Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt mar 23, 2007 18:08

zaprzal pisze:Adamm, juz chyba lepiej by bylo bez IC niz tak jak jest teraz :/
no pewnie tak, chyba ze przy takim rozwiazaniu kolega by zastosowal termoizolacyjna przegrode miedzy silnikiem a IC i dodatko zrobil wlot powietra na masce


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
giet
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: pn sie 08, 2005 11:50
Lokalizacja: 0-22
Kontakt:

Post autor: giet » pt mar 23, 2007 18:31

Co myslicie o takim rozwiązaniu. Czy umieszczenie jednej z rur poniżej podłogi pod silnikiem ma sens - łatwo urwac, ale z drugiej strony niżej bedzie ook 4-5 cm, napewno wyzej niż dokadka od GTI... Rysunek ostro poglądwy. podłączenie do ORi rurami - sprawdzałem jest miejsce. Żółty kolor to dorobione rury, intercooler od sharana.. docelowo..

Obrazek

Prosze o sugestie, możliwe że istnieje poprowadzenie rury nad intercoolerem, ale w gre wchodzi szlifierka katowa i rzeżba z wzmocnieniem czołowym... Jescze sprawdze jak to wygląda dokładniej.

Rura pod intercoolerem do zły pomysł, zobacze jak wygląda z poprowadzeniem rury górą.
Pozdrawiam Giet
Ostatnio zmieniony sob mar 24, 2007 17:28 przez giet, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6292f2c84e6d33f1.html][img]http://images20.fotosik.pl/364/6292f2c84e6d33f1m.jpg[/img][/url]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/158164.html][img]http://images.spritmonitor.de/158164.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » sob mar 24, 2007 10:11

Adamm pisze:
zaprzal pisze:Adamm, juz chyba lepiej by bylo bez IC niz tak jak jest teraz :/
no pewnie tak, chyba ze przy takim rozwiazaniu kolega by zastosowal termoizolacyjna przegrode miedzy silnikiem a IC i dodatko zrobil wlot powietra na masce

maski to ja nie będe ciął, najwyżej wymienie IC ale na jaki to nie wiem, bo faktycznie ten co mam to faktycznie za duży, w zderzak nie chciałem wkładać - nie chciałem ciąć zderzka (drugiego), a pozatym to rozwiązanie nie spełniało moich oczekiwań, chyba ze było dobre moje stare rozwiązanie ale za słabą miałem turbine K14 (???) w tej chwili to chyba najlepiej wymienić IC - jakie macie zdanie


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz mar 25, 2007 10:04

FMIC uzyskał nowe alu boczki:

Obrazek

no i zostało zamontowane orurowanie... ufff nigdy wiecej

mimo że już było duzo przygotowanie, cały dzień rzeźby, docinania, poprawek,

potem jazdy próbne i bum zwaliło węża... no to napawaliśmy zgrubienia na końcach rur i jazda próbna - OK, nagle psyyyt i znowu czarna chmura :(

no to jeszcze raz na kanał, wsztyskie kolanka dostały już zgrubienia, jeszcze raz poskręcałem jak nalezy i wreszcie działa :)

koledzy mieli rację - jak ostro się dowali to nie ma wuja zwali każdy wąż, jeśli rura nie będzie miała zgrubienia na końcu !


Obrazek

Obrazek

tak to wygląda po naciągnieciu zderzaka...

Obrazek

wrażenia bezcenne - po wywaleniu kata i po zamontowaniu FMIC-a dupohamownia mówi mi że auto znacznie szybciej jeździ... szacuje że minmum 5 konióf przybyło... dzisiaj pomierze temp w dolocie przy butowaniu...



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz mar 25, 2007 10:10

cowboy, czyli jednak sie da zmiescic fmic w golfie z klima :) i to na dodatek dziala lepiej niz seria mimo, ze "specjalisci" mowili inaczej :bigok:


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz mar 25, 2007 10:27

zaprzal pisze:na dodatek dziala lepiej niz seria
nie ma wyjścia ma 2xwieksze powierzchnie na wiatr no i prawie 2 razy taką objętość jak oryginał - nie może gorzej działać , zwłaszcza że jest umieszczcony centralnie z przodu

działa duuuuuzo lepiej - musze tylko zmierzyć temp. w dolocie



Awatar użytkownika
ccinekk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: czw mar 03, 2005 23:44
Lokalizacja: Nowa Ruda
Kontakt:

Post autor: ccinekk » ndz mar 25, 2007 12:20

Widzę, że przy okazji zostawiłeś część seryjnego orurowania. Masz dokładniejsze foto całego zestawienia rur? Ile dokładnie metrów poręczy ;) potrzebowałeś do wykonania tego oraz ile kolanek i metrów węża? Zabieram się za coś podobnego u siebie w Ibizie (bez klimy notabene :P ). Fajnie wyszło, teraz turbo i będzie Git.
Pozdrawiam.


POWERED BY IBIZA GT TDI

133KM@314Nm

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz mar 25, 2007 17:21

zostawiłem tylko rure z czujnikiem temp i króćcem na wężyk do ECU - reszta dorabiana

dokładne zestawienie materiałów i kosztów podam we wtorek

efekt około 30-40 st C ziminej w dolocie, dzisiaj ledwo doszedłem do 40 st C, a wczesniej zdarzało dię 80 st. C

4 st C to podbno 1KM więc zobaczymy co hamownia powie ;)


tu pomiar na serii :
Obrazek

tu FMIC+ KAT OUT
Obrazek

widać różnice, i przepływka lepiej pokazuje po wycięciu kata :)



Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » ndz mar 25, 2007 22:16

Ładnie :grin: u mnie tez na początku wywalało węże po zamontowaniu FMIC i też trzeba było zgrubienia na końcach spawać...



Awatar użytkownika
giet
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: pn sie 08, 2005 11:50
Lokalizacja: 0-22
Kontakt:

Post autor: giet » ndz mar 25, 2007 22:49

cowboy pisze:no i zostało zamontowane orurowanie...
Gratuluje, świetny projekt:)


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6292f2c84e6d33f1.html][img]http://images20.fotosik.pl/364/6292f2c84e6d33f1m.jpg[/img][/url]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/158164.html][img]http://images.spritmonitor.de/158164.png[/img][/url]

djozi21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn gru 25, 2006 17:15
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: djozi21 » pn mar 26, 2007 18:06

cowboy
a z czego masz te rureczki bo zastanawiam sie nad kupnem i gdzie kupiłeś



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn mar 26, 2007 20:25

djozi21 pisze:cowboy
a z czego masz te rureczki bo zastanawiam sie nad kupnem i gdzie kupiłeś
polecam przeczytac caly temat a potem zadawac takie pytania


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » wt mar 27, 2007 11:42

zaprzal pisze:cowboy, czyli jednak sie da zmiescic fmic w golfie z klima :) i to na dodatek dziala lepiej niz seria mimo, ze "specjalisci" mowili inaczej
...Ci "specjaliści" to pseudo specjaliści ... w moim przypadku było podobnie :)

Taka mała rada dla tych co zakładają węże (FMIC) ... pamietajcie by brać te olejoodporne ... ja już wymieniam swoje bo mgiełka olejowa zrobiła z nich ... sito :)
Turbina mimo że nie pluje olejem to w całym układzie czuć taką tłustą "powłokę", owa powłoka zmiękcza węże, które pod ciśnieniem pękają ... :blush:
Dzisiaj zakładam nowe (olejoodporne) - od STAR'a :D


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt mar 27, 2007 11:47

olejowoodporne z fagumitu zdaja egzamin?

Apsik, masz jakies rady w spawie montowania ic od sprintera w mk2?


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości