kręcenie TDI 110KM, 2 opcje do rozpatrzenia

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
PvD
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:09
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: PvD » ndz lut 01, 2009 10:27

jaro4444, chyba kolega nie wie co mówi, dużo osób z tego forum po założeniu wtrysków 216 i programu osiąga na seryjnie turbinie moc ok 150-160 KM ,
także gadanie takich pierduł że nie da rady więcej niż 145 KM na seryjnym turbo to sranie w banie. Proponuję poczytać trochę forum i rozeznać się w temacie.
adrian25wawa zakładaj 216 rób program a przy zdrowym silniczku będziesz miał 155 KM :grin:



Awatar użytkownika
Szumal
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: sob sie 16, 2008 21:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Szumal » ndz lut 01, 2009 11:02

160 KM przy steupie seryjne turbo + 216 - da sie zrobić ale tuner który wypuści Cie tak na ulice nie jest godny zaufania bo odlot spreżarki to tylko kwestia czasu.



adrian25wawa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: czw sty 08, 2009 19:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: adrian25wawa » ndz lut 01, 2009 11:09

PvD, dzieki...wiem przeczytalem setki postow i tematow i wiem ze 150 napewno wyjdzie na seryjnej.....moge sie zgodzic ze ze w golfach 100ps-owych lub 90 ps-owych nieda sie zrobic na seryjnej suszarce tych 150-160km zeby szlak nie trafil.........a niech ktos mi powie bo mam znajomka co ma serv vw i ma kazda czesc do sprzedarzy...............ile moze kosztowac suszara od 130 golfa 4 seri.....i ile wziol bym za swoja a mam 110 w seri .....??? z gory dzieki


P.S chubo o to jezszcze nie pytalem :helm: :helm: :helm:

[ Dodano: 01 Lut 2009 10:11 ]
PvD JAKIE MASZ ALU NA MK4?? JAKI ROZMIAR BO CHYBA TERZ SOBIE TAKIE WRZUCE...I CZY DUZA ROZNICA W ZBIERANIU SIE BEDZIE NA 18' W STOSUNKU DO 17'....BO TERAZ MAM 15' I LATA:d:d



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz lut 01, 2009 11:17

PvD, popieram.Ja na seryjnej suszarce unt15 po dodaniu 216tek uzyskałekm 160 koni.Doładowanie 1.09 bara.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
Szumal
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: sob sie 16, 2008 21:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Szumal » ndz lut 01, 2009 11:21

to ciekawe ile bylo dymu bo u mnie przy 150 koniach i doladowaniu 1.2 bara fura juz ostro kopcila na seryjnym turbo...
Ostatnio zmieniony ndz lut 01, 2009 11:40 przez Szumal, łącznie zmieniany 1 raz.



Furia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 17:25
Lokalizacja: Lipno
Kontakt:

Post autor: Furia » ndz lut 01, 2009 11:30

Przerobki to nie jest tania sprawa. Wiec chce a sie boje itp to nie tutaj :P Jesli ktos chce 150-160km musi sie pogodzic z wymiana turbo zeby ze spokojem jezdzic. A napewno jesli nawet na turbo awx bedzie mial 155km i na afn tyle samo to przy awx bedzie wiekszy moment obr. , lepsza gora, bezpieczniej i mniej dymu :P



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz lut 01, 2009 11:34

Na seryjnej unt15 dymu było dużo,ale po założeniu hybrydy kopci zdecydowanie mniej.
Doładowanie bez zmian.Sprawdzaliśmy kilka razy jak ładuje ta nowa,to muszę przyznac,że mimo,iż programowo jest nandal 1.09,to potrafi dmuchnąć 1.5 bara.Łapie not laufym,ale to akurat nie problem.Po strojeniu będzie już cacy.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
PvD
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:09
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: PvD » ndz lut 01, 2009 12:21

adrian25wawa, za swoja te pewno mozesz wziasc ok 400 zl tak mysle a jak chcesz turbo od 130 to trzeba dac pewno kolo 700 zl (tak widzialem na alledrogo).
A wiadomo jak chce ktos progam bezdymny to wtedy ok 150 i jest bezpiecznie :) Bo wiadomo moc bierze sie z paliwa a jak jest podlewane paliwo to i musi puscic dymka.
Co do felg to to mim zdaniem miedzy 17" a 18" nie bedzie duzej roznicy. Chociaz jak ja zmienilem z 15 na 18 to pare koni do tylu jest. Dlatego tez teraz inwestuje w 216 i program ;)



Awatar użytkownika
mp1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mp1985 » ndz lut 01, 2009 12:52

no i bardzo ciekawy temat się zrobił bo mamy opinie osób znających temat zebrane w 1 miejscu :)



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » ndz lut 01, 2009 15:07

Szumal pisze:160 KM przy steupie seryjne turbo + 216 - da sie zrobić ale tuner który wypuści Cie tak na ulice nie jest godny zaufania bo odlot spreżarki to tylko kwestia czasu.
To jest kwintesencja całych Waszych dywagacji. Samochód po modach ma być bezawaryjny, a nie tykającą bombą przed wybuchem.
adrian25wawa pisze:moge sie zgodzic ze ze w golfach 100ps-owych lub 90 ps-owych nieda sie zrobic na seryjnej suszarce tych 150-160km zeby szlak nie trafil
Kurde no nie - a jaką turbine mają 90KM ALH, 101 KM, 110 AHF i ASV? Wszystkie mają to samo turbo GT1749V
sagon pisze:Ja na seryjnej suszarce unt15 po dodaniu 216tek uzyskałekm 160 koni.Doładowanie 1.09 bara.
Oczywiście :chytry: A czym mierzyłeś ciśnienie? Manometrem czy tylko VAG-iem, gdzie kumaty tuner przestawi Ci tak mape, że przy fizycznym 1,3 bara będzie wskazywało na VAG-u np. 1.05. Klient nieśwadomy i zadowolony bo "lajtowy" program. Znam programy jednego z popularnych tu tunerów, gdzie praktycznie zawsze zastosowany jest taki "myk"
sagon pisze:Sprawdzaliśmy kilka razy jak ładuje ta nowa,to muszę przyznac,że mimo,iż programowo jest nandal 1.09,to potrafi dmuchnąć 1.5 bara
No to rzeczywiście masz 1.09 :rotfl:
Furia pisze:Przerobki to nie jest tania sprawa. Wiec chce a sie boje itp to nie tutaj Jesli ktos chce 150-160km musi sie pogodzic z wymiana turbo zeby ze spokojem jezdzic. A napewno jesli nawet na turbo awx bedzie mial 155km i na afn tyle samo to przy awx bedzie wiekszy moment obr. , lepsza gora, bezpieczniej i mniej dymu
W sumie do Golfa IV to lepiej ASZ. Ale cały wpis to święta racja.
Ostatnio zmieniony ndz lut 01, 2009 15:09 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » ndz lut 01, 2009 15:56

PvD pisze:jaro4444, chyba kolega nie wie co mówi, dużo osób z tego forum po założeniu wtrysków 216 i programu osiąga na seryjnie turbinie moc ok 150-160 KM ,
także gadanie takich pierduł że nie da rady więcej niż 145 KM na seryjnym turbo to sranie w banie. Proponuję poczytać trochę forum i rozeznać się w temacie.
adrian25wawa zakładaj 216 rób program a przy zdrowym silniczku będziesz miał 155 KM :grin:
Ja na turbo AWX i doładowaniu 1.45bara mam delikatny dymek a na suszarce vnt15 i przy przeładowywaniu na nawet 1.2 bara(jak załozysz 216 turbo będzie przeładowywac troche) za toba nie da sie jechac .i bedzie bardzo wysokie EGT . ale to nie mój samochód. ja wole większe turbo i spokojnie moge pocisnąc .



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz lut 01, 2009 17:17

jaro4444, Ty już chyba za wiele tematów opisujesz,bo już sam nie wiesz,co piszesz.
Kto Ci powiedział ,że te 160 koni,to efekt softu.
Wyjaśnię raz jeszcze,żebyś załapał.
Soft był zrobiony na 140 koni,co za tym idzie doładowanie odpowiednie do takiej modyfikacji.A,że dodałem końcówki to jakimś cudem okazało się,że było i jest 160 koni.
Turbina dodam ładowała tyle,ile miała zadane.
Więc chyba da się uzyskać te 160 na seryjnej unt15,przy takim doładowaniu,chyba,że i to wydaje Ci się niemożliwe.
Dla było możliwe jak najbardziej.

A to,ze nowa dmucha niekiedy 1.4-1.5,to tak po krótce,nie zagłębiając się zbytnio w arkana tej sztuki,efekt tego,że jest wydajniejsza i szybko pompuje,co za tym idzie n75 nie zawsze zdąży zrzucić ciśnienie do zadanego,stąd taka wartość.
Jeszcze jakieś pytania??


AFN 165,5@380,8

johnson
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: wt gru 16, 2008 01:11
Lokalizacja: Wroclaw/Wawa

Post autor: johnson » ndz lut 01, 2009 17:53

mozliwe jest zrobienie 140 koni na cisnieniu 1,1 bara? wydaje mi sie cos malo, pewnie trzeba grubo paliwem podlac



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz lut 01, 2009 18:10

Kolego u mnie było możliwe,a dawka paliwa wynosiła 48mg.Dodam,że seryjny ogranicznik w AFNie ustawiony jest na 52mg,więc tak na maxa nie było.


AFN 165,5@380,8

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 94 gości