zamulający SB

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn sty 05, 2009 23:40

arwam pisze:tak jest podłączony ale w trakcie jazdy w kolektorze masz ciśnienie wyższe niż atmosferyczne a nie niższe
jest tak dlatego że w kolektorze ssącym nie masz przepustnicy a ten zawór jest dedykowany do benzynowych silników doładowanych
czyli wywal ten szajs :)

Mbc widać ze posiadasz (to z tyłu po prawej z pokrętłem przy grodzi silnika)

zawór upustowy masz zakręcony ?



Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » wt sty 06, 2009 02:05

Z tego co widze na foto to cienki wężyk z BOVa jest wpięty w dolot a nie w podciśnienie.



Awatar użytkownika
guaja
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: czw lis 15, 2007 17:40
Lokalizacja: Lądek-Zdrój

Post autor: guaja » wt sty 06, 2009 08:53

w sumie to ja nawet po co to jest zamontowane, żeby tylko dawało ten swój dzięwk czy to ma jakieś inne zastosowanie...??



arwam

Post autor: arwam » wt sty 06, 2009 09:02

To_mas pisze:
arwam pisze:tak jest podłączony ale w trakcie jazdy w kolektorze masz ciśnienie wyższe niż atmosferyczne a nie niższe
jest tak dlatego że w kolektorze ssącym nie masz przepustnicy a ten zawór jest dedykowany do benzynowych silników doładowanych
czyli wywal ten szajs :)

Mbc widać ze posiadasz (to z tyłu po prawej z pokrętłem przy grodzi silnika)

zawór upustowy masz zakręcony ?


nie koniecznie.
wystarczy założyć na pompę wyłącznik krańcowy elektrozawór i podłączyć je z vacum i już nam działa blow off.
Inna sprawa że przy takiej małej turbinie jaką ma SB to może się to niesprawdzić.
bo u mnie przy GT20 sprawuje się znakomicie, chociaż ma jedną wadę że przy hamowaniu na długich zjazdach cały czas upuszcza i wtedy jest to trochę denerwujące bo puki noga jest zdjęta z gazu to syczy cały czas.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr sty 14, 2009 01:47

Co do predkosci na poszczególnych biegach to u mnie sa podobne, skrzynie mam zmieniona na 4T i wcale nie jest duzo dluzsza od 4S, u mnie po 3 - 4km rozpedzania obrotomierz pokazuje juz ponad 4000 na 5 biegu licznik?

A doladowanie 1.6 bara to sporo troche...
Ostatnio zmieniony śr sty 14, 2009 01:47 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
guaja
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: czw lis 15, 2007 17:40
Lokalizacja: Lądek-Zdrój

Post autor: guaja » pn sty 19, 2009 18:05

jestem a etapie rozwiązywania zagadek związanych z moim golfem i dzisiaj ujrzałem ja turbinie napis kkk ale niestety nic więcej, czyli w taki wypadku były właściciel nie mówił chyba prawdy o tym, że tam siedzi garet t4...



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn sty 19, 2009 23:59

Garretta t4 nie było w golfie, siedział chyba w Toyocie celice i wyglądał cos jak to:
Obrazek

KKK w golfie to K14 i K24, orginalnie w silniku SB siedziała mniejsza, K14 i jeśli ona u ciebie jest ustawiona na 1.6 bara to to jest raczej kres jej mozliwosci, lepiej sprawdź czy nie jest obżygana olejem.

K14 ma tabliczkę znamionową od strony wlotu powietrzna, pod rurą od filtra, tam też masz oznaczenie to sobie sprawdź dla pewnosci.



Awatar użytkownika
guaja
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: czw lis 15, 2007 17:40
Lokalizacja: Lądek-Zdrój

Post autor: guaja » wt sty 20, 2009 01:03

no właśnie ciekawiło mnie skąd się wziął tam olej, bo rura która idzie z ic która łączy się z turbo to przy niej jest troche oleju, teraz zastanawiam się, jak zmniejszyć doładowanie, mam MBC ale nie umiem sie nim posługiwać, a turbinka to na bank k24...a jeśli na turbinie jest olej to znaczy, że już to jest jej kres mozliwości??



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt sty 20, 2009 13:44

guaja pisze:jeśli na turbinie jest olej to znaczy, że już to jest jej kres mozliwości??
Nie... K14 to małe turbo i chdziło mi że nie napompuje raczej wiecej niż 1.6 bara

Co do mbc to poprostu krecisz tą czarną gałeczką :helm: jak ci zacznie mocno kopcić na czarno to znaczy, ze doładowanie jest za małe.

No ale jak masz turbo zażygane olejem to lepiej sprawdź skąd sie tam wziął:

Zdejmujesz wąż idący od filtra - jest olej w środku? Jeśli jest tylko film olejowy to normalka (nie leci olej, ale jak przejedziesz palcem to moze byc zaolejony przewód)

Jeśli stoi olej no to jest gorzej, sprawdzasz turbo - łapiesz paluchami za śróbke i obracasz wirnikiem, powinien krecić sie gładko bez żadnych przycieć i nie zatrzymywac sie odrazu jak go puścisz, potem sprawdzasz luzy.
Próbuj poruszać góra - dół - dopuszczalny jest minimalny luz,
nastepnie sprawdz luz wzdłuż osi wałka, tzn ciągniesz i pchasz - nie ma prawa być żadnego luzu.

tu masz przykładowe Walnięte turbo

Jeśli spreżara jest wporządku to ściągnij wąż od odmy z rury od filtra i odpal motor, przegazuj i obserwój czy nie wydobywa się dym, jeśli tak to źle...
Dla pewności wyciagasz bagnet od sprawdzania oleju i to samo, nie ma prawa noc dymić.



Jeśli wszystko jest ok to odkręć korek od oleju, jak na spodzie korka jest czarny szlam to pozostaje jeszcze wymiana oleju bo ten, który masz zalany możebyć mocno zużyty i pojawiają cie wycieki.
Natomiast jeśli dymi z odmy to najprawdopodobniej masz przedmuchy i trzeba bedzie rozbierac silnik, może to też być spowodowane zawieszeniem sie pierscienia na tłoku - tu też wymiana oleju na markowy może pomóc.
Ostatnio zmieniony wt sty 20, 2009 14:07 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
guaja
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: czw lis 15, 2007 17:40
Lokalizacja: Lądek-Zdrój

Post autor: guaja » sob sty 24, 2009 17:05

Ostatnio pokręciłem MBC cisnienie spało na 1.5 bara i lepiej golf się zbiera poprawiły sie osiagi na każdym biegu, i jakby mniej kopcił, dzisiaj też zrobiłem tak jak kolega npisał wyżej, i wszystko ok z odmy nie dymiło nie czarno tylko jakby tak parowało troche przy odpalonym silnikua jak wyciagnąłem bagnet to też nic nie było widać, z tabliczki na turbo dalej nie moge odczytac co tam tylko mam takie zdjęcia...
Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn lut 16, 2009 03:10

Sory, że nie pisałem, dawno mnie nie było. No, to odkopujemy :]
jak cos to wal na priv, guaja

Doładowanie obniż, aż zauważysz kopcenie na czarno, wtedy zwieksz, az zaniknie, chodzi o to zeby było możliwie małe.

Turbo to na 90% k14, żeby odczytać nr przetrzyj tabliczke drobnym papierem sciernym, czasem sama szmatka z jakim rozpuszczlnikiem starczy, w k14 oznaczenie masz z prawej strony tabliczki.

Sprężare wyczyść z syfu to bedziesz widział skąd sie olej bierze, prawdopodobnie padają ci uszczelnienia w zimnej części turbosprężarki.

WAŻNE!!!

Jeśli turbo żyga ci olejem to zbiera się on w IC, co może doprowacić do tego, że po pewnym czasie silnik zacznie zasysać olej z niego i bedzie go spalał, co spowoduje "dzikie obroty" i zawory zatańczą na masce :crazy:
Mój kolega w ten sposób pożegnał sie ze swoim TDSem

TAKŻE sprawdź i to - ostrożności nigdy zawiele
Ostatnio zmieniony pn lut 16, 2009 03:13 przez t0mal, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » wt lut 17, 2009 00:03

po myciu rozpuszczalnikiem dolotu (icek ,rury ,kolanka) szczególnie trzeba uważać , po umyciu zostaja opary i po odpaleniu może być strzał . Radzę dobrze wycierać sucha szmata i wietrzyc dolot przed uruchomieniem silnika.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

arwam

Post autor: arwam » wt lut 17, 2009 01:32

najlepiej to robić na ciepłym silniku



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » wt lut 17, 2009 01:38

Skrzynia 4S u mnie
2-50 km
3-90 km
4-130 km
5-170 km


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości