jakie turbo do atd gdy arl po 1000 km wybuchna
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Castrol....ehhh mam zle wspomnienia i duzo zlego slyszalem. Moze tu jest probl?
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
Wg. mojej oceny prócz tego że turbo zabiła prędkość to mogła być także wada fakryczna,znam osobiście przypadek ze nowe turbo z Tubotecu ARL za 2600 tys zł wjechało do klienta,zostało ustawione dla niej doładowanie 1,5 bara czyli seryjne,i po tygodniu powiedziało papa.Przy turbinach nie znasz dnia ani godziny i wielokrotnie tuner nie jest winny,jak w opisywanym przezemnie przypadku.
Zgadam sie
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
Witam, to moze ja napisze słowo od siebie...
Po pierwsze to faktycznie czytanie ze zrozumieniem to podstawa, po drugie to mozna wysnowac wnioski ale na temat który cos wiemy, a nie na temat auta którego nawet nie znamy koloru nadwozia . Troche powagi Evolution...
Te ATD było przerobione na ARLa do tego ma metalowy frontowy IC, metalowe orurowanie oraz wydech 2.5cala. Przy zdrowym takim silniku nie pisze o dole obrotów ale o górze można spokojnie dojsc do 190-195PS. Moc która uzyskałem była mniejsza tylko dlatego ze to nie jest ARL a po drugie zamontowalismy do niego nowego Garetta-Honeywell. Te sprezarki nie sa najlepsze, nie wiem skad one sa czy z chin w całosci czy maja chinskie czesci czy po prostu przez to ze to odbudowywane fabrycznie turbo sa słabe. Z doswiadczenia z nimi nie ustawiam ich mocniej niz w seryjnym ARLu !!.
Dla poczucia pewnosci zawsze biore pod uwage mozliwosci sprzetu a nie typ kierowcy jaki bedzie eksploatował samochód. Daje to poczucie pewnosci ze auto przetrzyma kazdy typ kierownika. Dlatego tez samochód był wystrojony na 360NM i 180PS.
W A3 od poniedziałku ruszaja prace nad montazem GT22, oczywiscie sprawdzimy cisnienie oleju wymienimy, wymienimy przewód doprowadzajacy olej i silnik zostanie zalany motulem.
STD jeżeli Ty chcesz z takimi predkosciami jeździc musisz zamontowac zewnetrzna chłodnice oleju, ATD ma seryjnie mniejsza od ARLa a przy takich predkosciach to i w ARLu bys zagotował oliwe.
Pozdrawiam
Po pierwsze to faktycznie czytanie ze zrozumieniem to podstawa, po drugie to mozna wysnowac wnioski ale na temat który cos wiemy, a nie na temat auta którego nawet nie znamy koloru nadwozia . Troche powagi Evolution...
Te ATD było przerobione na ARLa do tego ma metalowy frontowy IC, metalowe orurowanie oraz wydech 2.5cala. Przy zdrowym takim silniku nie pisze o dole obrotów ale o górze można spokojnie dojsc do 190-195PS. Moc która uzyskałem była mniejsza tylko dlatego ze to nie jest ARL a po drugie zamontowalismy do niego nowego Garetta-Honeywell. Te sprezarki nie sa najlepsze, nie wiem skad one sa czy z chin w całosci czy maja chinskie czesci czy po prostu przez to ze to odbudowywane fabrycznie turbo sa słabe. Z doswiadczenia z nimi nie ustawiam ich mocniej niz w seryjnym ARLu !!.
Dla poczucia pewnosci zawsze biore pod uwage mozliwosci sprzetu a nie typ kierowcy jaki bedzie eksploatował samochód. Daje to poczucie pewnosci ze auto przetrzyma kazdy typ kierownika. Dlatego tez samochód był wystrojony na 360NM i 180PS.
W A3 od poniedziałku ruszaja prace nad montazem GT22, oczywiscie sprawdzimy cisnienie oleju wymienimy, wymienimy przewód doprowadzajacy olej i silnik zostanie zalany motulem.
STD jeżeli Ty chcesz z takimi predkosciami jeździc musisz zamontowac zewnetrzna chłodnice oleju, ATD ma seryjnie mniejsza od ARLa a przy takich predkosciach to i w ARLu bys zagotował oliwe.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob kwie 18, 2009 22:24 przez Rogalotti, łącznie zmieniany 1 raz.
.:: MRMotors - W-WA UL. MINERALNA 26 - 0-694-046-807 ::..
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: czw lut 05, 2009 13:16
- Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów
- Kontakt:
MODEL AUTA: 8L 02'
RODZAJ SILNIKA: diesel, 1896, ATD
MODYFIKACJA: turbo GT22V, pompowtryski al, czesc dolotu od filtra powietrza z kwasówki (el-tec), fmic (el-tec), DP 3", wydech przelotowy dwa tłumiki (el-tec), map sensor do 2 bar, flansza zamiast EGR (el-tec), kolektor ssący ASZ
SPRZEGŁO: seria
STROJENIE: Rogalotti (Warszawa ul. Mineralna 26)
MOC: 100 KM 240 Nm - 200.8 KM 368 Nm
RODZAJ HAMOWNI: obciążeniowa
Wyszło w końcu
ET 13.716 dieslem <= Audi A3 ATD@BigT + metanol by MR Motors <= SPRZEDAM!!! & Mitsubishi Lancer Evolution X - Stage 3
www.kif.pl www.forum.kif.pl Oficjalny Portal i Forum dyskusyjne Magazynu KiF
www.kif.pl www.forum.kif.pl Oficjalny Portal i Forum dyskusyjne Magazynu KiF
- CrocodileReggae
- Gadatliwa bestia
- Posty: 882
- Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
- Lokalizacja: Warszawa
- Rapix
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2447
- Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
- Lokalizacja: Zambrów
- Kontakt:
Mój kolega ma takie ATD 200KM i 220km/h to można dosłownie kilka sekund podjechać i trzeba odpuścić bo to już koniec obrotów.... napędza się szybko ale dłużej jak się pojedzie to albo olej się zagotuje albo turbo pa pacowboy pisze:na pewno warto przed założeniem nowej turbinyrob555 pisze:A ja bym sprawdzil smarowanie....moze tam lezy problem
ale ja słyszałem o paru przypadkach wysrania turbiny własnie przy grzaniu z butem w podłodze z Vmaxem - (oczywiście tylko te osoby co się pochwaliły) i to od róznych tunerów...
więc na pewno była duża temp oleju, spadło smarowanie i wirnik powiedział papa
podejrzewam że ATD z 2002 roku miał skrzynię 5 biegową więc jakie mogły byc obroty przy +220 km/h - stawiam że powyżej 4500 rpm - ile taka turbina z ARL moze dmuchnąć stabilnie przy ciągłym wydatku przez 5-10 minut - pewnie nie więcej niż 1,4 Bar - nie chce mi się sprawdzać w mapach kompresora
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: czw lut 05, 2009 13:16
- Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów
- Kontakt:
Jeździ sie super, turbo przy 2000 obrotów ma o 13 Nm mniej niż miałem na turbo ARL, wiec przyjemności z jazdy nie odbiera. Zrobiłem juz 3000 km, teraz czas na sportowy wałek oraz kilka innych rzeczy.CrocodileReggae pisze:ładnie wyszło...
gratulacje!
Jak pierwsze wrażenia z jazdy?
ET 13.716 dieslem <= Audi A3 ATD@BigT + metanol by MR Motors <= SPRZEDAM!!! & Mitsubishi Lancer Evolution X - Stage 3
www.kif.pl www.forum.kif.pl Oficjalny Portal i Forum dyskusyjne Magazynu KiF
www.kif.pl www.forum.kif.pl Oficjalny Portal i Forum dyskusyjne Magazynu KiF
polecam do takich wybryków skrzynie ewt/ggu ewentualnie 6-speed ale jej montaż jest droższy.
przy ewt/ggu 200km/h ma lekko ponizej 4 tys.obr - jakies 3850-3900.
do 220 nigdy niedociagnalem i raczej tego nie zrobie ale nie powinno byc wiecej jak 4150-4200.
do setki tez sie fajniej napedza bo nie trzeba tak machac biegami jak w tych seryjnych skrzyniach.
std - ładny wynik - gratulacje.
pzdr.
przy ewt/ggu 200km/h ma lekko ponizej 4 tys.obr - jakies 3850-3900.
do 220 nigdy niedociagnalem i raczej tego nie zrobie ale nie powinno byc wiecej jak 4150-4200.
do setki tez sie fajniej napedza bo nie trzeba tak machac biegami jak w tych seryjnych skrzyniach.
std - ładny wynik - gratulacje.
pzdr.
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
- Matijas
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2452
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
nizely wynikstd1984 pisze:MOC: 100 KM 240 Nm - 200.8 KM 368 Nm
Gratki auto musi sie niezle rozpedzac:)
[ Dodano: 04 Lip 2009 16:38 ]
raz na poczatku zalalem ten olej w mk3, i nigdy wiecej tego bledu nie popelnilem, po zmianie na Mobil1 5w50 zero problemowrob555 pisze:Castrol....ehhh mam zle wspomnienia i duzo zlego slyszalem. Moze tu jest probl?
Niestety z tego co widze po wlepkach w Leonie mam teraz Castrola, ale szybko sie to zmieni. Jedyne co na plus to to ze olej raczej nie rozlewany w PL
Ostatnio zmieniony sob lip 04, 2009 16:39 przez Matijas, łącznie zmieniany 1 raz.
[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości