guaja pisze:jeśli na turbinie jest olej to znaczy, że już to jest jej kres mozliwości??
Nie... K14 to małe turbo i chdziło mi że nie napompuje raczej wiecej niż 1.6 bara
Co do mbc to poprostu krecisz tą czarną gałeczką
jak ci zacznie mocno kopcić na czarno to znaczy, ze doładowanie jest za małe.
No ale jak masz turbo zażygane olejem to lepiej sprawdź skąd sie tam wziął:
Zdejmujesz wąż idący od filtra - jest olej w środku? Jeśli jest tylko film olejowy to normalka (nie leci olej, ale jak przejedziesz palcem to moze byc zaolejony przewód)
Jeśli stoi olej no to jest gorzej, sprawdzasz turbo - łapiesz paluchami za śróbke i obracasz wirnikiem, powinien krecić sie gładko bez żadnych przycieć i nie zatrzymywac sie odrazu jak go puścisz, potem sprawdzasz luzy.
Próbuj poruszać góra - dół - dopuszczalny jest minimalny luz,
nastepnie sprawdz luz wzdłuż osi wałka, tzn ciągniesz i pchasz - nie ma prawa być żadnego luzu.
tu masz przykładowe
Walnięte turbo
Jeśli spreżara jest wporządku to ściągnij wąż od odmy z rury od filtra i odpal motor, przegazuj i obserwój czy nie wydobywa się dym, jeśli tak to źle...
Dla pewności wyciagasz bagnet od sprawdzania oleju i to samo, nie ma prawa noc dymić.
Jeśli wszystko jest ok to odkręć korek od oleju, jak na spodzie korka jest czarny szlam to pozostaje jeszcze wymiana oleju bo ten, który masz zalany możebyć mocno zużyty i pojawiają cie wycieki.
Natomiast jeśli dymi z odmy to najprawdopodobniej masz przedmuchy i trzeba bedzie rozbierac silnik, może to też być spowodowane zawieszeniem sie pierscienia na tłoku - tu też wymiana oleju na markowy może pomóc.