modyfikacje ALH - isc dalej czy swap ??

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
KonradzikIV
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2722
Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

modyfikacje ALH - isc dalej czy swap ??

Post autor: KonradzikIV » sob lut 07, 2009 17:58

przymierzam sie do dalszych modyfikacji mojego ALH

tylko pytanie czy to sie opłaca ?? nie lepiej kupić PD ?? i zrobić swapa ?? np na takiego ASZ/ARL ?? czy przy takim swapie skrzynie też trzeba zmienić na 6 ??


Obrazek

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » sob lut 07, 2009 18:30

silnik+skrzynia+robocizna+brakujace części=troche siana wydasz,więc przekalkuluj sobie czy czasem nie lepiej dołożyć hajs i zmodzić ALH



grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » sob lut 07, 2009 18:37

ja jakoś wolę pompy niż PD, i modzę ALH,

pytanie nr.1
jak długo zamierzasz użytkować ten samochód



Furia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 17:25
Lokalizacja: Lipno
Kontakt:

Post autor: Furia » sob lut 07, 2009 18:41

pyt 2 czy masz tyle kasy i nerw zeby oplacalo ci sie robic swapa? Jak juz robic swapa to by trzeba wsadzac duze turbo zeby to sie oplacalo. Miec moc godna tego wysilku i kasy :)



Awatar użytkownika
KonradzikIV
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2722
Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KonradzikIV » sob lut 07, 2009 19:24

Furia, generalnie dzis bylem u mojego tunera i mi powiedzial zebym sie zastanowil co chce robic bo w vp zawsze moze pasc pompa a to juz dodatkowy koszt. w poniedziałek ma mi powiedziec ile by chcieli za jakiegos asz/arl wtedy przekalkuluje czy mi sie opłaca.


Obrazek

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » sob lut 07, 2009 19:54

KonradzikIV pisze:bylem u mojego tunera i mi powiedzial zebym sie zastanowil co chce robic bo w vp zawsze moze pasc pompa a to juz dodatkowy koszt.
A myslisz ze pompowtryski pasc nie moga w PD? Te silniki nie sa nowe i tez nalezy sie spodziewac ze predzej czy pozniej bedziesz musial nowe zakupic.

Co do swapu - jak robic to imho na ARL'a. Masz przynajmniej penwosc ze beda mocniejsze pompki a i turbo duze.
Swap na ASZ'ta + chips wyniesie imho drozej niz zrobienie ALH na 170-180 kuca. Szczegolnie juz wtryski masz. Teraz potrzebujesz zasadzic FMIC'a i turbo z ARL'a i masz ta sama wartosc co ASZ po chipsie, jak nie wiecej.
Dalsze mody ASZta, to plus taki, ze silnik mocniejszy. Ale tez worek pieniedzy bedziesz musial wydac zeby grzebac w tym dalej - a juz bedziesz wytrzepany z kasy po swapie.

Wiec jak dla mnie, albo grzebac w ALH, albo swapowac na kompletnego ARL'a



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » sob lut 07, 2009 22:02

Tu masz wykres ALH troche zmodzonego ale bezawaryjnie tak od roku smiga....
Jesli nie chcesz ponad 200KM to nie ma sensu swapa robic.
Pozatym ALH zawsze bedzie ekonomiczniejsze niz taki ASZ ;)
Obrazek


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » sob lut 07, 2009 22:04

Przy swapie nie trzeba wymieniac skrzyni ;)


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

johnson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: wt gru 16, 2008 01:11
Lokalizacja: Wroclaw/Wawa

Post autor: johnson » sob lut 07, 2009 22:10

Dario84 pisze:Przy swapie nie trzeba wymieniac skrzyni ;)
skrzynia piatka to jak dla mnie jedyna powazna wada silnikow VP w autach na plycie golfa, swap ze skrzynia 5tka to sredni pomysl, bez komfortu w trasie, ze slabym sprzeglem



Awatar użytkownika
Szumal
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: sob sie 16, 2008 21:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Szumal » ndz lut 08, 2009 00:29

johnson pisze:
Dario84 pisze:Przy swapie nie trzeba wymieniac skrzyni ;)
skrzynia piatka to jak dla mnie jedyna powazna wada silnikow VP w autach na plycie golfa, swap ze skrzynia 5tka to sredni pomysl, bez komfortu w trasie, ze slabym sprzeglem
święte słowa. skrzynia piątka jest dobra do seryjnego alh/asv, powyzej 150 koni robi sie już uciążliwie...

Konradzik w obliczeniach uwzględnij ze troche siana odzyskasz za swój motor i skrzynie :)
ale ja osobiście zostałbym przy ALH - taki SWAP nawet super przygotowany to kupa zachodu i nerwów...
A jeszcze co do padania pomp VP37 to chyba większa szansa jest ze pompowtrysk szlag trafi niz pompę rotacyjną.
Ostatnio zmieniony ndz lut 08, 2009 00:35 przez Szumal, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » ndz lut 08, 2009 12:23

Ze sprzeglem nie jest do konca tak jak piszecie, mozna zastosowac jednomas + VR6 i odpada problem sprzegla do duzych mocy.

Poza tym skrzynie 5 tez mozna "stuningowac" zeby miec wiekszy Vmax ,dla przykladu taka stuningowana 5tka w mk4 czy innych samochodach na ori kolach 195/65/15 daje Vmax w okolicy 230kmh przy 4500obr, a to juz wystarczy mysle, dla duzych mocy zawsze mozna jeszcze troche dygnac limiter i Vmax leci w gore jeszcze bardziej, ale wiadome to juz jest troche ryzyko.
Ostatnio zmieniony ndz lut 08, 2009 12:25 przez Dario84, łącznie zmieniany 2 razy.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
KonradzikIV
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2722
Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KonradzikIV » ndz lut 08, 2009 15:44

hmm troche mi sie rozjasniło.

czyli teraz najlpeiej zaczac od pompy 11 ??

czy moze lepiej robic IC + turbawa ??


Obrazek

guluwroc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw gru 02, 2004 23:35
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: guluwroc » ndz lut 08, 2009 16:06

KonradzikIV pisze:hmm troche mi sie rozjasniło.

czyli teraz najlpeiej zaczac od pompy 11 ??

czy moze lepiej robic IC + turbawa ??
Robiłem wiele swapów i każdy skończył sie na miin. 10 tys zł.a w wielu przypadkach 12 lub 14 tys zł.



grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » ndz lut 08, 2009 16:12

11 przy taki setupie jak masz jest raczej bez sensu, to w lato bez FMIC-a będzie uśpiona, bo w zależności od egzemplarza 150-160KM i będzie Ci się gotował i tracił moc (były taki które już przy 140KM się gotowały)
poza tym 11mm przy wtryskach 216 to dużo nie da,
jak dawać 11mm to i 230

a jak zrobisz IC i T-ARL to 160-165KM będziesz miał
z tym że dodałbym
całą górę dolotu od filtra do turbiny z ASZ/ARL
i kolektor dolotowy ASZ/ARL



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości