Wykres 205 PS z ALH

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lip 07, 2008 09:05

Dario84 pisze:trium napisał/a:
miedzy naszymi autami jest 30KM , wiec musial bym wsadzic 300kg plus to co rozni auta~100kg , nie wieze ze bym dal ci rady z +400kg w moim aucie


Pozostaje sie przekonac, wszelkie prawa fizyki wlasnie tak mowia.
przeceiż macie porównianie wiarygodne
cowboy pisze:trium napisał/a:
15,3 na 1/4mili moze by cos jeszcze urwal ( 0,1-0,2 ) jak by start ogarnac do konca :)


Cytat:
100kg to jakieś pewnie 15-20KM trzeba dołożyć żeby mkIV jechało jak mkIII :)


zgadłem bo masakra ma równo 20KM mniej 172 i tez zrobił 15,3 :P
100kg wiecej w masie to na pewno trzeba więcej niż 10KM jeśli sciagają się 2 TDI - jestem w stanie się założyć że mk3 słabsze o 10KM pojedzie szybciej od mk4 (cięższego od mk4)

mówię tu o wyścigu do 120-140 km/h



Awatar użytkownika
GoF
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 10, 2007 11:22
Lokalizacja: Kraków

Post autor: GoF » pn lip 07, 2008 09:50

Uniwersalne 100KG to 10KM wydaje mi sie śmieszne. Niby na jakiej podstawie ktos to wyliczyl ze sie zawsze sprawdza? 192KM przy 1300kg w mk4 to daje ok 177KM przy 1200kg w mk3 wiec wychodzi 15KM różnicy przy takich mocach i masach.
np przy 100KM i 1300kg to autko 1400kg musi miec 108KM żeby mieć porównywalne osiągi (na papierze oczywiście bo pewnie inna moc i silnik to inna charakterystyka pracy itp) wiec raz wystarczy 8KM a raz potrzeba 15KM żeby zrównoważyć różnicę 100kg w masie a nie można generalizować ze zawsze to jest 100kg na 10KM.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lip 07, 2008 10:12

GoF pisze:nie można generalizować ze zawsze to jest 100kg na 10KM
ja nie generalizuje :)

ja porównuje mk3 i mk4 z silnikami 1.9 TDI (sprawdza się mniej więcej w zakresie 100-200KM)

wychodzi na podstawie różnych wyscigów i danych z 1/4 mili że 100kg to około 15-20KM



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pn lip 07, 2008 14:19

Widze panowie ze znacie sie lepiej niz hamownia, no ale...

P.S. Porownujac moce i masy mialem na uwadze TE SAME silniki.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lip 07, 2008 15:00

Dario84 pisze:Widze panowie ze znacie sie lepiej niz hamownia, no ale...
jeśli masz na myśli dynomet, to hamownia mierzy przyspieszenie na jednym biegu np na 3 czyli np od 40km/h do 110 km/h

w rzeczywistości, np ścigając się na 1/4 mili czy na drodze używa się mniejszego zakresu obrotów itd, zaleznie od przełożeń skrzyni, dochodzą uślizgi kół, opory powietrza itd

w praktyce nie ma znaczenia czy jeden silnik bedzie PD a drugi VP czy nawet benzyna, liczy sie przebieg momentu/mocy i przełożenia skrzyni biegów oraz ten tzw łącznik :)

ja ze swojego doświadczenia wiem, że kilowałem auta +200KM ale za to z >250kg cięzsze :)

i odelżenie auta to najlepszy tunnig, wolałbym mieć 100kg mniej niż 10KM więcej :)



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pn lip 07, 2008 15:46

W dynomecie wprowadzasz wszystkie dane potrzebne do pomiaru, czyli mase samochodu (zwazony na wadze), temp. powietrza, cisnienie atmo, przelozenie skrzyni (tutaj dynomet sam sobie liczy przez klikniecie 1 przyciskiem przed pomiarem), takze uwazam to za bardzo wiarygodny pomiar, wiekszosc krzywych prezentowanych na forach jest po wygladzeniu, ori krzywa z dynometu wylapuje wszystkie nierownosci na drodze, wiec mozna sobie wyobrazic jak dokladne jest to urzadzenie.

Oprocz mocy, masy, przelozen i skrzyni najwazniejszym elementem jest kierownik, i tu przyklad Tominatora w pojedynku z leonem 215 KM.

Piszac ze 10KM to 100kg mialem na mysli te same silniki, i tego samego kierownika (czyli te same warunki dla obu sytuacji).


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lip 07, 2008 16:05

Dario84 pisze:uwazam to za bardzo wiarygodny pomiar
pomiar jest wiarygodny ale jest robiony w ograniczonym zakresie (jeden bieg w pełnym zakresie obrotów), nie odpowiadającym rzeczywistemu wyścigowi od 0 do 140 km/h

przy wyższych prędkościach juz masa nie ma takiego wpływu jak przy pierwszych 50 metrach
Dario84 pisze:tu przyklad Tominatora w pojedynku z leonem 215 KM.
no własnie skillował prawie 40KM mocniejsze auto ale też prawie 20kg cięższe, głównie na starcie go pogrzał (startował z 2 biegu), jakby ścigali się na odcinku 1km mógłby go Leon dojść :)

generalnie cięższe auto ma gorzej się rozbujać w początkowej fazie, zwłaszcza jak jeszcze jest FWD to dodatkowo mieli kołami



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pn lip 07, 2008 16:13

Z tym ze masa odgrywa role tylko przy pierwszych 50 metrach sie nie zgodze, czasami sie pojedynkuje z ibiza afn zrobiona na 150KM i 340 Nm, nie mam zadnych szans czy to z zatrzymania, z rolowanego, czy na jednym biegu do konca obr, takze masa ma bardzo duze znaczenie nie tylko na starcie.

Podczas wyscigu jedziesz od 3000-4000 (3500-4500) obr, wiec tylko ta czesc wykresu mozna porownac, a wlasciwie wartosci momentu dla poszczegolnych obrotow.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

darekt8
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt sie 31, 2007 18:41
Lokalizacja: Legnica

Post autor: darekt8 » czw lip 10, 2008 22:00

cowboy, Witaj. Myślę ,że jesteś osobą która odpowie mi rzeczowo na temat w którym jestem zielony. Mam golfa z silnikiem 1.9 tdi ahf (110).Gdy go sprowadziłem był już zawirusowany w sumie nie wiem ile ma dokładnie koni.Wymieniałem właśnie rozrząd i facet mi mówi że mam do wymiany turbinę bo jak twierdzi mam wycieki oleju.Kupując inną turbinę zwiększy mi sie moc? np od ASV ?Co byś polecał aby poczuć przyrost mocy nie wydając zbyt wiele ? Jakie mam możliwości ? Wiem się na tym więc z góry dziękuję za poświęcony mi czas i pozdrawiam.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw lip 10, 2008 22:38

darekt8 pisze:facet mi mówi że mam do wymiany turbinę bo jak twierdzi mam wycieki oleju.Kupując inną turbinę zwiększy mi sie moc? np od ASV ?Co byś polecał aby poczuć przyrost mocy nie wydając zbyt wiele ? Jakie mam możliwości ? Wiem się na tym więc z góry dziękuję za poświęcony mi czas i pozdrawiam.
sam obejrz wirniki i napisz co tam widac, bo moze masz wyciek gdzie indziej tylko turbina jest uwalona olejem. asv ma takie same turbo jak twoja, wiec mocy nie przybedzie. jesli zakladac inne to od silnika asz. bez strojenia powinno byc lepiej, ale pelne mozliwosci nowej turbiny wykorzystasz dopiero po wizycie u tunera. jesli nie wiesz jaka masz moc to jedz na hamownie. w poblizu masz www.dynosoft.pl oddzial wroclaw. zrobia ci na tyle auto na ile masz pieniedzy albo ochoty.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Marcinek
VW Klub Białystok
VW Klub Białystok
Posty: 1177
Rejestracja: sob sie 21, 2004 00:37
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Marcinek » pt sie 29, 2008 11:53

gratulacje teraz mam kogo gonić ;)



Awatar użytkownika
trium
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn lip 16, 2007 19:14
Lokalizacja: from dreams

Post autor: trium » wt wrz 02, 2008 18:52

myslalem nad duzym turbo , ale chyba jednak kupie PaDake na wiosne
troche sie obawiam ile alh by pozyl przy >2barach


turbognojek
Nie ważne jak wygląda ważne jak zapiertalalal !!

Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » śr wrz 03, 2008 10:59

Pewnie nie za długo lub i może by pojeździł... Ale chyba Ja bym zostawił na tym setupie co masz ;) i nie kombinował dalej....



Awatar użytkownika
trium
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn lip 16, 2007 19:14
Lokalizacja: from dreams

Post autor: trium » wt lut 10, 2009 23:14

dzisaj hamownia pokzala 205,5KM na turbinie 18/22
wykres wkleję jak do mnie dojdzie

[ Dodano: 10 Lut 2009 22:42 ]
Obrazek
Ostatnio zmieniony wt lut 10, 2009 23:40 przez trium, łącznie zmieniany 1 raz.


turbognojek
Nie ważne jak wygląda ważne jak zapiertalalal !!

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości