obudowy filtrów powietrza 90/130/150km

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

obudowy filtrów powietrza 90/130/150km

Post autor: grzegorzp » śr wrz 17, 2008 20:39

wiecie może czy są, a jeżeli są to jakie są różnice pomiędzy obudowani filtrów powietrza i rurce-harmonijce, do turbo. wiem że niektórzy mieli zauważalne przyrosty powymianie tych części dlatego pytam, i czy od 130 i 150 są takie same czy są jakieś różnice?
1.9tdi 90/130/150km
Ostatnio zmieniony śr wrz 17, 2008 20:43 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 1 raz.



Albertpopo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt paź 19, 2007 20:57
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: Albertpopo » śr wrz 17, 2008 20:59

przepływka w 130/150 ma większą średnicę niż w 90/110 więc górna część obudowy ma większy otwór i średnica róry też większa, dół obudowy identyczny, 130 i 150 identyczne



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » czw wrz 18, 2008 00:05

Niektórzy, czyli ja ( ;) ) mówią Ci, że sama góra obudowy filtra nic Ci nie da ;) Ciąg dalszy dolotu o większej średnicy jest potrzebny i przeprogramowanie ECU pod nowy przepływomierz.

W Passacie B5, B5 FL i Audi A4 masz różnice też w dołach filtrów - przy słabszych motorach masz dolot do puszki o ok 1/3 mniejszy jak przy 130. Mniesze są też rury od pasa przedniego do filtra.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » czw wrz 18, 2008 11:24

a cała obudowa + harmonijka?



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » wt wrz 23, 2008 00:42

grzegorzp pisze:a cała obudowa + harmonijka?
Akurat to Ci gów... da, ponieważ krytycznym elementem dolotu jest rura do turbiny, która w słabszych motorach ma silne przewężenia.
Trzeba wymienić wszystkie elementy tak jak już kiedyś to opisałem.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » wt wrz 23, 2008 08:06

jaro4444 pisze:przy słabszych motorach masz dolot do puszki o ok 1/3 mniejszy jak przy 130
O to to :)
jaro4444 pisze:krytycznym elementem dolotu jest rura do turbiny, która w słabszych motorach ma silne przewężenia
I to :)


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » wt wrz 23, 2008 08:18

ps. chciałem napisać puszka, rurka harmonijka i ryra do turbiny, :)



k-meal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pt gru 21, 2007 17:09
Lokalizacja: majdan królewski

Post autor: k-meal » wt paź 14, 2008 19:41

jaro, mam turbo od brd (170KM), czy przy kombinowaniu z czesciami od arl/asz bede mial jakis problem z rura do turbiny? czy pasuje bez problemu i jedynymi przeciwnosciami beda te, ktore opisales w swoim temacie?
masz jakies pojecie o tym? :)

pozdrawiam.


VCDS i PerformanceBox - zapraszam. :]

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » wt paź 14, 2008 22:17

k-meal pisze:jaro, mam turbo od brd (170KM), czy przy kombinowaniu z czesciami od arl/asz bede mial jakis problem z rura do turbiny? czy pasuje bez problemu i jedynymi przeciwnosciami beda te, ktore opisales w swoim temacie?
masz jakies pojecie o tym?
Pojęcie mam tylko ja osobiście częsci dolotu ARL/ASZ montowałem do silnika ALH a turbo BRD zakładałem do motoru AVF (w sumie do ASZ ale przerobionego na AVF). Więc problemy jaki widzę, to duża gruszka podciśnienia w turbo BRD i w Ibizie może ona kolidować z kolektorem dolotowym a także uniemożliwić przekręcenie ślimaka częsci zimnej wylotem do góry.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Post autor: tomek08 » pt mar 27, 2009 22:11

Witam chciałem odświeżyć temat. Prześledziłem temat obudowie filtra powietrza i całym dolocie. Mam pytanie, co zyskam po zamontowaniu tych części:obudowy filtra, rury harmonijki i całego dolotu do turbiny na seryjnym ASV, bez modów. Z góry dzięki za jakie kolwiek odpowiedzi.


Tomek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości