp na zewnatrz ok 23 st


było 122/311 było 142/354 jest 170/380
sprzedam turbo z mk4 ajm

Awatar użytkownika
Szumal
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: sob sie 16, 2008 21:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Szumal » pn maja 18, 2009 18:07

hm duzoli to czy mało? jak myslicie? jak sagon pisze ze na seryjnym coolerze nie przekracza 60 no to chyba tak sobie... ale z drugiej strony kazdy stopien roznicy sie liczy...
Konradzik a Ty wiesz jak ciepło u Ciebie w dolocie?
Az z ciekawości chyba sobie pomierze jak to wyglada u mnie. Niby podczas hamowania miało dojść do 85 stopni ale na drodze podejrzewam że tyle nie osiagne...



Awatar użytkownika
KonradzikIV
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2722
Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KonradzikIV » pn maja 18, 2009 19:36

Szumal pisze:Konradzik a Ty wiesz jak ciepło u Ciebie w dolocie?
podczas strojenia było w okolicach 21-23 stopni :)


Obrazek

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » pn maja 18, 2009 20:00

Szumal pisze:Niby podczas hamowania miało dojść do 85 stopni ale na drodze podejrzewam że tyle nie osiagne...
U mnie na hamowni doszło do 75 przy 4600,na drodze do 53 przy 4200.
Na hamowni zawsze będzie większa,bo np.na maha wiatrak odzwierciedla prędkość 100 km/h.
Na innych może być jeszcze inaczej,dlatego warto zaraz po hamowni wypaść na drogę i zalogować temp.w dolocie.
Ja tak zrobiłem.

[ Dodano: 18 Maj 2009 20:01 ]
KonradzikIV pisze:podczas strojenia było w okolicach 21-23 stopni :)
Chyba na zewnątrz.
Szumal pytał o temp.w dolocie.


AFN 165,5@380,8

misiowaty
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pn lip 07, 2008 21:34
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: misiowaty » pn maja 18, 2009 21:33

sagon pisze:U mnie na hamowni doszło do 75 przy 4600,na drodze do 53 przy 4200

a przy jakiej temperaturze otoczenia miales te 53 stomnie


było 122/311 było 142/354 jest 170/380
sprzedam turbo z mk4 ajm

Awatar użytkownika
Pyzo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: śr lip 16, 2008 15:32
Lokalizacja: KR

Post autor: Pyzo » wt maja 19, 2009 12:02

sagon pisze:
Szumal pisze:Niby podczas hamowania miało dojść do 85 stopni ale na drodze podejrzewam że tyle nie osiagne...
U mnie na hamowni doszło do 75 przy 4600,na drodze do 53 przy 4200.
Na hamowni zawsze będzie większa,bo np.na maha wiatrak odzwierciedla prędkość 100 km/h.
Na innych może być jeszcze inaczej,dlatego warto zaraz po hamowni wypaść na drogę i zalogować temp.w dolocie.
Ja tak zrobiłem.

[ Dodano: 18 Maj 2009 20:01 ]
KonradzikIV pisze:podczas strojenia było w okolicach 21-23 stopni :)
Chyba na zewnątrz.
Szumal pytał o temp.w dolocie.
na zewnatrz bylo okolo 14 stopni



Awatar użytkownika
Szumal
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: sob sie 16, 2008 21:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Szumal » wt maja 19, 2009 17:49

Pyzo pisze:
sagon pisze:
[ Dodano: 18 Maj 2009 20:01 ]
KonradzikIV pisze:podczas strojenia było w okolicach 21-23 stopni :)
Chyba na zewnątrz.
Szumal pytał o temp.w dolocie.
na zewnatrz bylo okolo 14 stopni

Jezeli to naprawdę temp w dolocie to kozak wynik :okej: niecałe 10 stopni więcej niż temp otoczenia, to sie nazywa chłodzenie :hmm:
Ciekawe czego to zasługa - coolery od re5pecta są tak wydajne? W sumie i tak jak we wszystkich mk4 większą część coolera zasłania zderzak. Bądź co bądź gratulacje - to są wartości do których trzeba dążyć.
Ostatnio zmieniony wt maja 19, 2009 17:52 przez Szumal, łącznie zmieniany 2 razy.



misiowaty
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pn lip 07, 2008 21:34
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: misiowaty » wt maja 19, 2009 19:34

Szumal pisze:hm duzoli to czy mało? jak myslicie? jak sagon pisze ze na seryjnym coolerze nie przekracza 60 no to chyba tak sobie... ale z drugiej strony kazdy stopien roznicy sie liczy

Taka temp przy tej mocy co Sagon ma w podpisie to moim zdaniem przy ostrym butowaniu mogl osiogac w temp na zewnatrz ok 0 lub ponizej 0

[ Dodano: 19 Maj 2009 19:34 ]
sagon pisze:U mnie na hamowni doszło do 75 przy 4600,na drodze do 53 przy 4200


było 122/311 było 142/354 jest 170/380
sprzedam turbo z mk4 ajm

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » wt maja 19, 2009 19:51

Trzeba by najpierw zapytać kolegę jaką ma obecnie moc i dawkę paliwa.Wysokość temp.zależy głównie od jej ilości.
Nie wydaje mi się,żeby przy 50-51mg można osiągnąć w dolocie taką temp.
Druga rzecz,to przy jakich obrotach była taka temperatura.My mówimy o zakresie od 4tyś w górę.
Najlepiej gdybyś zapodał logi.
Tak,czy inaczej jak napisał szumal,trzeba dążyć do osiągnięcia takiej różnicy temperatur,ale przy obecnych zewnętrznych,to nierealne.
Przy tych 14tu,to może i tak,choć zależałoby to głównie od stylu jazdy,ale przy obecnej osiągnąć w dolocie tylko 10 więcej jak zewnętrzna,to cud.
Tak jak napisałem,logi wiele tu wyjaśnią.
Pozdro i gratuluję takiego wyniku.
Ostatnio zmieniony wt maja 19, 2009 19:52 przez sagon, łącznie zmieniany 1 raz.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
Szumal
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: sob sie 16, 2008 21:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Szumal » wt maja 19, 2009 23:10

sagon da sie osiagnac taki wynik. kumpel w ibizie ASV mial wszczepiony fmic od ARLa i w dolocie w kazdych warunkach bylo zaledwie kilka stopni wiecej niz temp otoczenia, rura dolotowa do kolektora byla zawsze przyjemnie chlodna ;)
Konradzik na oastatnim programie mial niecale 140 koni na wtryskach 216 i serii teraz ma dodatkowo suszare od karambola wiec setup oprocz fmica taki jak moj.

a i tak BTW to temp w dolocie zalezy w głównej mierze od ciśnienia doładowania bo wraz ze wzrostem ciśnienia rośnie temperatura. wiadomo ze jak sie podnosi doladowanie to i dawke ale bezpośrednio dawka nie ma tu chyba znaczenia...
Ostatnio zmieniony wt maja 19, 2009 23:12 przez Szumal, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości