swap na ARL ewentualnie ASZ pytanie?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
MiChAoS
Forum Master
Forum Master
Posty: 1217
Rejestracja: ndz maja 07, 2006 19:07
Lokalizacja: Warszawa / Zegrze
Kontakt:

swap na ARL ewentualnie ASZ pytanie?

Post autor: MiChAoS » pn lut 16, 2009 21:13

jak w temacie... mam mk3 20J z AFN-em, chce zrobic swapa na ARL badz ew na ASZ...chcialbym sie dowiedziec czym sie roznia te silniczki dokladnie, oprocz tego ze arl ma 150 KM asz 130 :)... celuje w 200+ wiec jezeli ktos ogarnia dobrze temat moglby mi podpowiedziec odrazu jakie mody mnie beda czekac:) po 2 co potrzebuje dokladnie na swapa do mk3.... jak z polosimi, skrzynia itp :)
mam jeszcze pytanko czy bylby ktos chcetny co juz przerabial swap do mk3 z motorkami z mk4 1.8T czy wlasnie arl/asz chcetnie przyjme wstepne koszty takiego swapu jezeli ktos by mi to ogarnol :) pozdrawiam czekam na wasze opinie na ten temat i podpoowiedzi z gory dzieki pozdro :pub:



Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » pn lut 16, 2009 21:27

Własnie jestem na etapie finiszu takiego swapu w mk3 1Z u kolegi, pozostalo tylko poukładać wiązki....Koszta okolo 10 tys...Jesli chodzi o skrzynke 5 gang to nic nie przerabiasz ani nie zmieniasz wszystko zostaje z twojego AFN, jesli chcesz 6 gang to juz zmiena pólosi oraz mocowanie skrzyni biegow.....Pozatym potrzebny ci ECU z owego dawcy kawałek wiązki silnikowej oraz kawalek ktory dochodzi do ECU i w zasadzie to wszystko.


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » pn lut 16, 2009 22:39

MiChAoS pisze:czym sie roznia te silniczki dokladnie, oprocz tego ze arl ma 150 KM asz 130
ASZ ma mniejsze turbo niz ARL, pompki sa te same AL czyli najmocniejsze, pozniej to juz jakies dragowe;) ARL ma tez FMIC, a ASZ niet;) Jesli chodzi o sama budowe silnika to jest chyba taka sama.
MiChAoS pisze:celuje w 200+ wiec jezeli ktos ogarnia dobrze temat moglby mi podpowiedziec odrazu jakie mody mnie beda czekac:)
W przypadku ARL idzie zrobic dymiace 200koni na serii;) W przypadku ASZ trzeba wrzucic wieksze turbo i FMIC wystrugac. Jesi bys celowal w 220 do jazdy tak zeby specjalnie nie dymil to w obu przypadkach jakies GT22 I FMIC, prawdopodobnie tez sprzeglo z sharana v6, no i wydech przelot :bigok: Jak cos pominalem to niech ktos mnie poprawi;)
Ostatnio zmieniony pn lut 16, 2009 22:49 przez Matijas, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
_mumin_
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: czw sty 03, 2008 00:30
Lokalizacja: OKR
Kontakt:

Post autor: _mumin_ » pn lut 16, 2009 22:39

Jeżeli masz AFN'a to tak jak AW69 napisał , najłatwiej jest zostać przy 5 gang getriebe :)
Łapy silnika pasują sprzęgło od razu jednomasowe zakładasz z zamachem od 1z albo jakiejs benzyny . Jeśli chcesz możemy Ci to ogarnąć , ostatnio wsadzaliśmy AUQ do mk3
auto jest na forum :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

a aktualnie robimy dokładnie takiego swapa ale do Ibizy GT TDI w której też był AFN
teraz będzie BLT na BIG T .

Jeśli chodzi o silnik to polecam coś z nowszej gamy typu włąśnie BLT ...jednak ASZ i
ARL to już mają kilka latek .... a różnią się od siebie tylko osprzętem czyli
cooler i turbo ...no i w przypadku nowszego pompki są słabsze trza dać AL.



Awatar użytkownika
MiChAoS
Forum Master
Forum Master
Posty: 1217
Rejestracja: ndz maja 07, 2006 19:07
Lokalizacja: Warszawa / Zegrze
Kontakt:

Post autor: MiChAoS » pn lut 16, 2009 23:20

dzieki koledzy za odp... dobrze ze skrzynia bedzie pasowac i nic nie trzeba bedzie sapawac jakis zaczepow itp to dlamnie duzy +... sprzeglo wtedy to juz i tak bym wstawil jakies mocniejsze, co do IC to wiadomo duze ic _ orurowanie z kwasoweczki odrazu do tego program i na wstepie mi to wystarczy... przelot juz mam 2.5" od samej T... no to nic innego mi nie zostaje jak powoli rozgladac sie za nowym serduchem :)
MAtijas dzieki za info :pub:
aw69 poszlo PW
_mumin_ poszlo PW



Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » pn lut 16, 2009 23:49

MiChAoS, olozwirski sprzedaje ARL :chytry: :dol:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#2567634



Awatar użytkownika
MiChAoS
Forum Master
Forum Master
Posty: 1217
Rejestracja: ndz maja 07, 2006 19:07
Lokalizacja: Warszawa / Zegrze
Kontakt:

Post autor: MiChAoS » pn lut 16, 2009 23:57

oo dzieki wielkie :okej:
PW poszlo :bigok:



Awatar użytkownika
Ponior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1420
Rejestracja: pt gru 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: Ponior » wt lut 17, 2009 10:48

Witam.
Z tego co wiem to trzeba zobaczyć jakie pompki siedzą bo nie wszystkie ARL, czy ASZ miały AL, zdażały sie też pompki BA (a te są mniej wydajne).
Pozdro.


viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » wt lut 17, 2009 15:10

Ponior pisze:nie wszystkie ARL, czy ASZ miały AL
Wszystkie seryjnie montowane w tych silnikach to 073AL, chyba ze ktos sam wymienil na slabsze.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Ponior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1420
Rejestracja: pt gru 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: Ponior » wt lut 17, 2009 15:30

A coś mi się obiło o uszy, że w ostatnich latach produkcji zaczeli zakładać BA zamaiast AL.
A czemu na niektórych forach piszą "założone pompowtryski BA od 130 PD" Jeżeli wszędzie były najmocniejsze AL, nie rozumiem.
Może w passacie były inne w 130 PD.
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... ded&start=
pozdro.
Ostatnio zmieniony wt lut 17, 2009 15:38 przez Ponior, łącznie zmieniany 1 raz.


viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » wt lut 17, 2009 15:42

Tak we wzdluznych byly wlasnie BA w pozniejszych latach produkcji, na poczatku produkcji do AWXa ladowali AL, poza tym 130PD to tez BLT z ostatnich lat produkcji, a tam tez sa BA i BJ. ARL i ASZ mialy 073AL, inne (tez 130PD) mialy rozne pompki.
Ostatnio zmieniony wt lut 17, 2009 15:47 przez Dario84, łącznie zmieniany 3 razy.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Ponior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1420
Rejestracja: pt gru 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: Ponior » wt lut 17, 2009 15:48

Dario84 pisze:Tak we wzdluznych byly wlasnie BA w pozniejszych latach produkcji, na poczatku produkcji do AWXa tez ladowali AL, poza tym 130PD to tez BLT z ostatnich lat produkcji, a tam tez sa BA. ARL i ASZ mialy 073AL, inne (tez 130PD) mialy rozne pompki
Dziwne zabiegi stosowali, wynika z tego,że jak swap powyżej 200ps to tylko ASZ, ARL wchodzi w gre.
Dzięki i pozdro. :chytry:


viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » wt lut 17, 2009 16:19

Nie koniecznie, ja bym wolal kupic nowszy silnik z malym przebiegiem i zmienic pompki


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Ponior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1420
Rejestracja: pt gru 29, 2006 22:30
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: Ponior » wt lut 17, 2009 17:49

Dario84 pisze:Nie koniecznie, ja bym wolal kupic nowszy silnik z malym przebiegiem i zmienic pompki
Nie kuś mnie bo dopiero w tamtym roku ARL wrzuciłem i jeszcze z nim nie skończyłem (ok 50 tyś przebiegu).
Ale jakiś 2.0 16V by się przydało nie mówie nie. :food:
pozdro.


viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 119 gości