swap silnika z AHF na ARL? Kilka pytan

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
czajaa22
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:23
Lokalizacja: Elblag/UK
Kontakt:

swap silnika z AHF na ARL? Kilka pytan

Post autor: czajaa22 » ndz wrz 14, 2008 18:09

Witam panowie mam dylemat i kilka pytan dotyczacych wymiany mojego silnika AHF na ARL. Celem jest zwiekszenie mocy do mocy rzedu 180 koni. Teraz powiedzcie mi czy to sie oplaca. Silnik ARL moge wykombinowac kupujac auto z anglii bora albo golf cena nie jest az tak duza granice 9 tyskow jak sie uda moze mniej. Kwestia przelozenia czy wszystko bedzie pasowalo przewody mocowania, zawieszenie wieksze skrzynia itp. Po czesci mi sie zwroci bo mozna zawsze sprzedac duzo czesci od takeigo anglika jesli sie myle to mi powiedzcie. Moze lepiej bedzie zmodyfikowac obecny silnik? Prosze o jakies sugestie. Dzieki pozdro.


R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ

Awatar użytkownika
Fido_dido
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: sob mar 03, 2007 22:55
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Fido_dido » ndz wrz 14, 2008 21:47

wydaje mi sie ze gra nie warta swieczki jesli interesuje cie 180 koni

zalorz wtryski turbo z arla dobrego fimca i wydech i jedz na strojenie

pompy tez sa fajne wyzej sie kreca niz pdki

chyba ze bedziesz celował w grube moce :) to mozna sie pokusic

pamietaj ze zakup auta to dopiero poczatek pamietaj jeszcze pozostaje sama przekladka bedziesz robil sam czy komus zlecał

skrzynia 5 czy 6 biegowa :) ??

napewno pop swapie trzeba by zrobic rutynowy przeglad w aucie jak rozrzad paski oleje a to tez kosztuje


Bling Bling........ rrados TDI Gangster's :D!! Siee Wiee !! Sieeeeeemanko team :D VR6 ynynynyn;]

Awatar użytkownika
czajaa22
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:23
Lokalizacja: Elblag/UK
Kontakt:

Post autor: czajaa22 » ndz wrz 14, 2008 23:03

no tak masz racje byloby duzo roboty skrzynia by byla od arla czyli 6 chodzi o to ze te auto z anglii nie bedzie drogie i czy przewody beda pasowac jesli trzebabedzie zmieniac. Pozatym przy takiej mocy przydalaby sie skrzynia 6 biegowa a nei wiem czy mozna dopasowac ta od pdka. Jesli bedzie za duzo roboty przy swapie to z anglika wzialbym turbo jak mowiles no i to co potrzebne jeszcze nei wiem dokladnie co. Jesli mozesz mi powiedziec to jaki koszt takiej modyfikacji?


R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » ndz wrz 14, 2008 23:12

Czajaa22 aby z AHF zrobić 180 KM przyda Ci się wiele rzeczy z ARL:
- turbina,
- sprzęgło,
- rozrusznik,
- półosie,
- skrzynia 6,
- góra obudowy filtra powietrza,
- przepływomierz,
- rura dolotowa do turbo
- kolektor dolotowy,
- chłodnica oleju,
- mapp sensor 3 bary,
- polecam przerzucić wiekszość zawieszenia (McPhersony z hamulcami, stabilizator, belka tylna z grubszym stabilizatorem, sprężyny tył, amory)

Dokupić musisz pompę 11 (koszt ok 1500-2000 zł) i wtryski 230 (1200 zł). Do tego dorobić FMIC i dać to wszystko do wystrojenia kumatemu tunerowi. Powinno pęknąć 180 KM lekkim pierdem a jak będzie dobrze to i w pobliże 190 jak bylo u mnie.
Poszukaj sobie moich wątków a dowiesz się jak to przerzucić.
Skrzynia 6 pasuje bez bólu - opisałem co i jak trzeba przerobić i co potrzeba z części.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
czajaa22
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:23
Lokalizacja: Elblag/UK
Kontakt:

Post autor: czajaa22 » ndz wrz 14, 2008 23:45

hmm no spoko poszukam i poczytam koszt dosc spory wiec jak sprowadze auto z silnikiem arl to przyda mi sie duzo z niego o to mi chodzilo zeby bylo jak najmniejszym kosztem bo reszte mozan zawsze sprzedac. a nei wiesz czy te zawieszenei i skrzynia i co tam jeszcze podejdo od anglika nie ebdzie porblemow? Moze za wysoko stawiam poprzeczke? Co wystarczy aby stuknelo 160 kucy? oprocz programu oczywiscie.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 14, 2008 23:49 przez czajaa22, łącznie zmieniany 1 raz.


R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » pn wrz 15, 2008 00:44

czajaa22 pisze:Co wystarczy aby stuknelo 160 kucy?
Wtryski 216, turbo hybryda (130 powinna starczyc) , FMIC i program ;)



Awatar użytkownika
czajaa22
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:23
Lokalizacja: Elblag/UK
Kontakt:

Post autor: czajaa22 » pn wrz 15, 2008 21:08

ok to juz troche tanszy koszt narazie tyle by mi styknelo. Pwoiedz mi tylko storm gdzie moge dostac takie wtryski? Turbo raczej wyciagne z ARLa ponniej pomysle nad skrzynia 6 no i zawieszenie od ARLa bo na standardowych to nie wiele pociagne nei sadzisz? Pozdro.


R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9266
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » pn wrz 15, 2008 23:37

Z racji tego ze tez mam AHFa to mam pytanie czy mozna wsadzic bez programu( narazie) wtryski 216? Bedzie to jezdzic czy moge miec jakies problemy? Nie chce osiagac jakichs wielkich mocy( tak gdzies 150 KM) i dlatego pytam czy wtryski 216 i remap w motronicu wystarczy. Silnik raczej zdrowy i z przebiegiem 155 tys km lecz jednak ten z wczesniejszych okresow produkcji.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » wt wrz 16, 2008 00:03

same wtryski dają 10-20km bez korekty programu, nie będziesz miał żadnych problemów, ale raczej lepiej zrobić po wtryskach program. po korekcie raczej szykuj się na 140-145km chyba że Hamownia Ci "pomoże" w dobrym samopoczuciu i będzie 15xkm



Maciek19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: sob wrz 06, 2008 09:51
Lokalizacja: Wrocław/Bielsko-Biała

Post autor: Maciek19 » wt wrz 16, 2008 00:18

zastanów sie czy nie lepiej sprzedać i kupić golfa juz z silnikiem ARL...
a jak sie zastanowisz (a raczej policzysz sumiennie koszty na spokojnie- razem z robocizną- chyba że wszystko zrobisz samemu...)
to zrobisz tak samo jak ja... a ja chcialem wkładać do Fabi ARLa lub BDK ale koszty były by sporo >20tys zł i podobnie bedzie u Ciebie...
policz że warto przy ARLu i wiekszych mocach mieć tez lepszą hamownie i zawiechę

aha... i koszty które sobie wyliczysz weź lepiej x130% bo przy takich zabiegach zawsze wyjdzie cos nieprzewidywanego i cos o czym sie zapomni... pozdro i powodzenia :)



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » wt wrz 16, 2008 10:04

czajaa22 pisze:Pwoiedz mi tylko storm gdzie moge dostac takie wtryski?
Cowboy sprzedaje: http://forum.vwgolf.pl/profile.php?mode ... le&u=9080;)
Ostatnio zmieniony wt wrz 16, 2008 10:05 przez SToRM, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt wrz 16, 2008 10:09

no mam w stałej ofercie końcówki (tzw. komplety naprawcze BOSCH) za 750 PLN oraz regulację cisnien na 220/300 Bar (na powierzonych wtryskach) za 200 PLN

jest to promocja dla forumowiczów :)

[ Dodano: Wto Wrz 16, 2008 10:10 ]
czyli ktoś mi przesyła wtryski, a ja za tydzień odsyłam zrobione hybrydy :)



Awatar użytkownika
czajaa22
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:23
Lokalizacja: Elblag/UK
Kontakt:

Post autor: czajaa22 » wt wrz 16, 2008 18:08

Cowboy a bedziesz mial to dostepne po swietach bo teraz mnie nie bedzie w polsce w styczniu wracam i wtedy bym sie do cieb inajwyzej odezwal narazie robie rozeznanie co jak i za ile rozumiesz. Co do zaminy auta Maciek19 to juz przegladalem oferty golf kroy mnei by interesowal to oprocz silnika arl musialby miec tapicerke jak w moim aucie gdzie bardz ociezko dorwac takeigo no i wszystkie dodatki. Takie egzemplarze chodza bardzo wysoko wiec odpada. Po drugie duzo juz wlozylem auto i poprostu szkoda go sprzedawac. No chyba ze bym znalazl jakas dobra oderte to bym sie zastanowil. Pozostaje jeszcze sprowadzenie anglika ARL i wyjecie co mnei interesuje a reszte sprzedac na czesci. Poprawcie mne jak sie myle. Pozdro


R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ

Maciek19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: sob wrz 06, 2008 09:51
Lokalizacja: Wrocław/Bielsko-Biała

Post autor: Maciek19 » wt wrz 16, 2008 23:47

wszystko jest do zrobienia... tylko kwestia kasy, chociaż wg mnie nie ma sensu wyważać otwartych drzwi, powyjmuj co lepsze z Twojego i szukaj...
ja swojego GTI kupiłem za 28.000 za 2003r i 115.000 tys przebiegu i to z mojego miasta :) wiec można znaleść cos w przyzwoitej cenie tylko trzeba szukać... (a co fajne to koleś zostawił mi radio które kupił za 14.000zł- jakieś pare lat temu)
chociaż z 2 strony to bardzo fajnie jest oglądać efekt takiej pracy :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości