VW BORA TDI 90 KM AGR 1999 - power up...

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Niemiec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: wt mar 13, 2007 18:53
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: Niemiec » ndz maja 11, 2008 11:18

cowboy pisze:
Niemiec pisze:koledzy, a jaka turbinka by była najlepsza do AGRa? Chodzi mi o to żeby było jak najmniej rozoty z jej montażem.
luzipower pisze:pozostaje zakupić turbo od ARL
ale turbo z ARLa podchodzi P&P?
Czy są jakieś inne turbinki bez zmienneg geometrii (bo ARL domyślam się ze jest VNT) które by mogły zastąpić seryjną?

Co trzeba dołozyć aby VNT w AGR działało??


http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf

Awatar użytkownika
luzipower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: luzipower » pn maja 12, 2008 17:35

Panowie moje końcówki miały numer: 2 437 010 060 - na pewno to są 216 ?

dzisiaj byłem u pompiarza na zmianie. umowa przez telefon 40 od sztuki za przedwtrysk, 25 za przekładkę więc 160 + 100 = 260. przy płaceniu doliczyli sobie jakieś podkładki za 40 zł ! :grrr: (już zły !)

powiedział, że ustawia tylko przedwtrysk (bo 2 wartość jedynie komputerowo) i, że między 190, a 220 (bo więcej to pompa może nie wybanglać) więc poprosiłem 220

oczywiście o stare końcówy musiałem się prosić więc niezbyt zadowolony jestem z obsługi !
(można stare upchnąć ? niby nie lały ! ale koleś nie sprawdzał w jakim są stanie)

no i najważniejsze - powinienem odczuwać większa moc ? bo idzie identycznie jak przed zamianą (a może nawet troche bardziej kopci)

[ Dodano: 12 Maj 2008 18:09 ]
Niemiec pisze: Czy są jakieś inne turbinki bez zmienneg geometrii (bo ARL domyślam się ze jest VNT) które by mogły zastąpić seryjną?

Co trzeba dołozyć aby VNT w AGR działało??
od kolegi SZTOMEL z innego topica:
"zasada jest taka, że w Golfie Mk4 i Borze jeśli mowa o turbinie ze zmienną geometrią łopatek czyli VNT to jest ona montowana tylko w silnikach o mocy 90 KM o oznaczeniu ALH, drugi silnik o tej samej mocy i oznaczeniu AGR ma zwykłą turbinę i tego się proszę trzymać, "


Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475

www.niezniszczalni.com/forum

CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn maja 12, 2008 22:19

luzipower pisze:dzisiaj byłem u pompiarza na zmianie. umowa przez telefon 40 od sztuki za przedwtrysk, 25 za przekładkę więc 160 + 100 = 260. przy płaceniu doliczyli sobie jakieś podkładki za 40 zł ! :grrr: (już zły !)
kolejny raz przepłaciłeś, u mnie z przesyłką regulacja obydwu ciśnień np na 220/300 kosztuje (a raczej kosztowało bo nie mam czasu na zabawe) 200 PLN :)
luzipower pisze: powiedział, że ustawia tylko przedwtrysk (bo 2 wartość jedynie komputerowo)
ze co ? :)
no i najważniejsze - powinienem odczuwać większa moc ? bo idzie identycznie jak przed zamianą (a może nawet troche bardziej kopci)
kopcić może ale mocy powinno przybyć jednak w sposób odczuwalny tzn jakieś 10-15km / 20-25NM bez ruszania softu, a to sie czuje na dupie :) :bigok:



Awatar użytkownika
luzipower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: luzipower » pn maja 12, 2008 23:20

ani mnie nie denerwuj z przepłaceniem ! gdyybm wiedział to bym wpadł osobiście bo przecież weekend w wawce spędziłem ! (i by się browca przy okazji obaliło !) :grrr:

no nie co tylko tak mi powiedzieli z tym 2 ciśnieniem - że tego się nie ustawia na maszynie, tylko jakoś komputerowo, czy coś w tym stylu !

idzie identycznie jak wcześniej ! ale wcześniej jeździłem na śmiesznym boxie, a w czasie, gdy mi końcówki podmieniali to boxa wywaliłem - mam nadzieje, że można przyjąć, że box dawał troche mocy (na początku gdy go założyłem to troche czułem różnice !) i dla tego nie odczułem zmian... :crazy:

nie kłania mi się ponowne strojenie...

a co ze starymi końcówami ? wywalić na allegro ? ile moge wołać za nie ? kupuje ktoś w ogole używki ? czy lepiej zostawić (dla siebie lub "kumpla" w razie W)
Ostatnio zmieniony czw maja 22, 2008 21:16 przez luzipower, łącznie zmieniany 2 razy.


Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475

www.niezniszczalni.com/forum

CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt maja 13, 2008 09:19

a co ze starymi końcówami ?
wywalić, chcesz to dami ci takich kilo :)
luzipower pisze:kłania mi się ponowne strojenie...
porponuje shamować auto i wystroić porządnie, nie zakładaj lepiej boxa na te 216 bo zalejesz ropą silnik :)



Awatar użytkownika
luzipower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: luzipower » wt maja 13, 2008 10:31

nie - box poszedł do piwnicy !

To moze spytam tak - jak bym wpadł teraz gdzieś do strojenia, to będę musiał becalen za każdy wjazd, czy płacisz raz, a później jest free ?

bo jak mam za każdym razem bulić to nie będę teraz stroił tych 216 tylko poczekam na koniec modów (bo z kasą nie wyrobie !)

chyba nic się nie stanie jak tak będę jeździł cio ?


Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475

www.niezniszczalni.com/forum

CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt maja 13, 2008 10:37

luzipower pisze:od kolegi SZTOMEL z innego topica:
"zasada jest taka, że w Golfie Mk4 i Borze jeśli mowa o turbinie ze zmienną geometrią łopatek czyli VNT to jest ona montowana tylko w silnikach o mocy 90 KM o oznaczeniu ALH, drugi silnik o tej samej mocy i oznaczeniu AGR ma zwykłą turbinę i tego się proszę trzymać, "
zaszło małe nieporozumienie :
pisząc
luzipower pisze:drugi silnik o tej samej mocy i oznaczeniu AGR ma zwykłą turbinę i tego się proszę trzymać
nie miałem na myśli aby do AGR montować tylko i wyłącznie większe turbiny bez zmiennej geometrii a tylko to, że w AGRze nie były i nie są montowane fabrycznie turbiny VNT co wcale nie stoi na przeszkodzie włożyć do tego silnika VNT np. z ARLa - wiąże się to tylko z koniecznością przerobienia sterowania nadciśnieniowego na podciśnieniowy i dokonanie odpowiednich zmian w programie ECU ale to ostatnie to już robota tunera.


Obrazek

Awatar użytkownika
luzipower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: luzipower » wt maja 13, 2008 10:44

yyy - no tak racja ! jak zwykle namieszałem ! sorki !


Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475

www.niezniszczalni.com/forum

CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt maja 13, 2008 10:44

Niemiec pisze:Co trzeba dołozyć aby VNT w AGR działało??
nie czytałeś tego tematu http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=344,
który podałem wcześniej na pierwszej stronie ?


Obrazek

kwaśny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob gru 29, 2007 15:26
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kwaśny » czw maja 22, 2008 20:22

ja ostatnio założyłem końcówki do swojego AGR z ASV koszt przełożenia i ustawienia 150 zł. auto od 1900obr. ciągnie jak głupie więc moc u mnie jest bardzo odczuwalna :grin:



Awatar użytkownika
luzipower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: luzipower » czw maja 22, 2008 21:08

Sztomel pisze:
Niemiec pisze:Co trzeba dołozyć aby VNT w AGR działało??
nie czytałeś tego tematu http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=344,
który podałem wcześniej na pierwszej stronie ?
jeżeli chodzi o turbawkę od ARL to na allegro na luzie dostanę ! ale powiedzcie mi, czy ten zawór podciśnienia będzie dobry:
http://www.allegro.pl/item369403440_zaw ... w_tdi.html

i z kąd mam wziąć zbiornik podcisnienia ? obecnie rozglądam się za pierwszą czescią wydechu - na alledrogo też nie mogę znaleźć ! no i czy wywalając katalizator wrzucić tam strumiennice ?

ktoś może jakieś części załatwić ? no i ktoś jest chętny na pomoc w przekładce ?

[ Dodano: 22 Maj 2008 21:13 ]
To moze spytam tak - jak bym wpadł teraz gdzieś do strojenia, to czy kolejny raz jak już będę miał new turbo nie będę musiał płacić, czy znowu 1200 położyć na stół będę musiał... ????

chyba nic się nie stanie jak tak będę jeździł bez przestrojenia cio ? bo już 2.500 km nakręciłem po zmianie końcówek !


Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475

www.niezniszczalni.com/forum

CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA

Awatar użytkownika
covacsxxx
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 10:17
Lokalizacja: Sokółka/Białystok
Kontakt:

Post autor: covacsxxx » pt maja 23, 2008 22:28

luzipower pisze:To moze spytam tak - jak bym wpadł teraz gdzieś do strojenia, to czy kolejny raz jak już będę miał new turbo nie będę musiał płacić, czy znowu 1200 położyć na stół będę musiał... ????
nie..placisz raz a pozniej sypiesz pare groszy za korekte softu


[img]http://img387.imageshack.us/img387/3857/covacsxxxmp9.png[/img]

Awatar użytkownika
luzipower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: luzipower » ndz maja 25, 2008 15:09

new wieści:

- dzisiaj kupiłem FMIC od iveco tdi - dałem na giełdzie 300 zł ale jest cały zdrowy (w 97% powierzchi) więc się cieszę (zakładałem dać max 400 zł na colera) teraz tylko założyć !

- w końcu koleś wysłał mi kolektor ssawkę od ASZ :-) (130 zł) jak dojdzie zabiorę się za egra i czyszczenie kanałów (oraz przekładkę ssaka)

- przekładając tubrawkę od ARL będę potrzebował kilka pierdół
a) zbiorniczek już zakupiłem za 20 zł
b) gdzie dostanę 1 część wydechu na szybkozłączkę ? (w serwisie ? bo na giełdzie i allegro nigdzie nie ma)
c) czy zawór podciśnieniowy może być ten:
http://www.allegro.pl/item369403440_zaw ... w_tdi.html
d) wywalając katalizator wstawić strumiennice ? podobno w tdi one nic nie dają - prawda ?

słyszałem, że znajomi Mirasa z Wrocka zajmują się grzebaniną - ktoś może się orientuje, czy by mi przełożyli turbawkę i ile by chcieli ? a może jak już będę miał wszystkie części (jedynie przeowdu nie będę miał od zbiorniczka, ale mozna go pewnie zastapić) to samemu przełożyć ?
Ostatnio zmieniony ndz maja 25, 2008 15:31 przez luzipower, łącznie zmieniany 1 raz.


Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475

www.niezniszczalni.com/forum

CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » ndz maja 25, 2008 22:02

luzipower pisze:wywalając katalizator wstawić strumiennice ? podobno w tdi one nic nie dają - prawda ?

słyszałem, że znajomi Mirasa z Wrocka zajmują się grzebaniną

zadnych strumienic!!! rura ma byc. strumienica to gadka dla tych co uzywaja magnetyzerow


Mirek moze ci to zalozyc pewnie


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości