Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

-adek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob mar 01, 2008 12:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: -adek » ndz maja 03, 2009 14:48

a wymodziłem sobie coś takiego:

Wrzucam tutaj może komuś się przyda....

DAWCA:
chłodnica powietrza od Scenica 1.9 DCI
Po kupnie wyglądała tak: (koszt 120zł z wysyłką)

[img width=150 height=128]http://img15.imageshack.us/img15/3963/84415167.th.jpg[/img]

Trzeba było przerobić oba boczki tak aby wyjścia były na boki.... gumówka w dłoń i odciąłem oba boki...

[img width=113 height=165]http://img15.imageshack.us/img15/3521/75390364.th.jpg[/img] [img width=113 height=165]http://img15.imageshack.us/img15/1373/58807748.th.jpg[/img]

Dałem gościowi do spawania, kazałem dorobić z płaskich blach i zrobić jakieś uchwyty....

No to zrobił...

[img width=768 height=576]http://img15.imageshack.us/img15/9932/40787274.jpg[/img]

Do tego co odciąłem wyciął proste blachy i przyspawał razem z końcówkami na węże które odciąłem wcześniej. Odebrałem to zaplaciłem 80zł za tą przeróbkę, jednak estetyka pozostawiała wiele do życzenia.... uchwyty przede wszystkim nierówne, ogólnie te spawy takie jakby ktoś nasmarkał na to wszystko.... Jednak się pogodziłem już z tym jakoś i miałem to montować na autko.... jednak kilka osób obeznanych w temacie obejrzało mój IC i mnie wyśmiali :(

Nie mogło być tak, że idzie blacha na płasko bo przepustowość jest tylko tam gdzie są rurki, natomiast cała góra nie działa i tworzą się zawirowania :'(

Zagotowałem się i postanowiłem, że sam sobie to zrobię :evil:

Po raz kolejny obciąłem boczki, wyszlifowałem stare spawy, wziąłem kartkę papieru i zacząłem rysować, składać, zginać wyszło coś takiego....

[img width=150 height=128]http://img22.imageshack.us/img22/9878/27994530.th.jpg[/img] [img width=150 height=128]http://img22.imageshack.us/img22/7411/85891790.th.jpg[/img]

Czyli powietrze ładnie schodzi po nowych boczkach i spotyka się w połowie chłodnicy.... plany przeniosłem na blachę alu :P

[img width=150 height=128]http://img5.imageshack.us/img5/3343/28095363.th.jpg[/img]

Potem w miejscach zagięć napunktowałem i poszedłem bawić się imadłem...

[img width=150 height=128]http://img11.imageshack.us/img11/9463/55566026.th.jpg[/img]

Całkiem fajnie się to wygięło, więc przymiarka...

[img width=150 height=128]http://img8.imageshack.us/img8/8726/72381886.th.jpg[/img] [img width=150 height=128]http://img11.imageshack.us/img11/3426/10544521.th.jpg[/img]

Potem przyspawałem rurkę z rantem (wiadomo po co) jako wyjście...

[img width=150 height=128]http://img22.imageshack.us/img22/7627/88933167.th.jpg[/img]

Najpier przyspawałem samą rurkę by móc to jeszcze ładnie oszlifować, żeby ładnie powietrze wychodziło....

[img width=150 height=128]http://img22.imageshack.us/img22/6820/57702663.th.jpg[/img]

Pozostała kwestia uchwytów, tym razem nie chciałem już jakiś pseudo wieszaków, wymyśliłem sobie profesjonalne uchwyty i udałem się do zaprzyjaźnionego tokarza w celu realizacji mojego pomysłu, zrobił :ok:

[img width=150 height=128]http://img22.imageshack.us/img22/4414/77880451.th.jpg[/img]

Kostki z aluminium, nagwintowane w środku :ok: 3 sztuki 2 na górę i jedna na dół, żeby pęd powietrza który będzie napierał nie wyginał mi jej na aucie tak jak kumplowi IC rozwalił chłodnicę klimy....

[img width=150 height=128]http://img17.imageshack.us/img17/9242/45703484.th.jpg[/img]

Przymiarka:

[img width=150 height=128]http://img17.imageshack.us/img17/5411/24546274.th.jpg[/img]

Miałem już wszystko, połapałem wstępnie ściskami:

[img width=150 height=128]http://img24.imageshack.us/img24/9149/36256509.th.jpg[/img] [img width=150 height=128]http://img24.imageshack.us/img24/1130/53208587.th.jpg[/img]

i..... oddałem do spawania....

[img width=150 height=128]http://img24.imageshack.us/img24/4351/19823769.th.jpg[/img]


Gość zrobił super robotę tym razem:

[img width=150 height=128]http://img15.imageshack.us/img15/8311/87760891.th.jpg[/img] [img width=150 height=128]http://img15.imageshack.us/img15/8373/14162904.th.jpg[/img] [img width=150 height=128]http://img12.imageshack.us/img12/846/64712121.th.jpg[/img] [img width=150 height=128]http://img12.imageshack.us/img12/1893/50414151.th.jpg[/img] [img width=150 height=128]http://img12.imageshack.us/img12/4261/44332166.th.jpg[/img]

EFEKT KOŃCOWY:

[img width=768 height=576]http://img12.imageshack.us/img12/3076/44667167.jpg[/img]

Wyszło extra i takim to sposobem mam IC za :
- chłodnica 120zł z wysyłką
- spawanie pierwsze 80zł
- spawanie drugie u kolegi w zakładzie czteropak Tyskiego :P
- uchwyty z alu czteropak Lecha :P

RAZEM 200zł + 2 zgrzewki browarka :ok:

TERAZ MONTAŻ NA AUTO:

Pacjent: AUDI A4 B5 AFN

kilka fotek jeszcze z montażu, spawanie było najgorsze, nikt w okolicy nie spawa u nas nierdzewki metodą TIG dlatego było to robione w kilku miejscach na raz :pub:

sklejałem taśmą i nosiłem chłopakom do spawania....

[img width=150 height=128]http://img149.imageshack.us/img149/4030 ... 003.th.jpg[/img]

[img width=150 height=128]http://img149.imageshack.us/img149/6591 ... 001.th.jpg[/img] [img width=150 height=128]http://img24.imageshack.us/img24/2370/2 ... 05o.th.jpg[/img] [img width=150 height=128]http://img24.imageshack.us/img24/2516/2 ... 006.th.jpg[/img] [img width=150 height=128]http://img4.imageshack.us/img4/521/20090325.th.jpg[/img] [img width=150 height=128]http://img24.imageshack.us/img24/5708/2 ... 02q.th.jpg[/img]

Efekt końcowy:

bez zderzka:
[img width=768 height=576]http://img24.imageshack.us/img24/1212/20090403b.jpg[/img]

ze zderzakiem:
[img width=768 height=576]http://img15.imageshack.us/img15/2479/20090403003.jpg[/img]


pod maską:
[img width=768 height=576]http://img15.imageshack.us/img15/1039/20090403004.jpg[/img]

Autko fajnie ciągnie w te ciepłe dni :szukaj: :evil:



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz maja 03, 2009 18:09

-adek, gratki.Super robota. :bigok:


AFN 165,5@380,8

misiowaty
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pn lip 07, 2008 21:34
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: misiowaty » ndz maja 03, 2009 20:51

cooler z megan z przerobionymi boczkami. odczucie tylko moje wlasne ze jest lepiej na podstawie odczuc 4 x0-160 na tym samym odcinu i nawrot a na seri nie dawal rady. jak zmierze temp w dolocie to napisze ile wynosi przy danej temp otoczenia coler jest zasloniety w ok 30-40 procent. tak wyglada bez zderzaka Obrazek


było 122/311 było 142/354 jest 170/380
sprzedam turbo z mk4 ajm

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz maja 03, 2009 21:07

misiowaty pisze:jak zmierze temp w dolocie to napisze ile wynosi przy danej temp otoczenia

:prayer:


AFN 165,5@380,8

misiowaty
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pn lip 07, 2008 21:34
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: misiowaty » ndz maja 03, 2009 21:17

a tak poprowadzone orurowanie i wpiete w srie dolotu, moze komus sie przyda. druty to tymczasowo cos sie inneg wykombinuje Obrazek


było 122/311 było 142/354 jest 170/380
sprzedam turbo z mk4 ajm

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz maja 03, 2009 21:50

-adek pisze:chłodnica powietrza od Scenica 1.9 DCI
jakiś popyt na te chłodnice bo już kolejna widzę taka :))) to chyba dobry wybór zrobiłem :)



Awatar użytkownika
Szumal
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: sob sie 16, 2008 21:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Szumal » pn maja 04, 2009 11:24

misiowaty no elegancko to wszystko wykombinowales. ale powiedz mi ta rura doprowadzajaca powietrze idzie jakoś na stronę kierowcy? nie przerabiales tego zeby wejscie wyjscie bylo po jednej stronie, mozesz napisać jak przerobiłeś tego coolera? najfajniejsze jest to ze powrót wpiąłeś w oryginalny dolot i nie musiales rzeźbić rur pod maską. gdzieś już widziałem taki patent chyba w coolerze z usa firmy forgemotorsport ale u nas nikt jeszcze chyba sie na takie coś nie pokusil. powiedz jest duzy problem zeby zmieścić rure powrotną w tej belce od wzmocnienia zderzaka? pomierz jak najszybciej te temperatury w dolocie bo strasznie jestem ciekaw jak sie to sprawuje :grin:
Ostatnio zmieniony pn maja 04, 2009 12:15 przez Szumal, łącznie zmieniany 2 razy.



misiowaty
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pn lip 07, 2008 21:34
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: misiowaty » pn maja 04, 2009 20:25

Rure doprowadzajaca poprowadzilem podobnie jak na fotce nizej, cooler przarobilem tak zeby wejscie i wyjscie bylo prosto jak w uniwersalnym icku i przekrecilem go by otwory byly u gory podobnie jak na drugiej focie przy belce jest troche zabawy ale po podcieciu wszystko sie miesci. co do temp to niemam czym zmiezyc jak bede mial chwile to podjade do mechanika na pomiar Obrazek Obrazek

[ Dodano: 04 Maj 2009 21:16 ]
po drugiej stronie wyglada tak Obrazek


było 122/311 było 142/354 jest 170/380
sprzedam turbo z mk4 ajm

Awatar użytkownika
tomek200x
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz sty 13, 2008 15:48
Lokalizacja: Elbląg i okolice (NEB...Rasca)
Kontakt:

Post autor: tomek200x » pt maja 08, 2009 18:51

od czego najlepiej założyć IC do mk2 najlepiej żeby go założyć na dole przed chłodnicą


Poszukiwania Vento i swap na 150 KM TDI ARL czy to możliwe?

Awatar użytkownika
KonradzikIV
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2722
Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KonradzikIV » sob maja 09, 2009 16:37

[img][img]http://img16.imageshack.us/img16/5149/coolerx.jpg[/img] [/img]

do poniedziałku mam nadzieje bedzie poskładany, jeszcze tylko strojenie u Daniela i w droge na Majówke :)


Obrazek

Awatar użytkownika
Szumal
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: sob sie 16, 2008 21:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Szumal » sob maja 09, 2009 20:31

nono ale sie coolerow posyypalo w mk4 :grin:
konradzik rob dokladne foto co i jak bo mam nadzieje ze zrobisz tutaj obszerny opis po zakonczeniu prac ;)



Awatar użytkownika
KonradzikIV
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2722
Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KonradzikIV » sob maja 09, 2009 20:42

Szumal pisze:konradzik rob dokladne foto co i jak bo mam nadzieje ze zrobisz tutaj obszerny opis po zakonczeniu prac
z fotkami może być słabo bo auto się robi u kuzyna mojego bardzo dobrego kolegi a ja siedze w pracy i ciężko mi tam być podczas pracy (a bardzo bym chciał)


Obrazek

Awatar użytkownika
Szumal
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: sob sie 16, 2008 21:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Szumal » sob maja 09, 2009 21:41

no to szkoda. ale jak możesz to wypytaj o jak najwiecej szczegółow z poprowadzenia rur i problemów jakie napotkali po drodze - napewno przyda się innym. powodzenia ;)
cooler to chyba ten uniwersalny z allegro masz od re5ecta?



Awatar użytkownika
KonradzikIV
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2722
Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KonradzikIV » ndz maja 10, 2009 09:37

Szumal, chyba tak wymiary coolera - 18/50/6 będzie wywalone całe seryjne orurowanie wywalone egr, z tego co wiem to jedyny problem jaki napotkał do tej pory to mało miejsca, więc wyciał troche pasa przedniego :) porobie fotki na gotowo :)
Ostatnio zmieniony ndz maja 10, 2009 09:38 przez KonradzikIV, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości