Rzuczcie okiem na moj wykres

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » sob mar 28, 2009 12:32

Jakie strojenie? O czym wy mowicie? Ten wykres to jakas kaszana. Albo dupy dal ten co hamowal, albo auto przed wlozeniem wtryskow zero diagnozy i heja. Jesli ciagnie rowno i dobrze to hamownia z dupy. Takie falbanki to napewno czuc na drodze. Tutaj wyglada jakby n75 dzialal w trybie 0-1 :lol:


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob mar 28, 2009 14:44

Widziałem cos podobnego jak przycinał sie co jakis czas kierowniczki turbiny i N75 nie mógł wysterowac stabilnego cisnienia i doładowanie falowało- przy mniejszym cisnieniu doładowania beda tez miejsze wartosci przepływki.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob mar 28, 2009 17:02

PinkFloyd pisze:przycinał sie co jakis czas kierowniczki turbiny i N75 nie mógł wysterowac stabilnego cisnienia i doładowanie falowało- przy mniejszym cisnieniu doładowania beda tez miejsze wartosci przepływki.
dokładnie, jak N-75 walczy z turbiną to po overboostcie jest potem spadek doładowania - oczywiscie LMM tez mniej pokazuje

takie szarpanie i fale pochodzą tez od błędów przepływki - tak czy owak auto do zdiagnozowania, trzeba naprawić i shamić jeszcze raz :)



Awatar użytkownika
caddy24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn mar 16, 2009 13:40
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: caddy24 » sob mar 28, 2009 23:56

bradley pisze:Jesli ciagnie rowno i dobrze to hamownia z dupy. Takie falbanki to napewno czuc na drodze.
w tym rzecz ze nie czuc,jak juz wczesniej napisalem ciagnie od samego dolu,przy 2 tys obrotow dostaje kopa i rowno ciagnie do konca



Zoltar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: czw sie 30, 2007 00:39
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Zoltar » ndz mar 29, 2009 03:02

Na jakim biegu mierzone ?


http://www.soft-car.pl
http://www.chiptuning-gdansk.pl
http://www.dpf.gda.pl Usuwanie filtrów DPF Gdańsk

- Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
- Hamownia Dynomet

przemek4net
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 13:17
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Rzuczcie okiem na moj wykres

Post autor: przemek4net » ndz mar 29, 2009 10:30

caddy24 pisze:co o tym myslicie?
Czesc,
1) wykonac logi dynamiczne 003, 004, 008, 011 w celu czysto diagnostycznym
2) udac sie na jakis zlom/sprzedaz wegla itp by zwazyc auto (waga z papierow <> waga real) - to takze do normalnych hamowni drogowach "w walizce" jest potrzebne!
3) sciaganc KPOWER, wykonac odpowiednie logi vag-comem(*) w fazie przyspieszania i wytracania predkosci, skonfigurowac program (waga auta z kierowca!), nakarmic go logami i wygenerowac sobie "wykres jak z hamowni drogowej" for free**)
Pozdrawiam,
Przemek
*)
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1098412.html
**) wersja demo chyba pokazuje ale nie pozwala zapisac wykresu



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » ndz mar 29, 2009 10:52

przemek4net, znalazlem program easydiag, ktory jest napisany przez tego samego goscia co kpower ale po tym jak sprzedal swoje prawa autorskie, easydiag jest freeware.
Popatrzcie na wykresy jakie moze generowac ten program:
Obrazek
Obrazek

Juz gdzies widzialem podobne przebiegi mocy :helm:


Btw. najbardziej podoba mi sie "butt-dyno" czyli po polskiemu dupohamownia :bigok:
Ostatnio zmieniony ndz mar 29, 2009 10:53 przez bradley, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

przemek4net
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 13:17
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: przemek4net » ndz mar 29, 2009 21:00

Czesc,

wszystkie te programy jak i hamownia dyno "w walizce" dzialaja podobnie i do swoich obliczen potrzebuja:
- obroty + predkosc/zmiana predkosci w fazie przyspieszania
- obroty + predkosc/zmiana predkosci w fazie zwalniania (na sprzegle)
- stale (waga auta i inne)

Dyno informacje o predkosci (jej zmianie) ma z tej tarczki na kole (zakladam, ze to dokladne wskazanie) to obroty silnika "przelicza" znajac przelozenie skrzyni+rozmiar kol
Kpower informacje o obrotach ma z logi 005 a o predkosci 006. Problem taki, ze mimo, ze logi sa robione rownoczesnie to dane nie sa z tych samych momnentow czasowych (widac to w "timestampach") -> im wolniejszy odczyt przy logowaniu tym wyniki moga wychodzic durniejsze
Dobra transmijsa (czesto odczyty) + logowanie na 3ce (a nie 2ce) chyba powinny wystarczyc
Nie wiem czy nie mozna np wygenerowac sobie samemu logu 005 (timestampy z logu 006 a obroty zwyczajnie przeliczyc na podstawie predkosci i przelozenia)
Byc moze (do sprawdzenia) gdzies w logach ze sterownika ABS mozna odczytac tez predkosc (z czujnikow abs'u) i od tego przeliczac obroty... to juz dla bardziej dociekliwych..
Nie jest powiedziane, ze np nowsze modele audi/vw nie maja "gesciejszej" transmisji danych po kablu (8 bitowy sterownik 1Z a edc16 to przepasc przeciez)
Pozdrawiam,
Przemek



barbiq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: sob maja 12, 2007 18:48
Lokalizacja: bełchatów
Kontakt:

Post autor: barbiq » ndz cze 21, 2009 19:45

sorka za odgrzebanie tematu ale które konkretnie grupy trzeba zlogować żeby easydiag to przerysował? już kombinuję z tym cały dzień i ciągle mi czegoś brakuje! :grrr:



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » ndz cze 21, 2009 19:51

5 i 6


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

barbiq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: sob maja 12, 2007 18:48
Lokalizacja: bełchatów
Kontakt:

Post autor: barbiq » ndz cze 21, 2009 22:54

w końcu dało radę, dzięki :)
bardzo optymistyczny program, w AHU miałem 111km i 360nm...w serii!



Awatar użytkownika
Defik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: śr lip 02, 2008 14:11
Lokalizacja: Piotrków

Post autor: Defik » pt sie 28, 2009 22:18

kolego ja mam ALH plus założone 216tki i powiem ci że wymiata strasznie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 101 gości