pompowtryski / pompowtryskiwacze AL vs ???

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

twardy82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt lis 28, 2008 18:00
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

pompowtryski / pompowtryskiwacze AL vs ???

Post autor: twardy82 » pt lut 27, 2009 22:00

Witam
Chcialbym kupic pompowtryski 038130073AL nowe ,,jako ze jest trudno o takie w dobrej cenie zastanawiam sie czy nie wystarczyly by inne .....????

celuje w moc ok 200 km

jakie ewentualnie polecilibyscie inne slabsze i do jakiej mocy starczaja ???

jezeli ktos kupowal lub ma namiary na nowe Al w dobrej cenie to prosze o info ...

pozdrawiam



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt lut 27, 2009 22:12

twardy82, jest mozliwość przerobienia pompowtrysków podobnie jek wtrysków do TDI VP

wymieniasz koncówke na wydajniejszą :) znajomy tak ma zrobione, wstawił do pompek ATD końcówki o wydajności takiej jak AL

producent końcówek włoski FIRAD - auto dostału koksu i powera takiego że Masters musiał korygowac soft :) , zrobiło juz ponad 40 tys km w prawie 3 lata i wszystko jest OK

wymiane i regulację robił zakład w Nadarzynie - koszt wymiany 2xdroższy niz we wtryskach 2 - spręzynowych bo 100 PLN od sztuki

jeśli byłoby zapotrzebowanie to moge zrobić seryjną produkcję :) byc moze znajda się osoby które chciałyby sobie zregenerować pompki a przy okazji zwiekszyć potencjał :)

kosztu końcówek nie podam teraz ale moge dla Ciebie rozeznac temat....

wydaje mi się że bedzie juz coraz mniej dobrych ALek na rynku a i starsze modele mają niedomagające pompki wiec koszty regeneracji / wyminay rzędu 1200 PLN chyba byłyby konkurencyjne do uzywek ?
Ostatnio zmieniony pn mar 02, 2009 12:48 przez cowboy, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
mahoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pn sie 15, 2005 14:45
Lokalizacja: SPS/SJZ
Kontakt:

Post autor: mahoo » sob lut 28, 2009 13:01

cowboy pisze:kosztu końcówek nie podam teraz ale moge dla Ciebie rozeznac temat....
myślę że więcej ludzi rozgląda się za AL'kami, więc rozpoznaj temat w miarę możliwości :helm:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2219443 - mój kopciuch @168KM/402Nm Dynosoft

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob lut 28, 2009 18:47

mahoo pisze:myślę że więcej ludzi rozgląda się za AL'kami, więc rozpoznaj temat w miarę możliwości
zrobię to w nadchodzącym tygodniu..

w przypadku pompowtrysków raczej na 99% bedzie to regeneracja przysłanych do mnie pompek..

w sumie pompowtrysk to żadne halo, tez ma końcówke jak zwykły wtrysk z TDI na pompie :)

Obrazek

jednak jak widac no powyższej fotce wiecej elementów które można źle poskładac :P :grin:



Awatar użytkownika
Turbonalepa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn sie 14, 2006 10:22
Lokalizacja: Gubin
Kontakt:

Post autor: Turbonalepa » ndz mar 01, 2009 19:28

Rozeznaj (jaka kasa za zrobienie 4 szt. pompek), bo ja mam AJM'a i też mnie interesuje zrobienie ich na "większe".

Pozdrawiam.


Czyszczenie nastawników, czyszczenie turbin VNT, diagnoza VAG, ustawienie kąta wtrysku, korekta liczników, itp. itd.:
Turbonalepa - tel. 602859936, GG 1549145

Awatar użytkownika
aiv
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 482
Rejestracja: sob paź 04, 2008 23:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: aiv » ndz mar 01, 2009 20:22

I mnie rowniez to interesuje :]



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn mar 02, 2009 09:46

mahoo pisze:więc rozpoznaj temat w miarę możliwości :helm:
Turbonalepa pisze:(jaka kasa za zrobienie 4 szt. pompek), bo ja mam AJM'a i też mnie interesuje zrobienie ich na "większe".
aiv pisze:I mnie rowniez to interesuje :]
Turbonalepa, mahoo, aiv,

Panowie cena na dzis to około 1100 PLN

cena obejmuje wymianę końcówek w przesłanych do mnie pompowtryskach.

stockowo silnik 101KM ma np otworki 0,150mm, a te końcówki FIRAD które ja proponuję mają dziury 0,195mm, czyli takie jak w pompkach w silnikach ASZ i ARL o oznaczeniu AL

ponieważ trzeba to zamawiać (wstępnie około 3 tygodni), to proszę o decyzję

kto chce być królikiem doświadczalnym ? dla pierwszej osoby rabat i koszt 1000 PLN :)

od razu mówię nie bardzo znam się na PD więc trzeba sobie we własnym zakresie zorganizować wymianę i adaptację pompek... moze okazać się że będzie tak dużo powera, że będzie konieczny remap ECU... trzeba to przetestować :)
Ostatnio zmieniony wt mar 03, 2009 09:22 przez cowboy, łącznie zmieniany 1 raz.



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » pn mar 02, 2009 10:33

cowboy pisze:
mahoo pisze:więc rozpoznaj temat w miarę możliwości :helm:
Turbonalepa pisze:(jaka kasa za zrobienie 4 szt. pompek), bo ja mam AJM'a i też mnie interesuje zrobienie ich na "większe".
aiv pisze:I mnie rowniez to interesuje :]
Turbonalepa, mahoo, aiv,

Panowie cena na dzis to około 1100 PLN

cena obejmuje wymianę końcówek w przesłanych do mnie pompowtryskach.

stockowo silnik 101KM ma np otworki 0,150mm, a te końcówki FIRAD które ja proponuję mają dziury 0,195mm, czyli takie jak w pompkach w silnikach ASZ i ARL o oznaczeniu AL

ponieważ trzeba to zamawiać (wstępnie około 3 tygodni), to proszę o decyzję

kto chce być królikiem doświadczalnym ? dla pierwszej osoby rabat i koszt 1000 PLN :)

od razu mówię nie bardzo znam się na PD więc trzeba sobie we własnym zakresie zorganizować wymianę i adaptację pompek... moze okazać się że będzie tak dużo powera, że będzie konieczny remap ECU... trzeba to przetestować :)

remap będzie konieczny, bo zmieni się BIP i w tym różni się PD od VP.
cena 1200zł nie jest mocno atrakcyjna, ale tak jak mówisz - coraz mniej dobrych AL-ek na rynku. Druga sprawa że pompka do zmiany końcówki musi być sprawna.

pozdr
Ostatnio zmieniony pn mar 02, 2009 10:34 przez mirass, łącznie zmieniany 1 raz.


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn mar 02, 2009 11:03

mirass pisze:remap będzie konieczny, bo zmieni się BIP i w tym różni się PD od VP.
no widzisz, ja sie tam nie znam :) wiem że robi się adaptację jak się zakłada inne pompki..
mirass pisze:cena 1200zł nie jest mocno atrakcyjna, ale tak jak mówisz - coraz mniej dobrych AL-ek na rynku
cena jest 1100, a w ramach promocji 1000 :) czy jest atrakcyjna to się okaże...
mirass pisze:pompka do zmiany końcówki musi być sprawna
no własnie jak ktoś ma słabszego PDeka z małym przebiegiem i ma pewne pompki, to jak chce podnieść moc to moze być interesująca sprawa, bo ilość tych sprawnych AL-ek jest ograniczona na rynku

pierwsza z brzegu aukcja
http://moto.allegro.pl/item549076640_po ... _seat.html

350 PLN za sztuke co daje 1400 za komplet uzywek w niewiadomo jakim stanie - jest róznica :)



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » pn mar 02, 2009 12:40

cowboy pisze:
mirass pisze:remap będzie konieczny, bo zmieni się BIP i w tym różni się PD od VP.
no widzisz, ja sie tam nie znam :) wiem że robi się adaptację jak się zakłada inne pompki..
mirass pisze:cena 1200zł nie jest mocno atrakcyjna, ale tak jak mówisz - coraz mniej dobrych AL-ek na rynku
cena jest 1100, a w ramach promocji 1000 :) czy jest atrakcyjna to się okaże...
mirass pisze:pompka do zmiany końcówki musi być sprawna
no własnie jak ktoś ma słabszego PDeka z małym przebiegiem i ma pewne pompki, to jak chce podnieść moc to moze być interesująca sprawa, bo ilość tych sprawnych AL-ek jest ograniczona na rynku

pierwsza z brzegu aukcja
http://moto.allegro.pl/item549076640_po ... _seat.html

350 PLN za sztuke co daje 1400 za komplet uzywek w niewiadomo jakim stanie - jest róznica :)
sorki..ceny nie doczytałem

co do tych pompek już po zdjęciu widzę ze są sprzed 2003 roku, więc z 200 tys. km mają nalatane a z takim już loteria fantowa

czekam na wyniki prac :pub:


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn mar 02, 2009 12:52

mirass pisze:sorki..ceny nie doczytałem
cena jest taka niska bo końcówki FIRAD, gdyby to był BOSCH to cena byłaby 2x wyższa :)

ale jak napisałem sprawdzone są w boju i skoro u kolegi jezdzą prawie 3 lata to myślę ze powinno to wypalić..
czekam na wyniki prac :pub:
zobaczymy jak to wygląda w porównaniu do AL.... zawsze ktoś pierwszy musi zrobić testy :)

może się ktoś zdecyduje, kto od razu będzie robił auto u jakiegoś tunera, wtedy warto shamować serie + remap, potem przysłać pompki do mnie i shamować ponownie serie + remap

dla pierwszego śmiałka promocja 1000 PLN ale tak jak mówie musze dopiero zorganizować te FIRADy :)



Awatar użytkownika
Turbonalepa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn sie 14, 2006 10:22
Lokalizacja: Gubin
Kontakt:

Post autor: Turbonalepa » pn mar 02, 2009 16:47

Czyli co, znaczy, że jak mam swoje po 3xx kkm albo 4xx kkm to nie startować z wymianą (na jednym garze mam BIP'a powyżej 30) i są jakieś niedomagania z odpalaniem (najprawdopodobniej oringi na pompkach) a jeżeli nawet zaryzykuje to dam rade sam je spowrotem założyć i się dokulać do mirass'a na remap??

Z tym dokulaniem chodzi mi czy da się je założyć i ustawić i jakoś jechać, czy laweta i remap bo se moge przelotowy układ korbowo-tłokowy przez przypadek zafundować?? :helm:
Ostatnio zmieniony pn mar 02, 2009 16:48 przez Turbonalepa, łącznie zmieniany 1 raz.


Czyszczenie nastawników, czyszczenie turbin VNT, diagnoza VAG, ustawienie kąta wtrysku, korekta liczników, itp. itd.:
Turbonalepa - tel. 602859936, GG 1549145

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn mar 02, 2009 17:33

Turbonalepa pisze:Czyli co, znaczy, że jak mam swoje po 3xx kkm albo 4xx kkm to nie startować z wymianą (na jednym garze mam BIP'a powyżej 30) i są jakieś niedomagania z odpalaniem (najprawdopodobniej oringi na pompkach)
no własnie w takich chyba trzeba wymienić końcówke, przecież co się najwięcej zużywa ? własnie końcówka rozpylacza a więc owtorki i wyklepuje się iglica
przycierająca się iglica może powodowac wydłuzenie BIP

Obrazek

http://www.boschautoparts.co.uk/pdf/3-934584-41-1.pdf
Turbonalepa pisze:jeżeli nawet zaryzykuje to dam rade sam je spowrotem założyć i się dokulać do mirass'a na remap??
moim zdaniem powinno banglać, oznacz sobie kolejność pompek i bedzie dobrze..
jeżeli załozy się na serię to powinno byc dobrze, jesli jednak masz juz chiptuning to moze byc naprawde dużo koksu i remap konieczny a jazda muskając gaz :)

Turbonalepa, słuchaj nie miałem wiekszej styczności z PDekami ale jutro może podjade do Bogdana to pogadam z nim dokładnie na ten temat.. wiem że ma stanowisko do testowania pompek (siedzi tam czapka z PD), zagadam co tam robi : pewnie czysći, wymienia oringi itp..

nie chce wciskać kitu ale tak jak mówie taki setup juz hula :) i myślę że prochu nie trzeba odkrywać... podobnie jak TDI VP tez były informacje że tłoki spłyną, aż w końcu zaczeli to ludzie wkładać nawet na serie 1Z i okazało się że auta jeżdzą... ja zrobiłem około 50 kompletów i z tego co wiem to wszyscy są zadowoleni :)

postaram się wkrótce zebrać więcej informacji, fajnie byłoby żeby ktoś to potestował i napisał swoje wrażenia z pełną diagnostyka i hamownią przed i po...



Awatar użytkownika
mahoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pn sie 15, 2005 14:45
Lokalizacja: SPS/SJZ
Kontakt:

Post autor: mahoo » pn mar 02, 2009 20:24

cowboy, dzięki za głębsze info :helm:

jednak jeśli chodzi o testowanie czegoś takiego, wydaje mi się że powinien się tego podjąć któryś z tunerów, lub ktoś mieszkający blisko tunera, co prawda wkrótce mam zamiar zmienić turbo i zrobić program (najlepiej za jedną wizytą), ale z pompkami mi się nie spieszy, i tak najpierw musiałbym się uporać z FMIC'kiem więc nie widzę za bardzo sensu żeby z tego powodu zostawiać auto na parę dni 60km od domu, bo tyle mam do Aligatora, do Compsportu B-B w sumie też coś podobnego :pub:

może takie rozwiązanie też ma sens:
ewent. przyjmujesz zaliczkę, kupujesz używki od AJM/ATD/itp, przerabiasz/regenerujesz, sprzedajesz gotowe, ewent. przyjmujesz stare po demontażu w rozliczeniu


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2219443 - mój kopciuch @168KM/402Nm Dynosoft

Zablokowany

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości