U kogo najlepiej chiptuning ASV?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Majiic
Czerwona Strzala
Czerwona Strzala
Posty: 1047
Rejestracja: sob cze 10, 2006 13:41
Lokalizacja: Gdansk/Stegna
Kontakt:

Post autor: Majiic » śr lip 11, 2007 12:02

Zrob u Uysego. :) Pozdro



Marifex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 10:25
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Marifex » śr lip 11, 2007 16:30

Ok dzieki

Skontaktuje sie telefonicznie z nimi i porozmawiam jakby to wygladało Wtedy podejme decyzje

A odnosnie hamowni uwazam ze jest ona konieczna przy tego typy zabiegach zeby chociazby wiedziec za co sie placi I jaki jest efekt koncowy Wiadomo ze nie chodzi o przyrosty mocy wieksze niż 20-30KM ale chcialbym to miec udokumentowane i pewne

POZDRO



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » śr lip 11, 2007 17:31

Marifex pisze: A odnosnie hamowni uwazam ze jest ona konieczna przy tego typy zabiegach zeby chociazby wiedziec za co sie placi I jaki jest efekt koncowy Wiadomo ze nie chodzi o przyrosty mocy wieksze niż 20-30KM ale chcialbym to miec udokumentowane i pewne

POZDRO
Placisz za bezpieczny i sensowny przyrost mocy. Czy to bedzie 10-15 czy 30KM to juz zalezy od konkretnego egzemplarza i nie ma co na sile osiagac wartosci z tabelek bo to nie w tym rzecz. Hamownia w przypadku strojenia na ulice łechta proznosc i ciekawosc klienta i nic pozatym.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

AndrzejOsz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: śr sty 31, 2007 10:05
Lokalizacja: Sierpc

Post autor: AndrzejOsz » śr lip 11, 2007 21:37

rob555, a Ty hamowałeś swoje auto????



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr lip 11, 2007 21:41

rob555, a Ty hamowałeś swoje auto???
232KM/412Nm
wynika z tego , że tak :bigok:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lip 11, 2007 22:22

rob555 pisze:Hamownia w przypadku strojenia na ulice łechta proznosc i ciekawosc klienta i nic pozatym
a czy stroi sie wyłącznie na hamownię ? :)

[ Dodano: Sro Lip 11, 2007 22:23 ]
jakoś trzeba te przyrosty zbadac... i jakiś przebieg momentu-nie wszysto się da G-techem zmierzyc



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » śr lip 11, 2007 23:18

Auta robione u mnie zazwyczaj obywaja sie bez hamowni. Wynika to z faktu ze jedyna dobra hamownia w 3miescie jest o 20km od mojego warsztatu a w tych korkach to pol dnia z głowy i malo ktory klient sie decyduje. Czasem przy okazji pozniej zajedzie i zadzwoni by poinformowac jak wyszlo. Ale absolutnie przy strojeniu na ulice nie patrze na wyniki. Jesli auto sprawne (a sprawdzam to przed dlubaniem) i wszyskie parametry z VAGa sa takiej jak oczekuje to nie ma bata mozna z dokladnoscia do 5KM i 20Nm podac wyniki patrzac na dawki cisnienia etc:)
Oczywiscie jak komus zalezy na konkretnym wyniku np min 140KM to musze miec rolki. Tak samo jak stroje auto do wyscigow bo tam sie nie liczy overboost czy kopcenie a moc i osiagi. Wtedy jak najbardziej hamownia byc musi. Z tego tez faktu hamowalem corbe :)
Ale na ulice to czy auto ma 135 czy 137KM to naprawde nic nie zmienia. Wazne by nie sadzilo turbo zbyt duzego cisnienia, nie bylo batorego oraz by wszysko pracowalo gladko.. Od tego mam VAGa.

Wiec konkludujac : HAMOWNIA inercyjna ( a takie tylko mam w 3miescie) sluzy to zweryfikowania mojej pracy pod wzgedem przyrostu. Nic natomiast nie mowi o tym co sie tak naprawde dzieje w komorach spalania i osprzecie. A chyba wiekszosc osob woli miec 4KM mniej ale 100tys km dluzej na turbinie polatac....


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
Tominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz lip 02, 2006 00:08
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Tominator » pt lip 13, 2007 15:55

Dla mnie hamowania jest niezbedna, musze widzieć na papierze jaki przyrost i znać wszystkie potrzebne mi parametry - tak mi już zostało po kilku latach statystyki :jezor:
Dla tunera myślę że też jest potrzebna,bo może skonfrontować swoje hipotezy z wynikami dotyczące dane go egzemplarza. Poza tym rob jak robiłeś program dla swojej Cordoby to nie próbowałeś kilku opcji i nie wybrałeś najlepszej?Różnice mogę być w granicach kilku procent ale potem na 1/4 mili widać cyz jest te kilka procent na plus cyz minus.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt lip 13, 2007 16:04

rob555 pisze:wiekszosc osob woli miec 4KM mniej ale 100tys km dluzej na turbinie polatac....
trochę ougólniłeś temat... te 4KM to chyba aż tak nie ma...

michnikowi ile polatało turbo AWX - 100 tys km ? :P

[ Dodano: Pią Lip 13, 2007 16:15 ]
nigdy nie masz pewności czy akurat 4KM mniej czy więcej spowodują odlot turbo...



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » pt lip 13, 2007 23:17

cowboy pisze:
rob555 pisze:wiekszosc osob woli miec 4KM mniej ale 100tys km dluzej na turbinie polatac....
trochę ougólniłeś temat... te 4KM to chyba aż tak nie ma...
michnikowi ile polatało turbo AWX - 100 tys km ? :P
Te 4KM to czasem trzeba 0.1 bara wiecej dmuchac...a to moze miec spore znaczenie zwlaszzca dla AWX.
A co do michnika to juz Ci pisalem on cos ma dupniete ze smarowaniem


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

maciek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob mar 24, 2007 00:00
Lokalizacja: Warszawa + WPR
Kontakt:

Post autor: maciek » pn lip 23, 2007 13:36

Witam,

Dwa pytania uzupełniające:

1. Czy hamownia jest naprawdę niepotrzebna jeśli zależy mi na delikatnym podstrojeniu? Nie wiem ile z tych moich 110 kucyków mogło do tej pory uciec... a tym samym z ilu startuję do podstrojenia.

2. Czy chip-tuning może przyczynić się do redukcji spalania nawet w cyklu miejskim? Jeśli tak to można policzyć wymierne efekty (zwrot z inwestycji po pewnym czasie :grin: ).

Pozdrawiam
Maciek Tur



voss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:26
Lokalizacja: Obertshausen

Post autor: voss » pn lip 23, 2007 14:14

maciek,
maciek pisze:1. Czy hamownia jest naprawdę niepotrzebna jeśli zależy mi na delikatnym podstrojeniu? Nie wiem ile z tych moich 110 kucyków mogło do tej pory uciec... a tym samym z ilu startuję do podstrojenia.
posluchaj rob555, on wie co gada. A jesli tak bardzo potrzebujesz udokumentowac przyros mocy to zrob pomiar przyspieszenia na np. 4 biegu od 40-120 powtorz pomiar pare razy ( oczywiscie logujac vagiem szybkosc ) i wyciagni srednia , a po modzie w tych samych warunkach ( przedewszystkim przy tej samej wadze i temp. ) powtorz to wszystko.
Jak znasz dokladnie wage auta to se nawet przyrtost w KM mozesz wyliczyc .

Oczywiscei hamownia najprostsza i szybko zrobione, ale napewno na takiego " normanlego drogowego " moda nie jest niezbedna.
maciek pisze:Czy chip-tuning może przyczynić się do redukcji spalania nawet w cyklu miejskim? Jeśli tak to można policzyć wymierne efekty (zwrot z inwestycji po pewnym czasie ).
tak moze, szczegulnie jesli robi sie tuning nie na przyrost mocy a w kierunku oszczednosci.
Ja na takim czyms nigdy niejezdzilem ale kolega przysiega ze po takimm czyms auto pali w miescie 0,3-0,4 mniej.
Mi to po tuningu raczej wiecej zaczol palic :blush:
Ale tu musze powiedziec ze troche testowalam tzn duzo prob drogowych z gasem w podlodze.


pozdr.
voss

Awatar użytkownika
inspire
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 12:41
Lokalizacja: ???

Post autor: inspire » pn lip 23, 2007 19:39

od kiedy wojtek ma hamownie !???
pierwsze słyszę, fakt że nie byłem u niego pół roku ale gdzie by ją miał mieć


Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa

Awatar użytkownika
hipnox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: sob sty 19, 2008 21:24
Lokalizacja: CK miasto płynie jak rzeka:)
Kontakt:

Post autor: hipnox » sob cze 28, 2008 11:35

Chciałem zapytać o ile koni najlepiej podnieść moc w ASV żeby nie nastąpiło szybkie zużycie silnika wiem że zależy to od stanu auta przed chipowaniem ale zakładając że jest wszystko ok bo zastanawiam się nad takim zabiegiem i nie wiem czy warto. Wyczytałem że do ok 150 Km jest ok i jeszcze orientacyjnie ile może kosztować. Bo Piszą

"a mówią że pierwsze 10KM to wydatek 1kzł każde następne 10KM to już po 2kzł
czyli mniej wiecej sie zgadza .... :bigok: "
Ostatnio zmieniony sob cze 28, 2008 12:01 przez hipnox, łącznie zmieniany 2 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości