Podniesienie mocy SDI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- roboform550
- Gadatliwa bestia
- Posty: 781
- Rejestracja: śr cze 20, 2007 19:48
- Lokalizacja: prawie Kalisz
- Kontakt:
Sprzedaj SDI a kup TDI
-Tato czy ten samochód jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Instalacje LPG
http://www.dar-gaz.net
-Nie synku.... to Diesel.....
Instalacje LPG
http://www.dar-gaz.net
stania-PL pisze:miałem okazje jeździć A6 2,5 TDI z tym, że w automacie no auto chodzi nieźle ale po 2,5 spodziewałem się znacznie więcej, ba .. nawet zaryzykował bym stwierdzenie, że moim AHF-em nie zostawił by mnie dużo z tyłu
2.5 TDI jesli jest w 100% sprawny to calkiem milusio jezdzi. Ale niestety 90% tych silnikow ma juz tak powycierane wałki ze ledwie 120-130KM pokaże na rolkach co przy masie auta nie powala. Pozatym awaryjne pompy itd...
A co do SDI to dobry stozek + chips i z 8KM uzyskasz jednak zacznie palic troche wiecej.
Jak dorzucisz turbo itd...to padnie skrzynia bo jest slaba...
Ostatnio zmieniony sob mar 22, 2008 19:50 przez rob555, łącznie zmieniany 1 raz.
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
Witam!
Z tego co mi wiadomo, to z turbino nie jest tak łatwo. Chyba, że blok silnika jest ten sam co w TDI. Z tego co wiem to blok z TDI ma dodatkowe obiegi oleju, bo się bardziej grzeje z powodu wytrzymywanych większych obciążeń. Wszystkie elementy silnika muszą być bardziej odporne. Wydaje mi się, że przeróbka sie nie uda.
Pozdrawiam
Z tego co mi wiadomo, to z turbino nie jest tak łatwo. Chyba, że blok silnika jest ten sam co w TDI. Z tego co wiem to blok z TDI ma dodatkowe obiegi oleju, bo się bardziej grzeje z powodu wytrzymywanych większych obciążeń. Wszystkie elementy silnika muszą być bardziej odporne. Wydaje mi się, że przeróbka sie nie uda.
Pozdrawiam
[img]http://www.tkk.pl/~zsynuk/MK%204/VW%20zach-pom.jpg[/img]
- Dante Blues
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: ndz mar 09, 2008 22:42
- Lokalizacja: Kowary
Re: Podniesienie mocy SDI
O zaturbieniu zapomnij.daroslaw909 pisze:Mam problem brak mocy w Golfie 2001r 1.9(AQM) SDI.
Auto po wymianie pasków, rolek, napinaczy itd.
Nie spodziewałem się rewelacji po SDI kupiony ze względu na niepewność oferowanych TDI mam pytanie czy można zainstalować turbinę jaka by pasowała i ewentualne koszta bądź inne sugestie pomagające wzmocnić osiągi(głównie przyspieszenie)
Kupiłem z 2 mieszki temu SDI. I też pytałem o lekkie podnoszenie mocy. Nie ma co pytać bo i tak odpowiedzi (zwłaszcza tych właściwych) raczej brak. Popytałem lokalnych mechaników, no i zatkałem kwasiakiem ERG (to podstawa), wywaliłem katalizator (bo i tak był przypchany), ustawiłem ponownie (bardzo „poprawnie”) zapłon, no i 73-75 o które mi szło ma (dla uśmiechających się – polecam dobrych mechaników – ja z takowego usług korzystam). Jak za jedyne 16 tysiączków – cudo.
SDI to wózek tylko dla normalnych. Statystyki w ilościach „dzwonów z winy kierującego” mają się nijak do właścicieli SDI. Ja na przykład powoli normalnieję . No i spalanie kończących się pokładów ropy naftowej. He he. Za jakieś parę lat skończy się wyżej wymieniona ropka i co? Właściciele TDI’ków, benzynek i innych WES’ek stają jak stadko dobrze wypasionych Jersey’ow i muczą. A właściciele SDI? Walą do baków rzepak, słonecznik, przepał, nie przepał (można nawet extra vergine jak majętny )i jeżdżą kolejnych pół miliona kilometrasów przez x lat.
Spalanie? Ja liczę TYLKO w pełnych bakach. Na miejscu głównie jeżdżę – więc 700 km teraz na samym początku lata na miejscu wypalam na baczku (bardzo optymistycznie). Trasa – 1000 km (byłem „aż” raz nim w trasie dopiero). Moi znajomi z TDI’czków piszczą cienko pod tym względem (może dlatego też, że większość z nich mutację kończy )
Awaryjność? Nie wiem jeszcze. Ale wiedziałem co brałem i wygląda szalenie solidnie (mowa głównie o przedziale silnikowym – choć budka i spód też igła). Zarówno po werbalnych opiniach jak i testach z kompa.
Przyspieszenie? Nędza absolutna (dla przykładu w porównaniu z dość unikalną TT’unią). Młodziaki niech absolutnie nie kupują tej furki. Błysnąć w tym autku można chyba tylko intelektem, romantyzmem tudzież silną rutyną tego co ma się zamiar czynić (a o tych 3 rzeczach młodziaki tylko lubią dyskutować – a już najlepiej po pierwszej 0,7 )
Poza tym już nawet chyba nie robi się SDI. I dobrze. Jak czegoś jest za dużo – znaczy, że zaczyna się robić śmieciem pospolitym. A nie bardzo lubię być właścicielem pospolitych rzeczy .
Zawsze blues...
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
No ale z tym spalaniem nie przesadzaj:) TDI wcale wiecej nie pala, szczegolnie jak sie nie szaleje. Dzieki turbinie i nadmiarowi powietrza maja duza sprawnosc. Poczytaj watki o spalaniu. Ja mam TDI po tuningu i pali - trasa, jak jade super oszczednie (90-100km/h) ok, 4.2, trasa normalnie (czasem 150km/h) 4.5-4.7, miasto super oszczednie 5.5-6 i miasto jak poszaleje (sciganie na swiatlach itp) 6.5. Raz tylko mialem wynik 6.7 i to bylo max. Pomiary wg/ tankowania (do pelna, licznik km, do pelna).
P.S. No i rzepak itp. dla 1Z czy AFN straszne nie sa:)
P.S. No i rzepak itp. dla 1Z czy AFN straszne nie sa:)
Ostatnio zmieniony sob maja 03, 2008 09:01 przez dziechu, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dante Blues
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: ndz mar 09, 2008 22:42
- Lokalizacja: Kowary
dziechu – ładnie to wszystko opisałeś, ale rozumiem, że w temp. np. -5 (każdego dzionka) z autkiem outside też tak ładnie pali?
PS. He he. Nie ma sensu do mnie pisać jakimś kodem AFYM czy 1XYZ. Nic mi to nie mówi i raczej nie powie. Z zawodu jestem grafikiem a i w grafice nie bardzo lubię się wymądrzać.
Tomcio – oooo?... Kolega z Bolesławca?..... . No to niedaleko do siebie mamy Nie palę, nie palę. Nie paliłem i nie mam zamiaru.
maroTdi – Niezłe pytanie. Bardzo dużo powodów – wymienię tylko główne:
znajomy nie posiadający sieci (a jest moim dobrym kumplem i świetnym mechanikiem ogólnym), resztki zdziecinnienia (głównie „durna” ciekawość), moja kompletna nieznajomość meandrów mechaniki, bo to mój pierwszy golf (a od dziecka o nim marzyłem – i dziwnym trafem nigdy go jakoś nie kupiłem – do teraz), wiem co to jest moc bo mam aktualnie 5 samochodów na stanie z czego jeden to audi TT (reszta to raczej muły – poza Golfikiem, który jest dla mnie nową miłością, więc jego absolutna mułowatość jest prawie OK. ), bo dopiero od 2-3 lat zacząłem się interesować co to jest tłok i do czego służy (do tej pory tylko kupowałem samochody ze względu na ich wygląd, zlecając innym sprawdzanie ich) no i powód najważniejszy: sprawdzenie, czy ktoś realnie z Polski na tym forum wie jak to zrobić. Okazało się, że nie bardzo (uff… ale długie zdanie ). Większość to młodzi teoretycy-akrobaci, tudzież zalatani pracownicy z wiecznie upapranymi łapkami po łokcie, nie mający czasu nawet dla swoich bab i dzieci (no tych cenię o sto nieb wyżej bez dwóch zdań – żeby tylko nieco więcej finezji mieli a nie tylko niemal alfabetem Morse’a stuknęli coś na forum:)).
Nie wiem czym jeździsz i nie szło mi o rywalizację „na baki”. Tym bardziej, że TIR z trochę większym bakiem nawet dla laika może przejechać ociupinkę więcej niż na przykład fiesta czy maluch (a oba są odpowiednio mniejsze – więc powinno być niby to samo). Technologia panie… Technologia. Poza tym „każda sroczka swój ogonek chwali”. Nie bez kozery pisałem, że znajomi „cienko piszczą”. Ale może racja – oni mają „całkiem inne” TDI, popsute i w ogóle jakieś rozregulowane .
PS. He he. Nie ma sensu do mnie pisać jakimś kodem AFYM czy 1XYZ. Nic mi to nie mówi i raczej nie powie. Z zawodu jestem grafikiem a i w grafice nie bardzo lubię się wymądrzać.
Tomcio – oooo?... Kolega z Bolesławca?..... . No to niedaleko do siebie mamy Nie palę, nie palę. Nie paliłem i nie mam zamiaru.
maroTdi – Niezłe pytanie. Bardzo dużo powodów – wymienię tylko główne:
znajomy nie posiadający sieci (a jest moim dobrym kumplem i świetnym mechanikiem ogólnym), resztki zdziecinnienia (głównie „durna” ciekawość), moja kompletna nieznajomość meandrów mechaniki, bo to mój pierwszy golf (a od dziecka o nim marzyłem – i dziwnym trafem nigdy go jakoś nie kupiłem – do teraz), wiem co to jest moc bo mam aktualnie 5 samochodów na stanie z czego jeden to audi TT (reszta to raczej muły – poza Golfikiem, który jest dla mnie nową miłością, więc jego absolutna mułowatość jest prawie OK. ), bo dopiero od 2-3 lat zacząłem się interesować co to jest tłok i do czego służy (do tej pory tylko kupowałem samochody ze względu na ich wygląd, zlecając innym sprawdzanie ich) no i powód najważniejszy: sprawdzenie, czy ktoś realnie z Polski na tym forum wie jak to zrobić. Okazało się, że nie bardzo (uff… ale długie zdanie ). Większość to młodzi teoretycy-akrobaci, tudzież zalatani pracownicy z wiecznie upapranymi łapkami po łokcie, nie mający czasu nawet dla swoich bab i dzieci (no tych cenię o sto nieb wyżej bez dwóch zdań – żeby tylko nieco więcej finezji mieli a nie tylko niemal alfabetem Morse’a stuknęli coś na forum:)).
Nie wiem czym jeździsz i nie szło mi o rywalizację „na baki”. Tym bardziej, że TIR z trochę większym bakiem nawet dla laika może przejechać ociupinkę więcej niż na przykład fiesta czy maluch (a oba są odpowiednio mniejsze – więc powinno być niby to samo). Technologia panie… Technologia. Poza tym „każda sroczka swój ogonek chwali”. Nie bez kozery pisałem, że znajomi „cienko piszczą”. Ale może racja – oni mają „całkiem inne” TDI, popsute i w ogóle jakieś rozregulowane .
Zawsze blues...
u mnie zima czesto jest ok -20 i auto zawsze mi pali.. a tez nocuje pod chmurka.. przy -32 tez palil.. wiec nie wiem co ma temp otoczenia do turbiny??? predzej ropa zamarznie ale Ty masz ten sam problem..Dante Blues pisze:ale rozumiem, że w temp. np. -5 (każdego dzionka) z autkiem outside też tak ładnie pali?
widzisz nie znasz sie na silnkach i kupiles sdi.. a jak Ci jego "moc" nie przeszkadza to po co ja podnosiles?(i ile podniosles) a wogole byles na hamowni? czy kolega powiedzial Ci ze teraz masz 75KM
Dante Blues pisze:TIR
i tutaj masz racje.. bo wszystkie nowe koniki maja turbinki..Dante Blues pisze:Technologia panie… Technologia
proponuje sie kiedys przejechac FH a pozniej np krazem
Dokladnie- pozatym nie sa az tak bezawaryjneYacko pisze:Co do spalania to SDI wcale nie jest takie rewelacyjne. Nawet według katalogu VW minimalnie więcej pali niż np. TDI 110KM ASV.
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości