[MK2] Turbo GT1749V
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
[MK2] Turbo GT1749V
Witam mam pytanie do wtajemniczonych jak odróżnić tą turbinę od tych na przewężanym wałku i do jakiego ciśnienia i obrotów bezpiecznie ją użytkować?
Pytam bo przez kilka tygodni będę musiał się przesiąść na coś mniejszego .
Dodam że turbo jest w BDB stanie nia ma luzów i nie puszcza oleju
[ Dodano: 09 Mar 2009 08:17 ]
proszę o możliwie szybką odpowiedź
Pytam bo przez kilka tygodni będę musiał się przesiąść na coś mniejszego .
Dodam że turbo jest w BDB stanie nia ma luzów i nie puszcza oleju
[ Dodano: 09 Mar 2009 08:17 ]
proszę o możliwie szybką odpowiedź
sparwdż czy jest made in Romania czy made in Italy
te Rumuńskie podobno klekają szybciej, choć ja zabiłem włoszkę
żeby sprawdzić wałek nto chyba trzeba rozebrać
mozesz tez luknąc tu:
http://www.turbointernational.com/produ ... boType=450
ja na szybko nie stwierdziłem róznicy w grubości ułozyskowania bo te wymiary podają
generalnie 1,45 Bara do 4000 rpm jest raczej bezpieczne... od 4000 do 42500 to maks 1,3, a od 4250 do 4500 max 1,15 - tak sobie wróże bo zalezy jeszcze od EGT
[ Dodano: Pon Mar 09, 2009 11:22 ]
tu masz na aukcji Karambola pokazaną różnice w wałkach
http://www.allegro.pl/item573022226_tun ... w_arl.html
te Rumuńskie podobno klekają szybciej, choć ja zabiłem włoszkę
żeby sprawdzić wałek nto chyba trzeba rozebrać
mozesz tez luknąc tu:
http://www.turbointernational.com/produ ... boType=450
ja na szybko nie stwierdziłem róznicy w grubości ułozyskowania bo te wymiary podają
generalnie 1,45 Bara do 4000 rpm jest raczej bezpieczne... od 4000 do 42500 to maks 1,3, a od 4250 do 4500 max 1,15 - tak sobie wróże bo zalezy jeszcze od EGT
[ Dodano: Pon Mar 09, 2009 11:22 ]
tu masz na aukcji Karambola pokazaną różnice w wałkach
http://www.allegro.pl/item573022226_tun ... w_arl.html
cowboy pisze:gdybym wiedział, to bym Ci podał... niestety nie wiemarwam pisze:nie wiesz może czy szło to jakoś seriami czy po numerach się nie da rozpoznać?
nie chodzi o to że Ci nie wierzę bo Ci wierzę.
Chodziło mi o to czy nie wiesz ewentualnie kto może wiedzieć.
Trbo pochodzi z silnika 130Ps pokroju PD.
a planuję coś dużego typu GT2260 lub może coś większego bo chcę żeby to przysłościowy osprzęt był w razie przesiadki na TDI VP.
no więc co się okazało to udało się uniknąć dużego wydaktu który by okrawał budżet na auto.
W drodze jest już taka sama turbina jak miałem a to dla tego że nie poznaję auta z nową pompą 11mm z garretem T3 zagina nie wiele wolniej niż na 9mm i GT2052V.
obawy moje o całość wału są uzasadnione dlatego że zdarzały się już przypadki uwrania jej na takiej samej suszarce jak moja już na 10mm.
będę celował w 180-200km jeśli to możliwe na seryjnych bebechach silnika poza małym wyjątkiem jakim będzie wał od TDI AFN
czy może ktoś powiedzieć do jakich wartości można podkręcać klekota na takim wale?
Chodzi mi tu głównie o wytrzymałość wału korbowego.
wał równierz zamówiłem z tego względy że jest znacznie większy opór aby pompę obrócić i może w przyszłości klin zciąć czego chcę uniknąć tym bardziej że planuję daleko bieżne trasy i nie chciałbym już niespodzianki oraz z tego powodu że już raz wał robiłem i może już nie wytrzymać czego chcę za wszeklą cenę uniknąc.
W drodze jest już taka sama turbina jak miałem a to dla tego że nie poznaję auta z nową pompą 11mm z garretem T3 zagina nie wiele wolniej niż na 9mm i GT2052V.
obawy moje o całość wału są uzasadnione dlatego że zdarzały się już przypadki uwrania jej na takiej samej suszarce jak moja już na 10mm.
będę celował w 180-200km jeśli to możliwe na seryjnych bebechach silnika poza małym wyjątkiem jakim będzie wał od TDI AFN
czy może ktoś powiedzieć do jakich wartości można podkręcać klekota na takim wale?
Chodzi mi tu głównie o wytrzymałość wału korbowego.
wał równierz zamówiłem z tego względy że jest znacznie większy opór aby pompę obrócić i może w przyszłości klin zciąć czego chcę uniknąć tym bardziej że planuję daleko bieżne trasy i nie chciałbym już niespodzianki oraz z tego powodu że już raz wał robiłem i może już nie wytrzymać czego chcę za wszeklą cenę uniknąc.
a te z silników PD pasują P&P?souler pisze:te z tdi maja wystarczajaco duza wytrzymalosc, by robic na nich 200 kuni. waly od pd znosza jeszcze wiecej. raczej na pompie 11 nie osiagniesz granicy ich wytrzymalosci, chyba ze td ma jakies niezwykle wlasciwosci niszczace.
ja już po próbach drogowych i nie mogę wprost uwierzyć że na 0,7 bara z GARRETA T3 auto jest w stanie się tak rozpędzać.
równierz turbo znacznie szybciej wstaje w dolnych obrotach i biegi są stanowczo za krótkie.
Niestety zła wiadomość.
ori wał z AAZ się poddał i niemal zcieło klin na szczęście jak się zatrzymałem na światłach to moją uwagę zwróciła dziwna praca silnika: nierówna i nagle osłabł, coś mnie tkneło i zeknołem na koło pasowe na wale korbowym a tam już bicie na 1,5cm a było to robione dwa miesiące i przez ten czas auto więcej stało niż jeździło ze względu na usterki zawieszenia oraz uszkodznie sanek przedniego zawieszenia.
robiłem juz w kilku innych samochodach grupy VW w silnikach TD i w żadnym się nic nie dzieje choć nie które już po 40tys km zrobiły od naprawienia tej usterki,
a tylko w tym mam tak pod górę
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości