Prawie bezdymne 135,8PS / 302,8NM na seryjnej suszarce 1Z

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt lut 20, 2009 11:45

Pruszkowiak pisze:Swoim muszę się przejechać na hamownie bo jestem ciekaw ile mam koni teraz
jedź do Adamm-a jak śniegi stopnieją :)



Awatar użytkownika
slaw71
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: śr lut 06, 2008 21:16
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: slaw71 » pt lut 20, 2009 18:55

cowboy pisze:
slaw71 pisze:skoro 1Z tak dobrze się kręci to czemu następca 1Z - AHU z wtryskami 216 i programem kręci się tylko do 130KM i 290NM. Trochę jestem zaskoczony tym bardziej że AHU ma ECU 16bit .A może z moim autem jest coś nie tak
nie każde auto tak samo wychodzi, zwłaszcza że trafiają się 1Z / AHU / AFN z przebiegami 400 tys i wiecej km, gdzie juz pompa nie wydala
jak Ci powiem że mam vento 96r z oryginalnym przebiegiem 134tys. to i tak nie uwierzysz.
Rob555 jak go tylko podpiął,stwierdził że na tej pompie może być grubo,czyli wykluczam zjechaną pompę,jedyną bolączką były niedomagania intercoolera,bo łapał 70'C.


1.9 TDI AHU++ by TUNE-UP
Obrazek
http://polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Vento/83584" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » pt lut 20, 2009 21:04

216 jednak daja rady;)

Gratki, kolrjny TDI poganicz :bigok:


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
mp1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mp1985 » pn lut 23, 2009 13:31

no takie parametry w mk3 to już ładnie lata :D



endriu210
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr gru 10, 2008 09:18
Lokalizacja: Sierakowice

Post autor: endriu210 » śr lut 25, 2009 00:57

slaw71 pisze:sory ,że podepnę się pod temat,ale skoro 1Z tak dobrze się kręci to czemu następca 1Z - AHU z wtryskami 216 i programem kręci się tylko do 130KM i 290NM. Trochę jestem zaskoczony tym bardziej że AHU ma ECU 16bit .A może z moim autem jest coś nie tak. Gratuluję ,piękny wynik kolego mariachi
Nie widzę tu żadnej rewelacji ja mam w 1Z na ori wtryskach ECU 16bit,=115ps i 321NM :bajer:

Ps. pompa od AFN-a ma tę samą wydajność co od 1Z :bajer:
Ostatnio zmieniony śr lut 25, 2009 01:12 przez endriu210, łącznie zmieniany 1 raz.


Elektromechanika,mechanika ,Chip-tuning

Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » śr lut 25, 2009 09:19

endriu210 pisze:Ps. pompa od AFN-a ma tę samą wydajność co od 1Z :bajer:
Nie ma tej samej

[ Dodano: Sro Lut 25, 2009 08:33 ]
endriu210 pisze:Nie widzę tu żadnej rewelacji ja mam w 1Z na ori wtryskach ECU 16bit,=115ps i 321NM :bajer:
Dla mnie 115KM a ponad 130KM to kolosalna różnica, więc 216 robią swoje jak widać :bigok:



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » śr lut 25, 2009 12:22

endriu210 pisze:Nie widzę tu żadnej rewelacji ja mam w 1Z na ori wtryskach ECU 16bit,=115ps i 321NM :bajer:
Ty to masz po czipie na oryginalnych wtryskach. Ja to mialem bez chipa na 216 na kulejacym przeplywomierzu, tylko moment prawie o 80Nm nizszy. Nawet teraz takiego nie mam i Mariachi tez nie ma. Hamowales sie na inercji?


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
mariachi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: mariachi » śr lut 25, 2009 13:13

bradley pisze:
endriu210 pisze:Nie widzę tu żadnej rewelacji ja mam w 1Z na ori wtryskach ECU 16bit,=115ps i 321NM :bajer:
Ty to masz po czipie na oryginalnych wtryskach. Ja to mialem bez chipa na 216 na kulejacym przeplywomierzu, tylko moment prawie o 80Nm nizszy. Nawet teraz takiego nie mam i Mariachi tez nie ma. Hamowales sie na inercji?
a tam moment,
każde auto można dokoksować z dołu i będzie duży moment, tylko po co
przyśpiesza się mocą a nie momentem

robi się płaski nieduży moment jak najwyżej podciągnięty w górnym zakresie obrotów,
Co z tego że się ma u dołu 321nm jak u góry ma się mniej niż fajnie wystrojone auto które celowo u dołu ma tylko 303Nm, ale dobrą góre,
Jak potrzebujesz przycisnąć to nie trzymasz auta na 2tyś obrotów gdzie jest mega moment , tylko w górze,



Awatar użytkownika
hx_malbork
TdiGangsters
TdiGangsters
Posty: 109
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 16:17
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: hx_malbork » śr lut 25, 2009 13:28

mariachi pisze:przyśpiesza się mocą a nie momentem
Chyba na odwrot co? Jako student :P wytlumacze definicje momentu obrotowego. Jest to sila jaka trzeba przylozyc do, w tym momencie kola samochodu, aby wprawic je w ruch. Im wieksza sila, tym wieksze przyspieszenie.

Na cos jednak ta szkola sie przydaje :P

Po tych wszystkich gadaniach musze zarobic troche grosze i tez skusic sie na 216tki i program :D


[img]http://img191.imageshack.us/img191/623/ewfsdfsdf.jpg[/img]

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » śr lut 25, 2009 13:30

Przyspieszenie ma powiazanie i z momentem i moca. Mozna miec nawet moment obrotowy wiekszy niz ciezarowki z kopalni odkrywkowej ale moc wtedy jest ledwo 50KM i choc wyrwie nam kola z przegubow to nie przyspieszymy tak jak zwykly wolnossacy benzyniak ktory bedzie mial tej mocy 100KM a moment skromne 120Nm.
Nastepnym krokiem musi byc suszara VNT :] Tam mozna ladnie wymodelowac plaski wykres momentu. :helm:


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lut 25, 2009 13:51

to moze ja cos powiem

moment obrotowy to siła w ruchu obrotowym

zależy nam żeby mieć jak najwiekszy moment w jak najszerszym zakresie wtedy auto jest elastyczne i ciagnie :)

do ścigania potrzeba nam dużo momentu przy możliwie najwyższych obrotach

duży moment - duże rpm = duża moc :bigok: to już wzór matematyczny

jak auto bedzie szybkie na drodze powie nam najlepiej wykres mocy na kołach (nie na silniku) a dokładnie jej przebieg w szczególności w zakresie zmiany biegów przy ściganku czyli w TDI powiedzmy 3200-4400 rpm



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr lut 25, 2009 14:05

cowboy, daj spokój , kiedyś spuszczaliśmy sie razem na ten temat w dziale speed , wywody na chyba 10 stron i wspólnie doszlismy do kilku ciekawych wniosków ......... warto odszukac ten temat......

[ Dodano: Sro Lut 25, 2009 13:08 ]
znalazłem : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=139457&start=0


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
mariachi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: mariachi » śr lut 25, 2009 14:14

homsky pisze:cowboy, daj spokój , kiedyś spuszczaliśmy sie razem na ten temat w dziale speed , wywody na chyba 10 stron i wspólnie doszlismy do kilku ciekawych wniosków ......... warto odszukac ten temat......

[ Dodano: Sro Lut 25, 2009 13:08 ]
znalazłem : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=139457&start=0
no dokładnie,
ja tego też kiedyś nie rozumiałem ale dzięki przede wszystkim Twoim wywodom, pojąłem o co chodzi.

Moment jest ważny bo z niego bierze się moc, Ale nie ma co się podniecać jego max wartością tylko liczy się jego przebieg w całym zakresie obrotów , szczególnie u góry

W konkretnej prędkości obrotowej ....
Moc = moment x obroty

Co z tego że u dołu będzie mega moment jak obroty będą tylko 2000 obr/min, to w tym zakresie obrotów moc nie wyjdzie nie wiadomo jaka .

To tyle, reszta w temacie do którego link podał homsky
Ostatnio zmieniony śr lut 25, 2009 14:15 przez mariachi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lut 25, 2009 14:30

homsky pisze:kiedyś spuszczaliśmy sie razem na ten temat w dziale speed , wywody na chyba 10 stron i wspólnie doszlismy do kilku ciekawych wniosków
pamietam teze Evolution ze moment obrotowy to skutek uboczny wydzielania mocy przez silnik :) :grin:

ogólnie wesłoy temat to był..

podsumowac mozna krótko ważny jest moment na kołach - to on decyduje jak auto przyspiesza - właśnie ten moment na kołach mierzy hamownia :)

a ponieważ sam moment to za malo info trzeba wyznaczyć moc na kołach, która jest zalezna od rpm i przełożeń silnika

i nie ma znaczenia czy diesel czy sie kręci do 9 tys rpm bo moc na kołach uwzględnia te wszystkie obroty, przełożenia w skrzyni, straty w napędzie itp

dlatego w USA podają czesto WHP bo to najlepiej oddaje co auto moze zrobić na drodze

howgh !



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości