AFN Zmiana dwumasowego koła zamach. na jedno z 1Z

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » śr lut 13, 2008 21:56

Sluchajcie a jak jest ze sprzeglami w silnikach wzdluznie ulozonych ?? Slyszalem opinie ze tam sa sprzegla o wiekszej srednicy, ale nie wiem ile w tym prawdy...

I czy w silniku wzdluznym tak samo mozna zamienic dwumas na jednomas (sa jakies problemy) ??
Ostatnio zmieniony śr lut 13, 2008 21:57 przez Dario84, łącznie zmieniany 1 raz.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw lut 14, 2008 09:56

szatanek pisze:Nic sie z nim nie dzieje?
ślizgać się nie uślizguje, nie odczułem bynajmniej

pare razy, szczególnie zimą zatrząsł się dwumas jak sie zapomniałem i pocisnąłem sandała z 2000 rpm



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » ndz lut 17, 2008 13:53

Bo u mnie jest cos takiego na org. dwumasie, jak dam mu porządnego sandała z niskiego biegu najczęściej z 1 i 2 to ładnie przyspiesza ale w pewnym momencie ok 3,5 tys jest nagły spadek przyspieszenia ale obroty gwałtowniej rosną, przy duzych prędkosciach tego nie ma.
Jak myslicie to chyba ewidentne slizganie sie sprzęgła?



Marcinek
VW Klub Białystok
VW Klub Białystok
Posty: 1177
Rejestracja: sob sie 21, 2004 00:37
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Marcinek » śr kwie 22, 2009 23:31

szatanek, jak nic, mam to samo, i wlasnie mysle nad zamiana mojego gównianego dwumasu ALH na jednomas tylko musze jesszcze sie do tego przekonac, oby ktos mi w tym pomogl ;) tylko ten koszt 800zł z robotą troche straszy
Ostatnio zmieniony śr kwie 22, 2009 23:32 przez Marcinek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » czw kwie 23, 2009 19:02

szatanek pisze:Jak myslicie to chyba ewidentne slizganie sie sprzęgła?
Poślizg to jest najczęściej na 4 lub 5 biegu.
Na 1 i 2 tak się auto zachowuje jak nie ma trakcji :chytry: :satan:
Ostatnio zmieniony ndz kwie 26, 2009 17:08 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » czw kwie 23, 2009 20:10

U mnie 380 niuta na seryjnym dwumasie i nadal działa bez zastrzeżeń.
Nie złapało mi do tej pory nawet jednego poślizgu.Sam się dziwię,ale fakt jest faktem.


AFN 165,5@380,8

basian73
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 19:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: basian73 » ndz kwie 26, 2009 12:31

Witam Was !!! :bigok:
A co z wagą koła zamachowego.Przerabiam teraz ten temat i mam dylemat, czy zostać przy dwumasie, czy założyć sprzęgło od g60, które jest lżejsze o 33% od dwumasy tj.5.5kg
Wydaje mi się, że to za dużo i na wolnych obrotach może drżeć.
Co Wy na to ?



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » ndz kwie 26, 2009 17:10

Przy kole zamachowym nie masa ma znaczenie, a osiowy moment bezwładności.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

basian73
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 19:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: basian73 » pn kwie 27, 2009 07:18

jaro4444 pisze:Przy kole zamachowym nie masa ma znaczenie, a osiowy moment bezwładności.
To co radzisz?
Bo VALEO robi zamienniki dwumasy na sztywne, ale tylko do 110 czy 115 KM



Awatar użytkownika
Szumal
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: sob sie 16, 2008 21:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Szumal » pn kwie 27, 2009 07:53

jaro4444 pisze:Przy kole zamachowym nie masa ma znaczenie, a osiowy moment bezwładności.
jaro chodzi Ci o wiekszy rozklad masy na obwodzie kola? jak juz piszesz te swoje definicje to i od razu je tlumacz bo moze nie wszyscy je rozumieją :P
basian73 pisze: To co radzisz?
Bo VALEO robi zamienniki dwumasy na sztywne, ale tylko do 110 czy 115 KM
szukaj używanej serii nr 037 105 273C - koło to było montowane w wielu różnych silnikach vw wiec to sprawdzone i niezawodne rozwiązanie. Ja mam takie kolo u siebie i wszystko jest git, nic nie drży, tylko na biegu jałowym sprężyny od tarczy sprzęgła trochę chyba hałasują.
Ostatnio zmieniony pn kwie 27, 2009 07:54 przez Szumal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pn kwie 27, 2009 08:08

Szumal pisze:
jaro chodzi Ci o wiekszy rozklad masy na obwodzie kola? jak juz piszesz te swoje definicje to i od razu je tlumacz bo moze nie wszyscy je rozumieją :P
http://deuter.am.put.poznan.pl/zwm/eskr ... poteza.pdf

Może teraz zrozumiesz :)


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
Szumal
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: sob sie 16, 2008 21:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Szumal » pn kwie 27, 2009 08:55

jaro4444 pisze: http://deuter.am.put.poznan.pl/zwm/eskr ... poteza.pdf

Może teraz zrozumiesz :)
Ty mnie chyba chcesz wykończyć. Dzieki za linka, przyda sie na mechanike ale jest pon rano i nie chce mi sie w to zaglębiać więc żądam łopatologicznego wytłumaczenia ( to nie jest forum inżynier.pl :P ) - chodziło Ci o to że wieksze znaczenie ma rozkład masy na kole a nie sama wartośc jego wagi?
Ostatnio zmieniony pn kwie 27, 2009 08:55 przez Szumal, łącznie zmieniany 1 raz.



Franek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: pn cze 19, 2006 23:12
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Franek » pn kwie 27, 2009 10:21

U siebie mam rowniez kolo zamachowe 037 105 273C i sprzęgło od g60. Jest dokladnie tak jak napisał Szumal, na jałowym słychac delikatnie sprezyny, drgan nie czuje. Polecam taki zestaw.
Ostatnio zmieniony pn kwie 27, 2009 10:22 przez Franek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pn kwie 27, 2009 16:44

Szumal pisze:żądam łopatologicznego wytłumaczenia ( to nie jest forum inżynier.pl ) - chodziło Ci o to że wieksze znaczenie ma rozkład masy na kole a nie sama wartośc jego wagi?
Tak właśnie jest - czym dalej na promieniu położona masa tym ma większy moment bezwładności i lepiej działa jako tłumik drgań skrętnych. Przykładowo jak 9 kg masy rozłożysz po średnicy 300 mm, a w srodku dasz możliwie cienkie koło do wału (oczywiście w granicach rozsądku) to takie koło będzie lepiej działać jak ciężkie np. 12 kg, ale równiej grubości od środka do brzegu.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości