230 + pompa 10
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
zaprzal pisze:Tu sa chyba rozne szkoly... jedni mowia ze bezpiecznie jest gdy emp jest podobne do boostu, drudzy mowia tak jak Ty, ze 2x boost, jeszcze inni na tdiclub pisali, ze ponizej 3-3,5bar ma byc.... wiec dokladnie nie wiadomo
Ten koles ktory mi to tlumaczyl uzywa to w aucie ze sprezarka z wastegatem tak jak moja i tu jest sprawa prosta. Natomiast w TDI ze sprezarkami vnt sprawa sie komplikuje bo EMP bedzie sie zmieniac w zaleznosci od polozenia kierownic w czasie wkrecania auta na obroty...
Moze daloby sie to wybadac mierzac boost, EMP, EGT i jednoczesnie moc na hamowni - patrzec jak reaguje na zmiany?
Najlepsze EMP jest troche wyzsze od Boostu, ale to jest tylko w przypadku BigT i wolnego wydechu, w normalnych samochodach gdy cis doladowania jest 1-1,8 Bar EMP pewnie powinno byc w granicach 2-3,5 Bar, czyli tak jak pisales.
W przypadku VNT gdy cisnienie sie ustabilizuje to EMP powinno tez byc stabilne, podczas wkrecania sie turbo nie bedzie wiekszego niz po ustabilizowaniu, trzeba zmierzyc
[ Dodano: 11 Lut 2009 14:51 ]
EMP = Exhaust Manifold Pressure
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
na wlocie do turbiny... Ogolnie bardzo wazny parametr tylko malo kto ma czas go mierzyc ;pcowboy pisze:cisnienie zaraz na wylocie z turbiny ?
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=183771 (troche malo konkretow, na koncu 1 strony cos jest i ostatnio post 2)
edit:
tu przyklad jak to sie mierzy:
Ogolnie wniosek jest taki, ze jesli ktos chce BEZPIECZNIE korzystac z duzej mocy to trzeba poswiecic troche laga i isc w duze turbo...
Ostatnio zmieniony śr lut 11, 2009 16:04 przez zaprzal, łącznie zmieniany 3 razy.
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
a już jarzezaprzal pisze:na wlocie do turbiny... Ogolnie bardzo wazny parametr tylko malo kto ma czas go mierzyc ;p
czyli małe turbo powoduje wiekszy opór dla spalin przez co wzrasta cisnienie na wydechu przed turbiną...
myslałem że w benyznach ma to wieksze znaczenie z racji RPM..
czyli w zasadzie poluzowanie wydechu powinno pomóc szczególnie w turbo VNT, a jak sie idzie pełnym ogniem to juz tylko duża część gorąca od dobrym przepływie...
dobrze kombinatoruje ?
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
Chyba tak... W benzynach to nie tylko ze wzgledu na rpm, ale w benzynach chyba walek rozrzadu ma taki punkt zwany "overlap" w ktorym przez chwile zawor wydechowy i ssacy sa otwarte jednoczesnie... jesli wtedy EMP bedzie wyzsze niz boost to wniosek nasuwa sie sam...
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
Pompę 11mm już mam. Za 2 tygodnie montaż (dopiero za 2 tygodnie, bo człowiek, który mi składa wszystkie graty wyjechał na urlop) i potem strojenie. Pochwalę się tutaj wynikiemSzumal pisze:kolega od octavi widze zbroi sie na bogato 190 koni pęka jak nic.
http://www.allegro.pl/item544946235_pom ... assat.html
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
dokladniezaprzal pisze: ktorym przez chwile zawor wydechowy i ssacy sa otwarte jednoczesnie... jesli wtedy EMP bedzie wyzsze niz boost to wniosek nasuwa sie sam...
[ Dodano: 12 Lut 2009 13:12 ]
Jeden gosc na TdiClub.com mierzyl EMP na GT17/22 i wyszlo o dziwo strasznie niskie:
EMP: 32-37PSI, Boost: 25-27PSI
30PSI: 2,07 Bar
35 PSI: 2,4 Bar
40 PSI: 2,76 Bar
Pompa 10mm + 216 + DP 3" + wydech 4"
Ostatnio zmieniony czw lut 12, 2009 14:49 przez Dario84, łącznie zmieniany 2 razy.
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Po wizycie u Rogala wyszło to:_tm_ pisze:Pompę 11mm już mam. Za 2 tygodnie montaż (dopiero za 2 tygodnie, bo człowiek, który mi składa wszystkie graty wyjechał na urlop) i potem strojenie. Pochwalę się tutaj wynikiem
Więcej się nie dało (tzn. dało się, ale była zasłona dymna za samochodem), bo wąskim gardłem jest teraz turbina (ARL).
ASV - 207@389
jak wydech jak wiadro (10 cm średnicy !!!! ) to sie nie ma co dziwić ze EMP niskieJeden gosc na TdiClub.com mierzyl EMP na GT17/22 i wyszlo o dziwo strasznie niskie:
EMP: 32-37PSI, Boost: 25-27PSI
30PSI: 2,07 Bar
35 PSI: 2,4 Bar
40 PSI: 2,76 Bar
Pompa 10mm + 216 + DP 3" + wydech 4"
GRATSY !! ładny wynikg0trek pisze:Po wizycie u Rogala wyszło to:
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
cowboy pisze:jak wydech jak wiadro (10 cm średnicy !!!! ) to sie nie ma co dziwić ze EMP niskieJeden gosc na TdiClub.com mierzyl EMP na GT17/22 i wyszlo o dziwo strasznie niskie:
EMP: 32-37PSI, Boost: 25-27PSI
30PSI: 2,07 Bar
35 PSI: 2,4 Bar
40 PSI: 2,76 Bar
Pompa 10mm + 216 + DP 3" + wydech 4"
GRATSY !! ładny wynikg0trek pisze:Po wizycie u Rogala wyszło to:
Ostatnio zmieniony sob mar 07, 2009 15:16 przez Dario84, łącznie zmieniany 1 raz.
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
- KonradzikIV
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2722
- Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dario84 pisze:Wydech nie ma za duzo wspolnego z EMP, EMP to cisnienie w kolektorze miedzy turbo a glowica.
wiem gdzie sie mierzy EMP
moim zdaniem EMP zalezy nie tylko od przepływu przez turbo bo przy małym wydechu wzrasta cisnienie w całym układzie także przed turbiną... poluzowanie wydechy np w 1.8T daje ładne efekty bez zmiany turbinki
dlatego w tym przypadku EMP było wieksze od boost o około 10PSI czyli 0,7 Bar
zastanawia mnie tylko jedno po co 27 PSI (1,85 Bara) BOOSTu przy pompie 10mmm i 216stkach - chyba że podali wartość maks przy overboost-cie ?
[ Dodano: Pią Mar 06, 2009 15:31 ]
zapytaj Karambola o uzywke ARL z małym przebiegiem albo szukaj na AllegroKonradzikIV pisze:gdzie najlepiej szukac turbawy zeby byla sprawdzona
- KonradzikIV
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2722
- Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
cowboy,czyli generalnie mozna od niego brac bo kiedys czytałem jakies opinie ze średnio robi. chyba na stronie a3 clubu.
Ostatnio zmieniony pt mar 06, 2009 16:36 przez KonradzikIV, łącznie zmieniany 1 raz.
wiesz opinii jest duzo z tego co kojarze to waliły sie jakieś wydumki GT20 czy GT22KonradzikIV pisze:generalnie mozna od niego brac bo kiedys czytałem jakies opinie ze średnio robi. chyba na stronie a3 clubu.
ja mam hybryde AWX/ARL i jestem mega zadowolony
mysle że jak kupisz ori ARL to bedzie służyła - w razie czego daje przecież gwarancje
ludzie chwalą tez turbo-bogdana
linki do Allegro
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=672700
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=5463665
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości