Tunning 1z za 10 gr. fotoporada
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Chip + rezystor owszem można, efekt jest piorunujący. Najlepiej dać potencjometr bo można płynnie regulować.
Testowane na chipowanej 110-tce, tylko zimą kiedy temperatury są niskie silnik zaczyna szarpać. Druga kwestia to komputer zaniża spalanie kiedy jest zapięty rezystor.
Kto chce może spróbować.
Testowane na chipowanej 110-tce, tylko zimą kiedy temperatury są niskie silnik zaczyna szarpać. Druga kwestia to komputer zaniża spalanie kiedy jest zapięty rezystor.
Kto chce może spróbować.
sratatata nie masz pojęcia to nie wprowadzaj ludzi w błądUKI_XX pisze:co do trwałości pompy i nastawnika to rezystor nie ma na to żadnego wpływu a dlaczego... bo rezystor nie ma nic do nastawnika a jedynie oszukuje ECU
przy rezystorze nastawnik oraz pompa muszą wykonać dużo cięższą robotę ... logiczne , coś musi wtłoczyć więcej paliwa rezystor tego nie zrobi
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Kolego Chipem powodujesz to ze nastawnik sie bardziej "wychyla" za pomoca map w ecu, jesli jeszcze zapodasz do tego rezystor efekt moze byc wrecz odwrotny mianowicie bardzo mocne szarpniecie jak nastawnik dojdzie do max i oprze sie o obudowebroda1301 pisze:Chip + rezystor owszem można, efekt jest piorunujący.
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
widziałeś nastawnik w środku jakby ktoś jeszcze nie wiedział to jest on złożony z dwóch zasadniczych elementów:damcio151 pisze: sratatata nie masz pojęcia to nie wprowadzaj ludzi w błąd
przy rezystorze nastawnik oraz pompa muszą wykonać dużo cięższą robotę ... logiczne , coś musi wtłoczyć więcej paliwa rezystor tego nie zrobi
-silnika z magnesem trwałym
-czujnika położenia (indukcyjnego lub potencjometrycznego)
a jak ktoś zdejmował nastawnik to zauważy że porusza takim pierścieniem z dziurką a do tego nie potrzeba praktycznie żadnej siły więc co ma się tu zepsuć
jeśli chodzi o zasadę działania nastawnika to jest ona niemal identyczna jak analogowego woltomierza czy też amperomierza (prąd w cewce porusza wskazówkę a sprężyny powodują jej powrót, to samo w nastawniku.. prąd w cewce powoduje obrót magnesu a tym samym przesunięcie pierścienia a sprężyny powrót na miejsce)
co do samej pompy to jej największymi wrogami są:
1. Paliwo (a konkretnie jego właściwości smarujące, dokładniej ich braki), zależy co kto do baku wleje - związek z rezystorem.. BRAK
2. Wysokie obroty (przy 4000rpm to 2000rpm koła pompy a w R4 to 8000 uderzeń tłoczka + 8000 powrotów co daje 16000 ruchów w ciągu jednej minuty dlatego że są 4 krzywki) i tu również rezystor nie ma nic do powiedzenia (poza tym że na rezystorze każdy częściej wchodzi w ten zakres obrotów, chociaż bez rezystora spora część ludzi też więc związek znikomy)
3. I tu się mogę zgodzić, wyższe ciśnienie tłoczenia ma wpływ na stan rolek i krzywek (chociaż biorąc pod uwagę dwa pierwsze przypadki to najmniejszy w stosunku do nich, a dlatego że 4 krzywki i rolki to 4x mniejszy nacisk na każdą z nich więc wzrost ciśnienia również rozkłada się na 4)
także nie wiem kto tu nie ma pojęcia i wprowadza ludzi w błąd
Ostatnio zmieniony czw mar 19, 2009 03:27 przez UKI_XX, łącznie zmieniany 1 raz.
owszem,nie raz go czyściłemUKI_XX pisze:widziałeś nastawnik w środku
pomijam resztę tej teorii ..
i dodam , ze pompa wykonuje dużo cięższą robotę , wiec bardziej się męczy, wystarczy zapytać ludzi którzy już jakiś czas jeżdżą ze stale podłączonym rezystorem ... auto ciężej odpala , czasami nawet obroty falują
moze jeszcze dodasz , ze opornik nie ma wpływu na np. tłoki ?
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Przeciez nie ma zwiazku z tlokami heh
[ Dodano: 19 Mar 2009 16:17 ]
[ Dodano: 19 Mar 2009 16:17 ]
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
tylko pogratulować tym co mają na stałe podpięty
obroty falują... przyczyn jest taka lista że szkoda gadać, zobacz u ilu ludzi falują co nawet nie słyszeli o rezystorze
ciężej odpala.. w punkcie 1 i 2 masz odpowiedź odnośnie pompy i dodaj do tego eksploatację paska rozrządu, sprężanie na tłokach, jakość akumulatora i rozrusznika a do tego to że te auta mają przebiegi rzędy 300tys.km i więcej
jeśli chodzi o tłoki i resztę elementów silnika oraz przeniesienia napędu to dawka paliwa ma kolosalny wpływ na ich żywotność
obroty falują... przyczyn jest taka lista że szkoda gadać, zobacz u ilu ludzi falują co nawet nie słyszeli o rezystorze
ciężej odpala.. w punkcie 1 i 2 masz odpowiedź odnośnie pompy i dodaj do tego eksploatację paska rozrządu, sprężanie na tłokach, jakość akumulatora i rozrusznika a do tego to że te auta mają przebiegi rzędy 300tys.km i więcej
jeśli chodzi o tłoki i resztę elementów silnika oraz przeniesienia napędu to dawka paliwa ma kolosalny wpływ na ich żywotność
czyszczenie nastawników indukcyjnych VW, Audi TDI
Ja nie dawno zmieniałem rozrząd, Na rezystorku przejechałem około 100tys!!!UKI_XX pisze:tylko pogratulować tym co mają na stałe podpięty
Rezystor mam włączony cały czas, tzn rezystor włącza układ elektroniczny który jest zsynchronizowany z pedałem gazu i układ ten włącza rezystor w obwód tylko gdy nacisne gaz, czyli auto puszczam bez tego rezystora. Nie ma problemu z falowaniem obrotów czy powolne opadanie obrotów. Nie mam żadnych problemów z zapalaniem.
Więc polecam tak zrobić z tym rezystorem.
Aha i rezystor ma umiarkowaną wart. W końcu hardcorowy chip by tez szkodził silnikowi.
Ps Do tej pory nie odczuwam negatywnych skutków rezystora. Pewnie ktoś zaraz napisze że i tak nie długo mi się rozpadnie...
Ostatnio zmieniony pt mar 20, 2009 19:46 przez ringel, łącznie zmieniany 1 raz.
- marco96
- Mały gagatek
- Posty: 68
- Rejestracja: pn gru 01, 2008 20:24
- Lokalizacja: 60KM(PS) od LUBlin"a
- Kontakt:
ringel pisze:Ja nie dawno zmieniałem rozrząd, Na rezystorku przejechałem około 100tys!!!
Rezystor mam włączony cały czas, tzn rezystor włącza układ elektroniczny który jest zsynchronizowany z pedałem gazu i układ ten włącza rezystor w obwód tylko gdy nacisne gaz, czyli auto puszczam bez tego rezystora. Nie ma problemu z falowaniem obrotów czy powolne opadanie obrotów. Nie mam żadnych problemów z zapalaniem.
Więc polecam tak zrobić z tym rezystorem.
Aha i rezystor ma umiarkowaną wart. W końcu hardcorowy chip by tez szkodził silnikowi.
Ps Do tej pory nie odczuwam negatywnych skutków rezystora. Pewnie ktoś zaraz napisze że i tak nie długo mi się rozpadnie...
mam kilka pyt. jak podlaczyles ten rezystorek pod pod mechanizm elektroniczny pedalu gazu??i od jakiego punktu polozenia gazu sie wlacza???jaka masz wartosc rezystorka??
Mój GoffriQ TURBO'KLACZ MK3 1,9TDI 1Z BON JOVI
www.metamorfoza-zana.pl ...zapraszam...
www.metamorfoza-zana.pl ...zapraszam...
ringel to co Ty masz to nie jest podpięty na stałe tylko tak jak piszesz że załączany po wciśnięciu pedału gazu na stałe to chodzi o to że przylutowany bezpośrednio do przewodów od nastawnika
ja też mam zamiar zrobić u siebie coś podobnego, a sprzężenie z pedałem gazu zrobić używając transoptora szczelinowego i zrobić jako dwupoziomowy dopalacz z przełącznikiem między trybem "soft" a "aggressive"
marco96 możesz do tego celu użyć swich'a i zrobić tak jak jest z czujnikiem hamulca, z tym że rezystor załączaj np. przy pomocy przekaźnika a przekaźnik swich'em dla zwiększenia bezpieczeństwa
ja też mam zamiar zrobić u siebie coś podobnego, a sprzężenie z pedałem gazu zrobić używając transoptora szczelinowego i zrobić jako dwupoziomowy dopalacz z przełącznikiem między trybem "soft" a "aggressive"
marco96 możesz do tego celu użyć swich'a i zrobić tak jak jest z czujnikiem hamulca, z tym że rezystor załączaj np. przy pomocy przekaźnika a przekaźnik swich'em dla zwiększenia bezpieczeństwa
czyszczenie nastawników indukcyjnych VW, Audi TDI
Witam kolego ringel, może podzieliłbyś sie z nami wiedzą i udostępnił schemat twojego urządzonka ??? Byłbyś bardzo pomocnyringel pisze:Moge potwierdzic, ze na rezystorku zrobilem juz 50tys km. Troche znajomości na elektronice i moj rezystorek jest wlaczany automatycznie za pomoca grupy tranzystorów poprzez wcisniecie pedalu gazu. Moge oczywiscie ustawiac od jakiego poziomu ma sie wlaczac. W desce mam diode Led i dokladnie wiem kiedy rezystor jest dolaczany. Mam tak wyregulowane to wszystko, ze "mini tuning" zaczyna dzialac od 1/3 gazu. Przy czym mam tak dobrany ten rezystor, ze az milo sie jezdzi:)
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: czw lut 14, 2008 09:26
- Lokalizacja: Sosnowiec
Witam.
Już dawno się przymierzałem do założenia opornika, ale dopiero dzisiaj się zdecydowałem wprowadzić pomysł w życie. Różnica przy załączonym oporniku jest kolosalna. Założyłem opornik 390 ohm i jak się powoli rusza to ok a jak pedał w podłogę lub szybkim przyśpieszaniu to podobno idzie duża chmura (brat obserwował z zewnątrz). Na biegu jałowym i powolnym dodawaniu gazu zaczyna kopcić przy ok 4500obr/min. Mam zamiar używać opornika bardzo sporadycznie, dlatego pytam was o radę czy zostawić jak jest czy może zmienić opornik na 430ohm? Przy równej jeździe ok 3500obr/min też nie kopci.
Już dawno się przymierzałem do założenia opornika, ale dopiero dzisiaj się zdecydowałem wprowadzić pomysł w życie. Różnica przy załączonym oporniku jest kolosalna. Założyłem opornik 390 ohm i jak się powoli rusza to ok a jak pedał w podłogę lub szybkim przyśpieszaniu to podobno idzie duża chmura (brat obserwował z zewnątrz). Na biegu jałowym i powolnym dodawaniu gazu zaczyna kopcić przy ok 4500obr/min. Mam zamiar używać opornika bardzo sporadycznie, dlatego pytam was o radę czy zostawić jak jest czy może zmienić opornik na 430ohm? Przy równej jeździe ok 3500obr/min też nie kopci.
- marco96
- Mały gagatek
- Posty: 68
- Rejestracja: pn gru 01, 2008 20:24
- Lokalizacja: 60KM(PS) od LUBlin"a
- Kontakt:
ja wolalbym cos takiego zeby mi sie wlaczal np od 1/3 zakresu wcisniecia pedalu gazu i do tego jeszcze taki glowny wylacznik...tylko chcialbym sie dowiedziec dokladniej jak to podlaczyc, kolega wyzej tu napisal ze tak ma,wiec mam nadzieje ze podzieli sie z nami jakims schematem...bo taki sposob najbardziej mi sie podoba...UKI_XX pisze:marco96 możesz do tego celu użyć swich'a i zrobić tak jak jest z czujnikiem hamulca, z tym że rezystor załączaj np. przy pomocy przekaźnika a przekaźnik swich'em dla zwiększenia bezpieczeństwa
Mój GoffriQ TURBO'KLACZ MK3 1,9TDI 1Z BON JOVI
www.metamorfoza-zana.pl ...zapraszam...
www.metamorfoza-zana.pl ...zapraszam...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości