Zakładanie kolektora od ARL/ASZ do TDI VP
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Zakładanie kolektora od ARL/ASZ do TDI VP
Może komuś się przyda.
W zależności od tego czy zostawiasz klapę gaszącą czy nie potrzebujesz różne materiały. Jeśli resztę dolotu masz oryginalną, to potrzebujesz:
a) bez klapy gaszącej - dodatkowo przejściówkę z fi 50 na kolektor (taką z flanszą) jak ma np. Grzybek (robiona przez Borysa), musisz zaślepić też wylot spalin z kolektora wylotowego i wlot powietrza do zaworka sterującego klapą gaszącą od strony siłownika,
Kolektor możesz też dać od 1,9 TDI 105 KM od Leona II/Golfa V/ Passata B6 ale dokładnie do niego trzeba dorobić flansze bo jest inna jak do ARL/ASZ (inaczej rozstawione są śruby)
http://img355.imageshack.us/my.php?image=rurka7by.jpg
b) zostawiasz klapę gaszącą:
- kolektor (koniecznie od ARL/ASZ bo od nowych TDI 1,9 105 KM z elektryczną klapą gaszącą nie pasuje kolektor do EGR od ARL/ASZ),
- EGR od ASZ/ARL (ważne bo od AWX ma siłownik z drugiej strony a wygląda bardzo podobnie)
- kolanko na szybkozłączkę od ASZ (tylko od niego pasuje P&P do oryginalnej rury dolotowej fi 50 mm)
- jak zostawiasz funkcjonujący EGR i powrót spalin (nie polecam) - to dodatkowo potrzebujesz przewód powrotu spalin od ASZ, z nierdzewki, ten bez chłodzenia cieczą powracających spalin.
Robota:
- montujesz kolektor, EGR, kolanko - P&P,
- przenosisz elektrozawór klapy gaszącej w inne miejsce (najlepiej montujesz go śrubą do trzymania pokrywy plastikowej silnika), przedłużasz wężyk podciśnienia do siłownika od elektorozaworu,
- podnosisz o ok 6-8 mm mocowanie górne plastikowej rury do turba (podkładasz parę podkładek) bo inaczej nie wchodzi wąż od odmy,
- podcinasz na ok. 1 cm krawędź osłony plastikowej silnika bo haczy o nowy siłownik EGR (większy),
- zaślepiesz ujście spalin do EGR z kolektora dolotowego i wejście do EGR (najlepiej obciętymi kołnierzami z oryginalnej rury EGR). Zaspawujesz tylko w nich dziury w środku.
Koszta:
- kolektor + EGR - ok. 200-250 zł,
- kolanko gumowe od ASZ 50-80 zł,
Robocizna 100-150 zł przy opcji b).
Ja mam tak zrobione i warto, bo poza lepszym kształtem kanałów w kolektorze masz o ok. 28% większą powierzchnię przeływu przez EGR i klapę gaszącą.
Na pytania szczegółowe też odpowiem jak coś.
W zależności od tego czy zostawiasz klapę gaszącą czy nie potrzebujesz różne materiały. Jeśli resztę dolotu masz oryginalną, to potrzebujesz:
a) bez klapy gaszącej - dodatkowo przejściówkę z fi 50 na kolektor (taką z flanszą) jak ma np. Grzybek (robiona przez Borysa), musisz zaślepić też wylot spalin z kolektora wylotowego i wlot powietrza do zaworka sterującego klapą gaszącą od strony siłownika,
Kolektor możesz też dać od 1,9 TDI 105 KM od Leona II/Golfa V/ Passata B6 ale dokładnie do niego trzeba dorobić flansze bo jest inna jak do ARL/ASZ (inaczej rozstawione są śruby)
http://img355.imageshack.us/my.php?image=rurka7by.jpg
b) zostawiasz klapę gaszącą:
- kolektor (koniecznie od ARL/ASZ bo od nowych TDI 1,9 105 KM z elektryczną klapą gaszącą nie pasuje kolektor do EGR od ARL/ASZ),
- EGR od ASZ/ARL (ważne bo od AWX ma siłownik z drugiej strony a wygląda bardzo podobnie)
- kolanko na szybkozłączkę od ASZ (tylko od niego pasuje P&P do oryginalnej rury dolotowej fi 50 mm)
- jak zostawiasz funkcjonujący EGR i powrót spalin (nie polecam) - to dodatkowo potrzebujesz przewód powrotu spalin od ASZ, z nierdzewki, ten bez chłodzenia cieczą powracających spalin.
Robota:
- montujesz kolektor, EGR, kolanko - P&P,
- przenosisz elektrozawór klapy gaszącej w inne miejsce (najlepiej montujesz go śrubą do trzymania pokrywy plastikowej silnika), przedłużasz wężyk podciśnienia do siłownika od elektorozaworu,
- podnosisz o ok 6-8 mm mocowanie górne plastikowej rury do turba (podkładasz parę podkładek) bo inaczej nie wchodzi wąż od odmy,
- podcinasz na ok. 1 cm krawędź osłony plastikowej silnika bo haczy o nowy siłownik EGR (większy),
- zaślepiesz ujście spalin do EGR z kolektora dolotowego i wejście do EGR (najlepiej obciętymi kołnierzami z oryginalnej rury EGR). Zaspawujesz tylko w nich dziury w środku.
Koszta:
- kolektor + EGR - ok. 200-250 zł,
- kolanko gumowe od ASZ 50-80 zł,
Robocizna 100-150 zł przy opcji b).
Ja mam tak zrobione i warto, bo poza lepszym kształtem kanałów w kolektorze masz o ok. 28% większą powierzchnię przeływu przez EGR i klapę gaszącą.
Na pytania szczegółowe też odpowiem jak coś.
Ostatnio zmieniony pn gru 10, 2007 17:19 przez jaro4444, łącznie zmieniany 3 razy.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
ja dodam że zakładałem kolektor z AWX (jest wykręcony w drugą stronę niż ASZ)
warto dać nową uszczelkę pod kolektor ca 12 PLN
no i u mnie w AFN musiałem troszkę podpiłować w jednym miejscu kolektor bo minimalnie mi haczył z tego co pamiętam o gruszke turbiny z AWX (jest większ niż w ori VNT15)
[ Dodano: Pon Gru 10, 2007 11:50 ]
zaznaczyłem to strzałką na fotce
warto dać nową uszczelkę pod kolektor ca 12 PLN
no i u mnie w AFN musiałem troszkę podpiłować w jednym miejscu kolektor bo minimalnie mi haczył z tego co pamiętam o gruszke turbiny z AWX (jest większ niż w ori VNT15)
[ Dodano: Pon Gru 10, 2007 11:50 ]
zaznaczyłem to strzałką na fotce
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 633
- Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
- Lokalizacja: Oborniki Śląskie
- Kontakt:
osobiście proponuje uciecie tych mocowań bo w naszych autach już do niczego nie przydadzą sięcowboy pisze:ja dodam że zakładałem kolektor z AWX (jest wykręcony w drugą stronę niż ASZ)
warto dać nową uszczelkę pod kolektor ca 12 PLN
no i u mnie w AFN musiałem troszkę podpiłować w jednym miejscu kolektor bo minimalnie mi haczył z tego co pamiętam o gruszke turbiny z AWX (jest większ niż w ori VNT15)
[ Dodano: Pon Gru 10, 2007 11:50 ]
zaznaczyłem to strzałką na fotce
Obrazek
jaro444 fajny manual
www.vagtune.pl tel. 502730289
moglibyście wytłumaczyć po co to wszystko? Co to daje? Wiem że
Ma ktos może więcej fotek?
ale po co ta klapa, i jak jest lepiej. Z klapa czy bez?jaro4444 pisze:poza lepszym kształtem kanałów w kolektorze masz o ok. 28% większą powierzchnię przeływu przez EGR i klapę gaszącą
Ma ktos może więcej fotek?
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Po pierwsze Ciebie nie dotyczy bo Mk. III nie ma klapy gaszącej. Zrozumiałbyś dlaczego lepiej z klapą czy bez jakbyś poczuł jak się gasi np. ALH a AFN (AFN jak traktor, ALH łagodnie).Niemiec pisze:moglibyście wytłumaczyć po co to wszystko? Co to daje? Wiem żeale po co ta klapa, i jak jest lepiej. Z klapa czy bez?jaro4444 pisze:poza lepszym kształtem kanałów w kolektorze masz o ok. 28% większą powierzchnię przeływu przez EGR i klapę gaszącą
Ma ktos może więcej fotek?
Klapa zamyka się w czasie gaszenia silnika i powoduje wytworzenie podciśnienia w dolocie, które łagodnie hamuje tłoki a tym samym silnik łagodnie staje.
Co do kanałów to kolektor od ASZ/ARL/AWX ma inny kształt i lepiej napełnia cylindry. Lepszy przepływ daje lepsze napełnienie cylindrów, mniej dymu, lepszą reakcję na gaz i inną (bardziej basową ) pracę silnika. Wyraźnie jest to odczuwalne już w poziomach +150 KM.
Porównaj na zdjęciu Cowboya (on miał AFN więc i tak lepiej jak 1Z gdzie poziomy odcinek jest dwa razy węższy ):
Ostatnio zmieniony pn gru 10, 2007 17:10 przez jaro4444, łącznie zmieniany 3 razy.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
A sprawdzałeś czy siłownik klapy pracuje? Poza tym kolektor po pewnym czasie zarasta syfem (jak nie masz odciętego EGR) i nie domyka się przez to klapa do końca. Na pierwszy ogień sprawdź jak działa siłownik i oczyść kolektor w środku.Niemiec pisze:Mój AGR przy gaszeniu też jakoś tak zagrzechocze, więc może i mi by to pomogło... mam racje?
Może pomóc
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Warto poczytać:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... &start=105
Więc tak:
-klapa gasząca w pozycji normalnej to ruda krecha, jak silnik gasi się to jest przekręcana jest przez siłownik (zółta strzałka) i obraca się wokół osi (zółta strzałaka z poprzeczkami),
- niebieski to siłownik podciśnieniowy EGR sterujący wlotem spalin do kolektora dolotowego,
- spaliny dolatują przez rurę (czerwone strzałki). Właśnie pod któryś z tych kołnierzy podkładasz zaślepienie a jeszcze lepiej usuwasz w ogóle tą rurę, a flansze wykorzystujesz jak napisałem powyżej,
- fioletowy to elektrozawór sterujący klapą gaszącą (ten elektrozawór przenosi się w inne miejsce przy SWAP-ie kolektora).
Teraz chyba jasne już
Dodatkowo wnętrze seryjnej klapy gaszącej od VP TDI (autor da3, zdjęcie skopiowane ze strony LCT):
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... &start=105
Więc tak:
-klapa gasząca w pozycji normalnej to ruda krecha, jak silnik gasi się to jest przekręcana jest przez siłownik (zółta strzałka) i obraca się wokół osi (zółta strzałaka z poprzeczkami),
- niebieski to siłownik podciśnieniowy EGR sterujący wlotem spalin do kolektora dolotowego,
- spaliny dolatują przez rurę (czerwone strzałki). Właśnie pod któryś z tych kołnierzy podkładasz zaślepienie a jeszcze lepiej usuwasz w ogóle tą rurę, a flansze wykorzystujesz jak napisałem powyżej,
- fioletowy to elektrozawór sterujący klapą gaszącą (ten elektrozawór przenosi się w inne miejsce przy SWAP-ie kolektora).
Teraz chyba jasne już
Dodatkowo wnętrze seryjnej klapy gaszącej od VP TDI (autor da3, zdjęcie skopiowane ze strony LCT):
Ostatnio zmieniony pn gru 10, 2007 17:47 przez jaro4444, łącznie zmieniany 3 razy.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
Witam,pozwólcie, że podłącze się pod temat,chodź w trochę innej sprawie. Szukam i szukam i nie mogę nic znaleść, a mianowicie gdzieś ktoś napisał o wymianie całego dolotu powietrza z mocniejszej wersji. Chodzi mi o: puszkę filtra przepływkę, harmonijkę(rurę) i całe to orurowanie doprowadzające powietrze do suszarki. Chciałem coś z 130KM lub 150KM zastosować. Wiem, że orurowanie jest większej średnicy. Czy ktoś mógł by napisać jaką średnicę ma w środku tak zwana harmonijka, u mnie w 110 konnym silniku ma 67 mm. Podobno to daje płynną moc w całym zakresie obrotów. Z góry dzięki za jakieś kolwiek podpowiedzi.
Tomek
Trzeba szukać po tematach jaro4444 bo to on wszystko wypisał za co mu wielkie dzieki
prosze:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... a&start=15
prosze:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... a&start=15
Ostatnio zmieniony ndz mar 22, 2009 10:51 przez Szumal, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości