Strona 6 z 18

: czw maja 27, 2010 18:00
autor: szantis
Witam , czy ktoś z uczestniczących w wywodzie odnośnie korekcji dawki startowej mógłby wyjaśnić czemu podany sposób przez założyciela wątku jest taki zły?

: pt maja 28, 2010 01:12
autor: Marecki_XX
ja nie uczestniczę,ale wypowiem się dawka jest za duża i jest za duże uderzenie w wał korbowy ,rozruch nie jest płynny a od tego psuje się dwumas

: pt maja 28, 2010 09:00
autor: luzur
szantis pisze:Witam , czy ktoś z uczestniczących w wywodzie odnośnie korekcji dawki startowej mógłby wyjaśnić czemu podany sposób przez założyciela wątku jest taki zły?
No BO, zapodaje dawke od 0 rpm !!!

A powinien zmienić tak żeby zamiast przy 250 rpm dawka pojawiała się przy 200 rpm i to by już wystarczyło.

: pt maja 28, 2010 10:09
autor: szantis
Czyli, proszę o poprawkę jeśli się mylę ...podsumowując dwie powyższe odpowiedzi należy dać nieco mniejszą dawkę dla 250 rpm ? Czy wystarczy dać taką samą dawkę z mapy 280 rpm dla poziomu 250 rpm i nie ruszając niższych poziomów obrotów ?

: pt maja 28, 2010 10:54
autor: luzur
szantis pisze:Czyli, proszę o poprawkę jeśli się mylę ...podsumowując dwie powyższe odpowiedzi należy dać nieco mniejszą dawkę dla 250 rpm ? Czy wystarczy dać taką samą dawkę z mapy 280 rpm dla poziomu 250 rpm i nie ruszając niższych poziomów obrotów ?
Mylisz się,
Wystarczy WOGÓLE dać dawkę od 200 rpm, jeżeli temperatura silnika jest powyżej 70stopni.
Chodzi o to żeby zmodyfikować mapę od 70 stopni i od np 200 rpm a nie od 0 rpm.

: pt maja 28, 2010 11:15
autor: szantis
luzur pisze:
szantis pisze:Czyli, proszę o poprawkę jeśli się mylę ...podsumowując dwie powyższe odpowiedzi należy dać nieco mniejszą dawkę dla 250 rpm ? Czy wystarczy dać taką samą dawkę z mapy 280 rpm dla poziomu 250 rpm i nie ruszając niższych poziomów obrotów ?
Mylisz się,
Wystarczy WOGÓLE dać dawkę od 200 rpm, jeżeli temperatura silnika jest powyżej 70stopni.
Chodzi o to żeby zmodyfikować mapę od 70 stopni i od np 200 rpm a nie od 0 rpm.
Może źle zadałem pytanie, inaczej - ile ma wynosić ta dawka dla 200 rpm /70'C ?

: pt maja 28, 2010 11:33
autor: luzur
szantis pisze:
luzur pisze:
szantis pisze:Czyli, proszę o poprawkę jeśli się mylę ...podsumowując dwie powyższe odpowiedzi należy dać nieco mniejszą dawkę dla 250 rpm ? Czy wystarczy dać taką samą dawkę z mapy 280 rpm dla poziomu 250 rpm i nie ruszając niższych poziomów obrotów ?
Mylisz się,
Wystarczy WOGÓLE dać dawkę od 200 rpm, jeżeli temperatura silnika jest powyżej 70stopni.
Chodzi o to żeby zmodyfikować mapę od 70 stopni i od np 200 rpm a nie od 0 rpm.
Może źle zadałem pytanie, inaczej - ile ma wynosić ta dawka dla 200 rpm /70'C ?
Niewiem :grin:

Wydaje mi się że między 22 a 19, patrząc na wykres "mapę" tak można wywnioskować.

Można również wywnioskować że błędem jest zapodanie dawki rozruchowej przy ponad 70 stopniach od 0 rpm.

: pt maja 28, 2010 11:43
autor: szantis
:) Dzięki za odpowiedzi w temacie korekty dawki.

: sob maja 29, 2010 11:06
autor: anderllh
Tak wygląda oryginalna ("fabryczna") mapa rozruchowa dla silnika AHF 110KM (Golf IV 038906012L) dla wszystkich kodowań softu (w wymienionych wcześniej sterownikach wygląda to podobnie).
Obrazek
Obrazek

Pozostawie Wam do komentarza... :bigok:

: sob maja 29, 2010 20:27
autor: MAPI
anderllh pisze:
Pozostawie Wam do komentarza... :bigok:
to że tak wygląda ,nie powinno skłaniać modyfikującego dawke do bezmyślnego jej kopiowania :helm:

: ndz maja 30, 2010 00:41
autor: anderllh
MAPI pisze:to że tak wygląda ,nie powinno skłaniać modyfikującego dawke do bezmyślnego jej kopiowania
MAPI, cała dyskusja zaczęła się od słów...
goodhope pisze:Jeszcze ktoś pomyśli , że w taki sposób należy skorygować dawkę rozruchową jak na załączonym obrazku ... i ... dzięki tobie rozwali bardzo szybciutko koło dwumasowe .
..i tyle z mojej strony :green_fuck:

: czw cze 03, 2010 21:21
autor: admin911
temat zaczął się okej i później, dzieci na plan główny "ty wiesz to , ty chu.. wiesz " itd. czy moglibyście kontynuować ten temat zmiany map co i jak w ecu :) i żadnych więcej nie do tematu opinii proszę! bo jedynie strata czasu człowieka który chcę się dzielić wiedzą, uszanujcie a nie krytykujcie, ewentualnie dopomóżcie.
-------------------------------
do tematu, czy mógłbyś podać wyglądy map trochę ich mam ale nie kojarzę czy mam rację do ich zależności w kompie, i np dlaczego winols zawsze znajduje np 65 map i te mapy się powtarzają , czy powinienem zmienić każdą czy którąkolwiek np z 3 takich samych(przykład mapa ograniczonego momentu).Słyszałem że są 3 mapy on momentu bo mam 3 pedała sprzęgło hamulec gaz i niby każda jest od jednego pedała ale która do którego?

ps: uczę się dla własnego zainteresowania nie dla biznesu i na własnym aucie mk4 ahf :) (już go nawet z chipowałem gotowcem)robie logi itp i sam rozkminiam co i jak,nie interesi mnie to jako praca , czytam trochę na chiptuners.org ale tam też to dużo cfaniaków ;] mam dużo ciekawych linków stron w pdf ale po ang dotyczących chip tuningu. Chciałbym ten temat inwigilować lub ewentualnie dostarczać jakiś informacji.

: czw cze 03, 2010 22:04
autor: evolution
a ja wam cos pokaze. kolejny golf z problemem cieplego rozruchu przed i po naprawie
prosze patrzec na obroty

na starym rozruszniku
,0.00,0,0.0,5.040,76.5,,,,,,,,,,
,0.62,0,0.0,5.040,76.5,,,,,,,,,,
,1.26,0,0.0,5.040,76.5,,,,,,,,,,
,1.87,189,0.0,5.040,76.5,,,,,,,,,,
,2.48,231,3.6,5.040,76.5,,,,,,,,,,
,3.04,231,2.8,5.040,76.5,,,,,,,,,,
,3.58,231,2.0,5.040,76.5,,,,,,,,,,
,4.16,189,2.0,5.040,76.5,,,,,,,,,,
,4.79,231,0.6,5.040,76.5,,,,,,,,,,
,5.43,189,0.6,5.040,76.5,,,,,,,,,,
na nowym rozruszniku:
,0.00,0,0.0,5.040,73.8,,,,,,,,,,
,0.67,0,0.0,5.040,73.8,,,,,,,,,,
,1.33,0,0.0,5.040,73.8,,,,,,,,,,
,1.98,273,22.0,5.040,73.8,,,,,,,,,,
,2.64,294,24.0,5.040,73.8,,,,,,,,,,
,3.25,273,26.6,5.040,73.8,,,,,,,,,,
,3.87,294,29.2,5.040,73.8,,,,,,,,,,
,4.50,273,31.6,5.040,73.8,,,,,,,,,,
,5.12,273,32.0,5.040,73.8,,,,,,,,,,


widac dokladnie ze nowy rozrusznik z palcem w duuuu wykreca srednio 60 rpm wiecej...



odpalanie po naprawie polegajacej na wymianie rozrusznika( stary sie usmazyl u jakiegos mechanika zapewne podczas wymiany filtra paliwa) tu akurat grupa 3
,0.00,0,850.0,1275.0,4.8,,,,,,,,,,
,0.66,0,850.0,1275.0,4.8,,,,,,,,,,
,1.30,0,850.0,1275.0,4.8,,,,,,,,,,
,1.97,756,850.0,360.0,4.8,,,,,,,,,,
,2.61,966,280.0,320.0,57.8,,,,,,,,,,
,3.27,903,270.0,270.0,64.5,,,,,,,,,,
,3.91,903,270.0,275.0,63.8,,,,,,,,,,
,4.52,903,270.0,265.0,63.8,,,,,,,,,,
,5.09,903,270.0,265.0,63.4,,,,,,,,,,
,5.67,903,265.0,270.0,64.1,,,,,,,,,,

po co mydlic oczy ze to napewno wina oprogramowania??? i trzeba po calosci zrobic 19 mg na temperaturze 70+ jak wystarczy gruntownie zdiagnozowac i NAPRAWIC

: śr cze 09, 2010 22:03
autor: szantis
admin911 pisze:tSłyszałem że są 3 mapy on momentu bo mam 3 pedała sprzęgło hamulec gaz i niby każda jest od jednego pedała ale która do którego?
O ile mnie wiadomo możesz pominąć zależność logiczną pomiędzy dwoma "p edałami" licząc od lewej a mapami....