Wyłącznik ABS/ESP
: pn lip 08, 2013 06:53
Ostatnio podczas grzebanie przy zawieszeniu przypadkiem wypiąłem wtyczkę abs przy kole i efekt zapalona kontrolka abs/esp i brak działania tych systemów co jakoś strasznie mnie nie zmartwiło
Ja wiadomo wyłącznik esp w mk4 (z wyjątkiem późnej serii R32) nie pozwala na całkowite wyłączenie kotroli trakcji co po zabawie w zimie na parkingu kończy się 'lekko" ciepłymi hamulcami.
Co lepsze po wpięciu czujnika i przejechaniu kilku metrów kontrolki gasną i wszystko działa po staremu.
Zastanawiam się czy nie zrobić dodatkowego, lub przerobić oryginalny przycisk aby po prostu przerywać obwód czujnika abs.
Wiadomo że nikt tym nie będzie wachlował cały czas, ale do zabawy w zimie lub szybkiego startu z miejsca czasami by się przydało.
Teraz pytanie czy nie zaszkodzi to sterownikowi abs, jak powiedzmy raz na tydzień przycisk będzie używany ?
Ja wiadomo wyłącznik esp w mk4 (z wyjątkiem późnej serii R32) nie pozwala na całkowite wyłączenie kotroli trakcji co po zabawie w zimie na parkingu kończy się 'lekko" ciepłymi hamulcami.
Co lepsze po wpięciu czujnika i przejechaniu kilku metrów kontrolki gasną i wszystko działa po staremu.
Zastanawiam się czy nie zrobić dodatkowego, lub przerobić oryginalny przycisk aby po prostu przerywać obwód czujnika abs.
Wiadomo że nikt tym nie będzie wachlował cały czas, ale do zabawy w zimie lub szybkiego startu z miejsca czasami by się przydało.
Teraz pytanie czy nie zaszkodzi to sterownikowi abs, jak powiedzmy raz na tydzień przycisk będzie używany ?