Problem przy zmianie kości pamięci

Wszystko o sterownikach silnika. Standalone, komputery oryginalne, itp...

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

darkjustice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Problem przy zmianie kości pamięci

Post autor: darkjustice » pn gru 28, 2009 18:26

Witam,
Mam pewien problem związany ze zmianą kości pamięci w sterowniku silnika...do rzeczy. :bajer:
Otóż auto należy do jednego kolegi z forum, który zdecydował się na powrót do serii (jego autko przeszło 'tjuning' w Austrii).
W jego sterowniku były przylutowane pamięci flash bezpośrednio do płyty, więc należało je wylutować i wlutować podstawki - zostało to zlecone serwisowi elektronicznemu.
...przy instalacji nowych pamięci flash z oryginalnym softwarem pojawił się problem :crazy: - auto nie pali, nie wykrywa sterownika. Po przekręceniu zapłony powinna mrugnąć kontrolna świec żarowych- tak się nie dzieje. Myślałem,że winne są kości, więc zaprogramowaliśmy nowe, jak i później stare (z nieszczęsnym chipem) i nic - to samo. Na próbę podłączyliśmy inny sterownik z 1Z- wszystko ok. :chytry:
Wróciliśmy do serwsu na reklamacje, facet posprawdzał luty-mówi,że ok....po ponownej próbie instalacji dalej nic...

Zarówno z, jak i bez pamięci flash sterownik nie jest wykrywany(tzn. nie mruga kontrolka). Jakie powinno być zachowanie auta - czy kontrolka świec żarowych powinna mrugnąć, gdy kości nie są zainstalowane w sterowniku(np. wylutowane i piny pozostawione bezczynnie)?-pozwoliłoby to wyeliminować nieumiejętną instalacje podstawek.
Co jeszcze może być przyczyną? :kac:

Pamięci flash z jakich korzystam to: AMD 29F010 90ns

Pozdro!


...a ja palę gume na wstecznym ;]

DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » pn gru 28, 2009 20:53

musialo sie cos uszkodzic na plycie , albo zle przylutowane podstawki
komputer bez kosci pamieci rowniez nie bedzie dawal oznak zycia



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn gru 28, 2009 20:59

popieram, badziewnie wlutowane podstawki, dlatego ja sie w nie nie bawie i lutuje bezposrednio na plytke, wieksza pewnosc ze bedzie cacy :)

lutujcie bezposrednio na plytke


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

darkjustice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: darkjustice » pn gru 28, 2009 21:09

popieram, badziewnie wlutowane podstawki, dlatego ja sie w nie nie bawie i lutuje bezposrednio na plytke, wieksza pewnosc ze bedzie cacy

lutujcie bezposrednio na plytke
Oczywiście,że tak byłoby najpewniej. Podstawki dlatego,że po przestestowaniu serii będzie wgrywany zmodyfikowany program i zapewne będzie wymagał poprawek.
musialo sie cos uszkodzic na plycie , albo zle przylutowane podstawki
komputer bez kosci pamieci rowniez nie bedzie dawal oznak zycia
Miejmy nadzieje,że to tylko lekkie zwarcie na pinach-nic więcej.
Plan jest taki,żeby wylutować podstawki i wlutować bezpośrednio kości na płyte-będziemy obserwować co się dzieje.


...a ja palę gume na wstecznym ;]

mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » wt gru 29, 2009 08:49

oddajcie auto profesjonaliście zanim kompa zamordujecie


www.vagtune.pl tel. 502730289

darkjustice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: darkjustice » wt gru 29, 2009 10:11

oddajcie auto profesjonaliście zanim kompa zamordujecie
Tak zrobiłem. Oddałem sprawę wlutowania do serwisu elektronicznego, ponieważ nie mam pojęcia o lutowaniu tak małych elementów. :crazy:

[ Dodano: 29 Gru 2009 10:36 ]
Wróciłem z serwisu. Elektronik nie wylutował podstawek, ponieważ obawiał się, że może uszkodzić płytke (nie posiada HotAir,a tylko kolbówke?) :crazy:
Jestem teraz w *upie...
Jedyne co moge zrobić to sprawdzić czy pojawia się napięcie na odpowiednich pinach.
Z tego co znalazłem to napięcie powinno być na 32. Jak moge jeszcze sprawdzić czy ścieżki działają prawidłowo?

[ Dodano: 29 Gru 2009 10:38 ]
dodam jeszcze,że podczas próby połączenia się z silnikiem wyskakuje błąd, natomiast z immo łączy się bez problemu.

[ Dodano: 29 Gru 2009 12:42 ]
pojawia się napięcie 5V, natomiast nie wiem jak mam sprawdzić pozostałe adresy.
jeszcze jedna ważna rzecz...dopiero teraz zauważyłem,że korzystam z flashy AM29F010B (nie takie były zamówione). Z tego co wyczytałem indeks B oznacza technologie wykonania, czy może mieć jakikolwiek wpływ na działanie?
Przejrzałem pdf'y na stronie producenta i nie widze różnicy...


...a ja palę gume na wstecznym ;]

mono_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 22:48
Lokalizacja: slask
Kontakt:

Post autor: mono_ » wt gru 29, 2009 14:30

chlopaki pomozcie :( tu o mojego vw chodzi. ja do pracy nie mam czym jezdzic :(



Awatar użytkownika
ringel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 19:58
Lokalizacja: Munchen

Post autor: ringel » wt gru 29, 2009 14:36

Weź lutownicę i przeleć po wszystkich pinach z podstawek. Też tak miałem u siebie, sterownik jakby nieżył, nic się nie działo. Odnośnie takich specjalistów, co ci to wylutowali to bym unikał. Facet jak odlutowywał kości mógł zniszczyć ścieżki, jakoś nie wyobrażam sobie to robić bez hot air`a.



darkjustice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: darkjustice » wt gru 29, 2009 14:46

Weź lutownicę i przeleć po wszystkich pinach z podstawek
Byłem rano u niego i poprawiał luty.
Facet jak odlutowywał kości mógł zniszczyć ścieżki, jakoś nie wyobrażam sobie to robić bez hot air`a.
W sterowniku siedziała pamięć flash 27SF010 i przy wylutowaniu przegrzał element i niestety flash już nie nadaje się do niczego...kto tam wie jak teraz jest ze ścieżkami :chytry:


...a ja palę gume na wstecznym ;]

Awatar użytkownika
TuneFORCE
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 465
Rejestracja: pt lis 14, 2008 10:51
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » śr gru 30, 2009 11:35

darkjustice pisze:
Weź lutownicę i przeleć po wszystkich pinach z podstawek
Byłem rano u niego i poprawiał luty.
Facet jak odlutowywał kości mógł zniszczyć ścieżki, jakoś nie wyobrażam sobie to robić bez hot air`a.
W sterowniku siedziała pamięć flash 27SF010 i przy wylutowaniu przegrzał element i niestety flash już nie nadaje się do niczego...kto tam wie jak teraz jest ze ścieżkami :chytry:
1. Co to za elektronik bez HotAIR?
2. Żeby przegrzać elementy trzeba się naprawdę postarać
3. Niech wylutuje podstawki i wlutuje kości bezpośrednio do płyty


http://tuneforce.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
https://tuneforce.pl/chiptuning-walbrzych-hamownia" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr gru 30, 2009 15:10

albo wezcie miernik i sprawdzcie przejscia kazdej nozki z plytka jak sa ok to moze kosci zamienione


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

darkjustice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: darkjustice » śr gru 30, 2009 17:31

1. Co to za elektronik bez HotAIR?
Niby jeden z lepszych w mieście... :bajer:
Jak pytałem czy zna kogoś z HotAir'em to nie zna
2. Żeby przegrzać elementy trzeba się naprawdę postarać
Zczytałem flashe i sumy kontrolne są rozjechane
albo wezcie miernik i sprawdzcie przejscia kazdej nozki z plytka jak sa ok to moze kosci zamienione
Dzisiaj sprawdziłem połączenia między podstawkami a płytą->są ok. Niestety nie posiadam schematu sterownika żeby dalej sprawdzić ścieżki... :crazy:
Wieczorem jade do znajomego, zainstaluje swoje kości i zobaczymy co się będzie działo.

Jeżeli na innych kościach nie zagada, to oczywiście zwróce się do niego na reklamacje usługi, jeżeli nie będzie w stanie tego naprawić, to będzie zmuszony kupić nowy sterownik :chytry:


...a ja palę gume na wstecznym ;]

DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » śr gru 30, 2009 23:41

wydaje mi sie ze musisz miec na podmianke taka sama wersje softu np numer na kosciach oraz numer sterownika musi sie zgadzac



darkjustice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: darkjustice » czw gru 31, 2009 11:44

wydaje mi sie ze musisz miec na podmianke taka sama wersje softu np numer na kosciach oraz numer sterownika musi sie zgadzac
Nr sterownika wg Bosha 0281 001 649/650
Nr wg VW/AUDI 028906021GG
Nie było oryginalnych kości, więc nr softu nie jest znany, wgrywałem zarówno wersje 357824 i 1443


...a ja palę gume na wstecznym ;]

ODPOWIEDZ

Wróć do „ECU forum”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości