Tak to wyglada w sterownikach z koncowka numeru BF. Opornik R1 ma wartosc 10k (u mnie mierzona dokladnie 9,5k). Opornik R2 ma 30k. Oba tworza dzielnik napiecia. W celu oszukania ECU nalezy albo zwiekszyc opornosc R1, albo zmniejszyc R2. W pierwszym przypadku nalezy albo wymontowac opornik R1 i wlutowac w jego miejsce odpowiednio wiekszy, albo przeciac sciezke pomiedzy punktami P1 i P2 i dodac dodatkowy opornik wlutowuja go do punktow P1 i P3. NIE WOLNO TEGO ROBIC PRZEZ WYLACZNIK, gdyz po wylaczeniu opornika czujnik cisnienia zostanie calkowicie odciety od ukladu (ECU prawdopodobnie przejdzie w stan awaryny). Dlatego poprzedni schemat pokazany przez Damcio151 jest bledny - po wyrzuceniu oryginalnego opornika i wylaczeniu dodatkowego, mamy czujnik calkowicie odciety. Druga moim zdaniem lepsza metoda jest dodanie opornika rownolegle do R2, zmniejszajac jego wypadkowa opornosc. Tu mozna zrobic to kabelkami i przez wylacznik, wtedy po wylaczeniu pozostaje opornosc oryginalna. Jezeli ktos chce wlutowac opoprnik na stale, powinien go wlutowac miedzy punkty P4 i P5. W przypadku podlaczania dodatkowego opornika przez wylacznik, najlepiej uzyc kabelka ekranowanego (1 zylka w ekranie). Wtedy nalezy ekran przylutowac do punktu P4 a zylke przewodu do punktu P5. Po drugiej stronie kabelka do ekranu i do zylki dolutowujemy wlacznik, oczywiscie musi to byc elektrycznie inny wlacznik niz ten od dawki, mechanicznie moze to byc jeden wylacznik z dwoma sekcjami, wtedy jedna sekcja wlacza opornik dawki, druga cisnienia. Wartosc opornika - dla podniesienia cisnienia o 10% ok. 270kOHm, o 20% ok. 140kOHm. Radze podczas prob dopiac wskaznik rzeczywistego cisnienia (manometr) i zaczynac od wiekszych wartosci, bo latwo przekroczyc zakres czujnika (moga byc rozne egzemplarze), wtedy napiecie na ECU bedzie zawsze nizsze niz wymagane a tubina moze krecic na max bez ograniczenia. Oczywiscie kazdy robi to na wlasna odpowiedzialnosc:)
[ Dodano: 27 Maj 2007 12:09 ]
P.S. Jakby ktos szukal - to widok od spodu plytki, w okolicach czujnika cisnienia:)
[ Dodano: 27 Maj 2007 12:12 ]
P.S.2 dobrze byloby tez dobrac sie do sygnalu przeplywki i nieco go podniesc, szczegolnie dla tych ktorym juz przeplywka sie konczy i zaniza poziom sygnalu:) Trzeba bedzie pomyslec...