Wyliczenie korekcji-prośba do tunerów,ale nie tylko.

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Wyliczenie korekcji-prośba do tunerów,ale nie tylko.

Post autor: sagon » pt kwie 10, 2009 19:33

Mam prośbę, koledzy może mi ktoś wyliczyć korekcję temperaturową na podstawie ciśnienia atmosferycznego 979 mm/HG i temperatury +18 stopni.

Chodzi mi o dokładne wyliczenie mocy i momentu,gdyż hamownia na której mierzyłem moc nie posiada takiej funkcji.Wiem,że można wyliczyć te parametry właśnie na podstawie tej korekcji.Niestety nie wiem jak się to wylicza.Z góry dziękuję i pozdrawiam.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pt kwie 10, 2009 20:07

Nie wiem jakie sa wzory ale po przeliczeniu bardzo niewiele sie zmieni, wiec mozna przyjac ta wartosc ktora masz jako wynik.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt kwie 10, 2009 23:08

dynomet po wpisaniu cisnienia 979 i temperatury 18 stopni pokazuje 3.1% korekcji wedlug DIN 70210


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

k-meal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pt gru 21, 2007 17:09
Lokalizacja: majdan królewski

Post autor: k-meal » pt kwie 10, 2009 23:18

a nie jest tak, ze to zalezy od temp. powietrza zasysanego?
czyli jesli bedzie wieksza roznica miedzy temp. powietrza zasysanego, a temp. otoczenia to i roznica wartosci mocy/momentu bedzie wieksza?


VCDS i PerformanceBox - zapraszam. :]

Awatar użytkownika
Szumal
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: sob sie 16, 2008 21:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Szumal » sob kwie 11, 2009 13:53

co masz na mysli pod pojeciem powietrza zasysanego? tempereture w kolektorze ssacym? bo dla mnie temp powietrza zasysanego jest taka sama jak temp otoczenia.
Jezeli dobrze Cie rozumiem to to o czym mowisz to bylaby korekcja wplywu wydajnosci intercoolera na moc silnika a nie ma takiej korekcji bo to jest juz chyba charakterystyczny parametr kazdego silnika. Zreszta korekcja wg jakiejs normy np DIN którą podał zaprzał musi tyczyc sie wszystkich silników spalinowych wolnossących bez turbopsrezarki i intercoolera tez.
Ostatnio zmieniony sob kwie 11, 2009 13:56 przez Szumal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob kwie 11, 2009 14:09

Szumal pisze:bo dla mnie temp powietrza zasysanego jest taka sama jak temp otoczenia
i tu sie mylisz

bo w turbo doladowanych silnikach temp powietrza rosnie wraz z cisnieniem i iloscia powietrza

tzn ze im bardziej kompresujesz tym wieksza ma temp - poza tym powietrze nagrzewa sie chocby od turbo

jesli by tak nie bylo nie byloby potrzeby montowania IC


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Szumal
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: sob sie 16, 2008 21:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Szumal » sob kwie 11, 2009 14:18

Adamm oczywiście masz rację ale obaj chyba stosujecie ten sam skrót myślowy. Wg mnie pojęcie temeretury powietrza zasysanego w dizlu można interpretować dwojako a nawet trojako. temperatura powietrza przed sprężarka czyli za filtrem powietrza ma wartość temp otoczenia i ta temperatura podlega wyliczeniom korekcji. Kolejne, czyli temperatura za sprężarką czyli powietrze gorętsze bo nagrzane od turbiny i sprężone ( wzrost temperatury ze wzrostem ciśnienia z przemian adiabatycznych ) i temperatura za coolerem czyli powietrze gorętsze niz otoczenie sprężone ale schłodzone nie ma ją już wpływu na wyliczenia korekcji chociaż mają duży wpływ na moc silnika.
Ostatnio zmieniony sob kwie 11, 2009 14:22 przez Szumal, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » sob kwie 11, 2009 14:40

Tyle tylko,że temperatura powietrza zasysanego na hamowni może być różna w różnych silnikach.Zależy to od tego gdzie znajduje się zasys powietrza,wielkości wiatraków,siły ich nadmuchu itp.
Ważne jest też miejsce usytuowania czujnika mierzącego taką temp.Zamontowany np. gdzieś za chłodnica będzie zawyżał temp,a co za tym idzie także i korekcję.
Słyszałem,że największe znaczenie w wyliczeniu ma wskazanie temperatury zewnętrznej.Ta pozostaje niezmienna,bez względu na temperaturę zasysanego,która przy tej samej zewnętrznej może mieć różne wskazania.
Dlatego podałem dwie najważniejsze wartości które są potrzebne do prawidłowego wyliczenia korekcji.Tak mi polecono zrobić.

Na szczęście niedawno w Kielcach uruchomiono nową obciążeniówkę 4x4 na której stroją rajdówki dla Sołowowa.Ponoć maha i podobno udostępniają ją tez klientom z zewnątrz.Tak więc następny pomiar będzie już na niej.


AFN 165,5@380,8

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 94 gości