Zakładanie kolektora od ARL/ASZ do TDI VP

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Post autor: tomek08 » pn mar 23, 2009 00:58

Jaro dzięki bardzo,jutro będę szukał. Pozdrawiam :bajer:


Tomek

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pn mar 23, 2009 01:24

Oli pisze:gaszak z EGR od ATD pasuje do EGR od ASZ ? mam już kolektor i rozglądam się za EGR w dobrej cenie
Nie wiem co określasz mianem "gaszak". Jak sam siłowniczek (ten czarny plastikowy) to pasuje. Jeśli EGR z klapą gaszącą to ten od ASZ jest większy. Jeśli masz zachowny obieg spalin EGR to potrzebujesz jeszcze rurę do recylkulacji od ASZ/ARL.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
Oli
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 22:02
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: Oli » pn mar 23, 2009 20:01

jaro4444 pisze:gaszak
tak chodziło mi o czarny siłowniczek, rurka od recylkulacji - chodzi o tę rurkę , która idzie od EGR na dół do kolektora?


[b]148KM/326Nm[/b]

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pn mar 23, 2009 23:55

Oli pisze:rurka od recylkulacji - chodzi o tę rurkę , która idzie od EGR na dół do kolektora?
Tak, ta rurka w PD jest inna, bo w innym miejscu jest wejście spalin do EGR.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
Oli
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 22:02
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: Oli » wt mar 24, 2009 18:24

jaro4444 pisze:Tak, ta rurka w PD jest inna
napisałeś w PD czy raczej myślałeś o ASZ/ARL bo skoro mam PD to może od ATD się nada? :chytry:


[b]148KM/326Nm[/b]

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » wt mar 24, 2009 19:17

Chcesz przekładać z małego kolektora na mały :P

Oczywiście, że chodziło mi o mocne PD (130, 150, 163 KM)


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
Oli
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 22:02
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: Oli » wt mar 24, 2009 19:22

jaro4444, dzięki, żeby się upewnić 038 131 521BA taka ma być ?


[b]148KM/326Nm[/b]

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » wt mar 24, 2009 22:23

Jak sprawdzę w piwnicy to Ci odpwowiem na 100% bo mi chyba gdzieś taka została.

[ Dodano: 25 Mar 2009 21:26 ]
Szykuję małe mody w AFN mojego strauszka, zamontowanego w Passacie B4. Mimo, że ma nabiegane 300 kkm to od 2 lat prawie śmiga na 216 (robionych tam gdzie Cowboy robi), jednomasie od G60 + sprzegło G60 i modzie by Rogal na 139 KM.
Teraz chcę załadować mu turbinę AWX, wywalić EGR, wybić kata, założyć kolektor z Sharana ASZ/ Transportera T5 (wygięty w tył silnika jak ten z AWX). Od AWX rożni się możliwością montażu osłony plastikowej silnika poprzecznego.
Dorwałem fabrycznie nowy kolektor od Sharana, który jakiś idiota przerzucał jak węgiel z innymi częściami. Pokaleczył tym płaszczyznę uszczelnienia z głowicą i musiałem kolektor planować w tym miejscu. Przy okazji zlikwidowałem pilnikem odcinek idący po cięciwie i wlot do kolektora ma kształt idealnego koła fi 57 mm.
Do tego opracowałem przejściówkę z węża 50 mm. Na zewnątrz ma ona 52 mm pod waż, w środku wlot 46 mm. Prawie od połowy długości stożkiem przechodzi w 56 mm i idealnie płynnnie w kolektor. Tym różni się od przeważnie robionych przejściówej, gdzie rura fi 50 wspawana jest w kawał blachy i jak wchodzi w kolektor to jest duży uskok na połaczeniu dwóch przekrojów.
Zdjęcia mojego wynalazku, może się komuś przyda:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wóz mojego ojca. Stary kibel, ale doprowadzony do idealnego stanu technicznego.
Mody, jak pisałem już powyżej:
- turbo GT1749VA,
- 216 wtryski,
- kolektor dolotowy z Sharana ASZ,
- wybity kat,
- świeża pompa AFN
- nowe popychacze zaworowe
- świeże filtry
- olej Motul 8100 X-Cess
- jednomas i sprzęgło G60
- mod lajtowy na max by MR Motors (turbo ładuje tylko tyle co AFN po modzie czyli 1.2 bara :chytry: )

Obrazek

Zero dymu, bardzo dynamiczny, pięknie zbiera się od dołu i pali w trasie 5.5 l/100 km przy 120 km/h :okej:
Ostatnio zmieniony wt kwie 07, 2009 10:03 przez jaro4444, łącznie zmieniany 5 razy.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: 21Golfista21 » wt cze 16, 2009 09:37

chłopaki a jak to się ma do silnika bo zastanawiam się na tą modyfikacją u siebie ale pewien znajomy mechanik powiedział mi, że będę płakała jak mi korbowód bokiem wyjdzie i żeby zostawić ori a moge mieć z awx


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt cze 16, 2009 09:41

21Golfista21 pisze:zastanawiam się na tą modyfikacją u siebie ale pewien znajomy mechanik powiedział mi, że będę płakała jak mi korbowód bokiem wyjdzie i żeby zostawić ori a moge mieć z awx
lepsze i bardziej równomierne napełnienie powietrzem cylindrów w TDI daje praktycznie same korzysci

ja bym sie zastanawiał nad zmianą mechanika :)



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt cze 16, 2009 09:42

21Golfista21 pisze:znajomy mechanik powiedział mi, że będę płakała jak mi korbowód bokiem wyjdzie i żeby zostawić ori a moge mieć z awx
brak słów :helm: po zmianie kolektora ma wyjsc korba bokiem? :rotfl:


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » śr cze 17, 2009 16:33

21Golfista21 pisze:znajomy mechanik powiedział mi, że będę płakała jak mi korbowód bokiem wyjdzie i żeby zostawić ori a moge mieć z awx
Współczuję.Mieć takiego mechanika za znajomego-bezcenne.
Montuj i nie słuchaj takich zaklinaczy. :grin:


AFN 165,5@380,8

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Post autor: tomek08 » czw cze 18, 2009 11:04

Witam, również proponuję ci zmianę mechanika. Będzie tylko lepiej, a czy korby wyjdą bokiem zależy tylko i wyłącznie od twojej prawej nogi (ale to nawet na serii mogą wyjść bokiem). Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
21Golfista21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 717
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: 21Golfista21 » pt cze 19, 2009 20:04

on mi nic nie naprawia bo wszystko sam robię ale czasem pytam o opinie :hehe: dzięki za pomoc


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 97 gości