Strona 1 z 1

Sterowanie zapłonem

: pn lip 07, 2008 09:22
autor: CSR_GTI
Kilka pytań odnośnie sterowników stosowanych przy k i ke jetronic'a w 16V

1.Z których czujników na silniku te sterowniki korzystają? ke-jet na pewno ze stukowego a w k-jet już go niema. Czujniki temperatury - dwa - ale który do czego dokładnie jest?

2.W jaki sposób sterownik działa na ten zapłon? Czy tylko według czujników czy tam tez jest już jakoś dobrany zapłon co do obrotów silnika?

3.O ile taki sterownik jest w stanie przesunąć zapłon? Gdzieś już pisało ze tylko w jedną stronę działa - czy tylko może przyspieszyć czy opóźnić?

: pn lip 07, 2008 10:07
autor: evolution
zle... jetronic jest systemem zasilania paliwem ktory nie ma sterowania zaplonem, za sterowanie zaplonem odpowiada inny sterownik lub apaarat zaplonowy z mechaniczna regulacja zaplonu...

: pn lip 07, 2008 10:35
autor: nezzo
nom, 16V maja jeden sterownik jak chcesz miec sterowanie zaplonem, jak chcesz stukowiec to przed tamten sterownik jeszcze wpina sie jeden sterownik od stukowca, ogolnie w pelni przezbrojony silnik ma 150 sterownikow, 30km kabla, i straszny burdel pod maska.

wstaw se digi, masz wszystko to samo tyle ze w jednym pudeleczku.

: pn lip 07, 2008 11:26
autor: bugalon
Pytanie zle postawiles. Odpowiedz EVO masz kompletną. Zapłon w k i ke-jetronic jest sterowany tylko podciśnieniowo (wężykiem z kolektora). Oczywiscie do tego dochodzi sygnał z czunika halla, ale to wszystko. Wiem, że do stera zapłonu podłączany jest jeszcze czujnik temperatury, ale podczas pomiaru nie zauwazylem zmiany przyspieszenia w zależności od temperatury (być może na wysokich obrotach jest ale nie mialem jak zmierzyc). Czujniki temperatury, krańcówki przepustnicy i inne tego typu sprawy służą do regulacji składu mieszanki lub sterowania biegiem jałowym

Sterownik zazwyczaj przyspiesza zapłon od punktu bazowego a wartośc przyspieszenia zalezy od obciążenia i prędkości obrotowej. Im wyższa prędkość obrotowa tym wyprzedzenie zapłonu większe. Jakie są maksymalne wartości przyspieszenia to zalezy od silnika. Myślę, że w granicach 30-40 stopni max, ale o to musisz spytać już tunerów :)

: pn lip 07, 2008 11:37
autor: Diod
Orginalna mapa wyprzedzenia zapłonu 16v, nie wiem czy poprawna
Obrazek

: pn lip 07, 2008 12:38
autor: CSR_GTI
oto prawie chodziło...
dzieki

: pn lip 07, 2008 12:40
autor: evolution
co do tego czy jest opozniany czy przyspieszany... co za roznica czy jest opozniany czy przyspieszany, efekt bedzie ten sam... biorac jako odnosnik aparat zaplonowy/czujnik halla sa sterowniki ktore opozniaja, oraz takie ktore przyspieszaja/ opozniaja

: pn lip 07, 2008 13:05
autor: CSR_GTI
bugalon pisze:Zapłon w k i ke-jetronic jest sterowany tylko podciśnieniowo (wężykiem z kolektora).
długość wężyka jest jakoś specjalnie określona?
evolution pisze:sa sterowniki ktore opozniaja, oraz takie ktore przyspieszaja/ opozniaja
ale piszemy o konkretnych sterownikach a nie tych co są...

: pn lip 07, 2008 14:26
autor: evolution
konkretnie panie do jetronica byuly stosowane takie sterowniki jak napisalem, sam jetronic nie reguluje zaplonu. jak powiesz mi jaki sterownik cie interesuje zaplonu(nazwe)to powiem ci co robi dokladnie.
jak napisane wczesniej sama tresc pytania zadanego przez ciebie jest bledna

: pn lip 07, 2008 14:58
autor: adam1985
evolution, czy sprawa wyglada identycznie w przypadku Motronica(silnik Audi, 2.0 16V ACE)?

: pn lip 07, 2008 15:03
autor: evolution
System Bosch Motronic [...] należy do grupy elektronicznych, zintegrowanych systemów wtryskowo-zapłonowych z wyładowaniem indukcyjnym i statycznym.... wystarczy w google wpisac leniu slowo motronic :helm: