Tunning 1z za 10 gr. fotoporada

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

cios
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 16:41
Kontakt:

Post autor: cios » ndz maja 27, 2007 17:58

Witam wszystkich wtajemniczonych mam pytanko czy w silniku 1.9 tdi ALH w golfie IV można też założyć taki cwancyk, a jeżeli tak czy zamiast opornika można wstawić jakiś potencjometr czy koniecznie musi być opornik?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz maja 27, 2007 18:01

cios pisze:Witam wszystkich wtajemniczonych mam pytanko czy w silniku 1.9 tdi ALH w golfie IV można też założyć taki cwancyk
tak
cios pisze:a jeżeli tak czy zamiast opornika można wstawić jakiś potencjometr czy koniecznie musi być opornik?
potencjometr to opornik w którym można regulować wartość oporu... czyli można



cios
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 16:41
Kontakt:

Post autor: cios » ndz maja 27, 2007 18:11

Dzięki za szybką odpowiedź jak zrobie podziele sie wrażeniami. A co do szkodliwości to myśle że lekkie podkręcenie pompy o 10 klaczy nie powinno zaszkodzić kiedy się używa cały czas tylko większe spalanie wyjdzie.

Jeszcze jedno pytanko czytam w tym temacie od początku i się zgubiłem jakie oporniki wybrać jedni piszą to drudzy tamto wywnioskowałem, że najlepiej aby opornik i kabel dawał wartość w granicach 400 ohm.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz maja 27, 2007 18:16

A co do szkodliwości to myśle że lekkie podkręcenie pompy o 10 klaczy nie powinno zaszkodzić kiedy się używa cały czas tylko większe spalanie wyjdzie
spalanie wzrośnie dość znacznie ...... jeszcze zależy jaki dasz opornik

[ Dodano: Nie Maj 27, 2007 18:18 ]
cios pisze:że najlepiej aby opornik i kabel dawał wartość w granicach 400 ohm.
400 ohm to przy załączanym oporniku , najlepiej wybierz taką wartość , aby był wzrost mocy i nie kopciło z tyłu :)



Awatar użytkownika
covacsxxx
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 10:17
Lokalizacja: Sokółka/Białystok
Kontakt:

Post autor: covacsxxx » czw maja 31, 2007 11:03

a ja mam takie pytanko do was.czy ktos kto jezdzil na oporniczku zrobil program?? chodzi mi o sam program bez wtryskow. na 8 bitowym lub 16 bitowym sterowniku. jesli tak to podzielcie sie spostrzezeniami


[img]http://img387.imageshack.us/img387/3857/covacsxxxmp9.png[/img]

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw maja 31, 2007 13:05

Ja jezdzilem kilka miesiecy na oporniku, teraz mam zmieniony program, podobno jest dosc mocno zmieniony. Opornik tak na wyczucie dawal polowe tego co program. Jezeli teraz mam np. 30KM wiecej, to z opornikiem bylo ich z 15.



Wawro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: wt paź 04, 2005 00:27
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Wawro » czw maja 31, 2007 15:44

dziechu pisze:Ja jezdzilem kilka miesiecy na oporniku, teraz mam zmieniony program, podobno jest dosc mocno zmieniony. Opornik tak na wyczucie dawal polowe tego co program. Jezeli teraz mam np. 30KM wiecej, to z opornikiem bylo ich z 15.
Ale ten progam nie był za 10 gr chyba ... chyba że jakiś gotowiec? Ale programator by trza mieć, kości pamięci ... to już paredziesiąt zł (jak sie samemu zmontowało programator ) :).


I did it all for the nookie ... :D

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw maja 31, 2007 20:33

Ale to byla odpowiedz na pytanie powyzej mojego postu (popatrz:), a program nie byl za 10gr:)



Awatar użytkownika
covacsxxx
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 10:17
Lokalizacja: Sokółka/Białystok
Kontakt:

Post autor: covacsxxx » czw maja 31, 2007 22:39

dziechu, a powiedz mi....nie hamowales swego autka..czyli Twoja moc to taka wielka niewiadoma?? no i program ktory masz to na serii?? na 8 bitowym sterowniku?? i na ori wtryskach??


[img]http://img387.imageshack.us/img387/3857/covacsxxxmp9.png[/img]

grzesiu 1975
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob cze 02, 2007 17:21
Lokalizacja: kielce

Post autor: grzesiu 1975 » sob cze 02, 2007 17:43

witam posiadam mk3 tai variant silnik ahu zainstalowałem ten oporek i
silniczek miał lepsze przyspieszenie no moc oczywiście ale pojawiły sie drgawki na wolnych obrotach(szarpanie) i zaczeła migac lampeczka świec żarowych.Po wyjeciu oporniczka znikło wszystko i nadal jest ok pozdrawiam variant 1.9 tdi



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob cze 02, 2007 18:10

grzesiu 1975 pisze:witam posiadam mk3 tai variant silnik ahu zainstalowałem ten oporek i
silniczek miał lepsze przyspieszenie no moc oczywiście ale pojawiły sie drgawki na wolnych obrotach(szarpanie) i zaczeła migac lampeczka świec żarowych.Po wyjeciu oporniczka znikło wszystko i nadal jest ok pozdrawiam variant 1.9 tdi
normalka jesli jest za duza dawka


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob cze 02, 2007 20:48

Adamm pisze:witam posiadam mk3 tai variant silnik ahu zainstalowałem ten oporek i
silniczek miał lepsze przyspieszenie no moc oczywiście ale pojawiły sie drgawki na wolnych obrotach(szarpanie) i zaczeła migac lampeczka świec żarowych.Po wyjeciu oporniczka znikło wszystko i nadal jest ok pozdrawiam variant 1.9 tdi
jaki dałeś opornik :?: , masz dostęp do vaga :?:



grzesiu 1975
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob cze 02, 2007 17:21
Lokalizacja: kielce

Post autor: grzesiu 1975 » sob cze 02, 2007 20:58

damcio151, jakies 324.5 ohma



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob cze 02, 2007 21:01

grzesiu 1975 pisze:damcio151, jakies 324.5 ohma
hihi jaka dokładność ;)
Daj mu około 400-450 ohm ...



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości