Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
aadasiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: wt maja 22, 2007 12:18
Lokalizacja: Dęblin/Barbarówka
Kontakt:

Post autor: aadasiek » ndz cze 01, 2008 01:30

Tominator pisze:Jaka temperatura w dolocie po montazu nowego a jaka była na starym?
a jak można sprawdzic tą temperaturę ?? zapewne w vag-u ale gdzie



Awatar użytkownika
luzipower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: luzipower » ndz cze 01, 2008 11:34

aadasiek pisze:
Tominator pisze:Jaka temperatura w dolocie po montazu nowego a jaka była na starym?
a jak można sprawdzic tą temperaturę ?? zapewne w vag-u ale gdzie
podłączam się do pytania ! przed nie sprawdzałem ! bo ja wiem czy mała powierzchnia - akurat cały kaloryfer jest idealnie za kratką !


Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475

www.niezniszczalni.com/forum

CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn cze 02, 2008 11:42

luzipower pisze:podłączam się do pytania ! przed nie sprawdzałem
grupa 007 w Vagu, pozycja intake air temp

moje pomiary przed i po

tu pomiar na serii :
Obrazek

tu FMIC+ KAT OUT
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn cze 02, 2008 11:44 przez cowboy, łącznie zmieniany 1 raz.



Kuman

Post autor: Kuman » czw cze 05, 2008 21:49

Panowie szybkie pytanie bo jutro rano składam w całość moje FMIC. A mianowicie czy konieczne jest napawanie rur na końcach gdzie będą one łączone one fagumitem ? Mam solidne złączki. Nie pospada przy 1.6 bara ?



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » czw cze 05, 2008 21:55

Kuman pisze:Panowie szybkie pytanie bo jutro rano składam w całość moje FMIC. A mianowicie czy konieczne jest napawanie rur na końcach gdzie będą one łączone one fagumitem ? Mam solidne złączki. Nie pospada przy 1.6 bara ?
Koniecznie !! Przy 1.6 bara na pewno ci ściągnie gumy, sama opaska nie utrzyma...



Awatar użytkownika
aadasiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: wt maja 22, 2007 12:18
Lokalizacja: Dęblin/Barbarówka
Kontakt:

Post autor: aadasiek » czw cze 05, 2008 22:07

grupa 007 w Vagu, pozycja intake air temp
a jeżeli mam zablokowaną tą grupe ?



Awatar użytkownika
luzipower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: luzipower » czw cze 05, 2008 22:20

Kuman pisze:Panowie szybkie pytanie bo jutro rano składam w całość moje FMIC. A mianowicie czy konieczne jest napawanie rur na końcach gdzie będą one łączone one fagumitem ? Mam solidne złączki. Nie pospada przy 1.6 bara ?
u mnie w 2 miejscach nie mogłem napawać, bo nie chciało podejść pod praske, więc zeszlifowałem odcinek ok.4 cm na szlifierce, aby był chropowaty - na to naciągnąłem gume
(która sama przez się ciężko wchodziła) na to lepszejszą opaskę (również ledwo co naszła) skręciłem, aż prawie się werżneła :hmm: i trzyma ! ale gdzie możesz to napawaj ! byle pierwszy koleś co tłumiki robi powinien mieć przyrządzik ! ja dałem 20 zł (za 2 komplety, bo do kolegi TN9 też robił przy okazji)

[ Dodano: 05 Cze 2008 22:24 ]
aadasiek pisze:
grupa 007 w Vagu, pozycja intake air temp
a jeżeli mam zablokowaną tą grupe ?
dołączam się - ja w ogóle nie mam w wagcom 007 :-( (cosik narazie niezbyt umiem się posługiwać tym czymś)


Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475

www.niezniszczalni.com/forum

CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA

Kuman

Post autor: Kuman » czw cze 05, 2008 22:26

luzipower, :pub: W takim razie ponapawam żeby potem cyrków nie było :) Dzięki za pomoc.



teres
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr cze 11, 2008 13:39
Lokalizacja: Kraków

Post autor: teres » czw cze 12, 2008 00:17

Mam pytanie do kolegów, przymierzam się do montażu FMIC w Nissanie Almerze 2.2Di. W serii nie ma żadnego coolera :crazy:
Mam zaplanowane 2 koncepcje:
1)IC z Focusa (338x127x73) - prostsza robota, krótsze rury. Tak by to miało wyglądać (rury zawijałyby w stronę silnika pod zderzakiem)
Obrazek
2)IC z Mondeo (412x100x85) - tu w grę wchodzi większa rzeźba, więcej rur, kolanek itp., większa pojemność układu, tylko trochę większa pow. czołowa. A tak mniej więcej miałoby to wyglądać:
Obrazek

Turbo to GT1549, więc prawie najsłabszy Garrett, w serii 1Bar na turbo i 0,8 w kolektorze. Orientuje się ktoś czy 1,2Bar na turbo (koło 1Bar w kolektorze) jest dla niej bezpieczne ?
I czy jest sens brać ten IC z Mondeo ?
Ostatnio zmieniony czw cze 12, 2008 00:31 przez teres, łącznie zmieniany 1 raz.



andy_czarny
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: czw lut 28, 2008 00:50
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: andy_czarny » pt cze 13, 2008 22:24

ludzie ja jeszcze mam pytanko czy zderzaki od golfai bory sa na tyle podobne ze skoro wlazlo to pod zderzak od bory to dogolfa tez wlezie po przycieciu kratek??



Awatar użytkownika
aadasiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: wt maja 22, 2007 12:18
Lokalizacja: Dęblin/Barbarówka
Kontakt:

Post autor: aadasiek » pt cze 20, 2008 13:34

andy_czarny pisze:od golfai bory sa na tyle podobne
no niestety nie są na tyle podobne
w Golfie jest mniej miejsca niż w Borze

[ Dodano: 26 Cze 2008 15:06 ]
jeżeli ktoś by poszukiwał rury kwasówki z okolic Lublina to w firmie TABAL http://www.tabal.com.pl/tabal
znajdzie na 100%
za metr dwucalówki o grubości śniaki 1,5 mm zapłaci 40zł
za kolanko zapłąci 19zł
oczywiście wszystko polerowane

u mnie IC już jest zamontowany pod zderzakiem teraz czekam tylko na wyspawanie kanalizacji z tych właśnie rur



Awatar użytkownika
Kaktus_dj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: wt paź 03, 2006 22:25
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: Kaktus_dj » czw cze 26, 2008 19:19

aadasiek, czekamy na fotki i opisik ;)



Awatar użytkownika
tn9
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: śr lis 07, 2007 22:02
Lokalizacja: Poznań UMTW
Kontakt:

Post autor: tn9 » pt cze 27, 2008 22:47

Witam VWManiaków, w końcu udało mi się złożyć cały dolot i FMIC do kupy.
Od dłuższego czasu chciałem zamontować u siebie większy intercooler, akcja nabrała przyspieszenia gdy zgadałem się z luzipower'em :bigok:
Postanowiliśmy założyć 2 intercoolery w jeden dzień - idoci :rotfl:
W końcu udało nam się zrobić po 2 dniach wypocin FMIC u luzipower'a w jego borze.
Ja zostawiłem sobie to na później.
Wziąłem się za to gdy dowiedziałem się że mam prawdopodobnie zapieczone kierownice turbiny :crazy: (okazało się ze gruszka podciśnieniowa była do wymienienia).
Na dodatek okazało się że zderzaki od Bory różnią się miejscem wewnątrz i FMIC nie wchodził nawet po lekkim przycięciu kratek :grrr:
Postanowiłem więc zamówić zderzak od R32. :bajer:
Gdy już przyszedł zabrałem się za rzeźbę i naniosłem poprawki w porównaniu do projektu Bory u luzipower'a tak żeby intercooler od Iveco jak najbardziej dolegał i żeby nie haczył o zderzak. :chytry:
Przy okazji robienia dolotu wymieniłem kolektor ssący na ten od ASZ i wywaliłem EGR.

Do zrobienia dolotu wykorzystałem rurę nierdzewną i kolanka 50mm, rurę aluminiową 60mm, 2 gumowe kolanka olejowe 50mm, kawałek węża olejowego 60mm, a do poskręcania wszystkiego w całość użyłem obejm gbs.

Po tygodniu siedzenia w kanale wyszedłem na powierzchnię i oto co udało zrobić.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Życzę powodzenia wszystkim, którzy będą zakładać FMIC wraz z dolotem u siebie i nie myślcie że uda wam się zrobić 2 auta w jeden dzień :grin:
POZDRO! :pub:



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob cze 28, 2008 18:17

fajna robota, jedno tylko zastrzeżenie - dlaczego przed FMICEM zrobiłeś rurki pod kątem prostym a nie na kolanko ?
czy nie będzie to powodowało zbytniego odbicia strumienia sprężonego powietrza i jego tłumienia przed FMICEM.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości