Chiptuning TDi - VP 37 oraz PD

Wszystko o sterownikach silnika. Standalone, komputery oryginalne, itp...

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » wt maja 11, 2010 17:52

0281001979 dedykowane jest do silnika ALH w golfie 4 nie posiadającego koła dwumasowego.
Podobnie jak część AGRów, AHFów ba... znaczna część świeżych AXR-ów, rodem choćby z Octavii.
(Intrygujące jest tylko to, że SKODA nie udostępnia danych swoim autoryzowanym, który zakres VIN miał dwumas a który jednomas. ASO musi demontować sprzęgło, by móc ustalić jaka tarcz z dociskiem ma być zamówiona).

Nie wiem jaka jest twoja robota. Widzę jakie jest twoje hobby.
Moja...
od ponad dziesięciu lat siedzę w tym dieslowskim szambie. Przez ostatnich 6 lat, programowo wyszło spod mojej ręki kilka tysięcy aut. A ty próbujesz robić ze mnie idiotę.
Ostatnio zmieniony wt maja 11, 2010 18:03 przez goodhope, łącznie zmieniany 7 razy.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr maja 12, 2010 11:42

goodhope widze ze probujesz walczyc z wiatrakami (anderllh),
Mysle ze panu nie przetlumaczysz tego ze mysli zle, bo w jego przeswiadczeniu wie on najlepiej, w zyciu nie obrobilbym mapy dawki startowej w ten sposob jak zaprezentowal,

a propo problemow z paleniem moze cos podpowiem, wymiana akumulatora i rozrusznika na nowe usuwa ten "defekt",


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
alpha
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr gru 27, 2006 19:13
Lokalizacja: z tąd!

Post autor: alpha » śr maja 12, 2010 12:25

Nie skorygowałbym mapy w ten sposób, dwumas i tak dałby o sobie znać, zawsze można zmniejszyć dawke lecąc od najniższych obrotów...

goodhopeFajnie że sie dołączyłeś do tematu.... jakiś czas temu różne rzeczy sie o tobie czytało, niekoniecznie dobre... swoją drogą na dziś dzień jesteś jednym z nielicznych polskich tunerów do którego oddałbym auto bez słowa...
evolution pisze:goodhope widze ze probujesz walczyc z wiatrakami (anderllh),
Mysle ze panu nie przetlumaczysz tego ze mysli zle, bo w jego przeswiadczeniu wie on najlepiej, w zyciu nie obrobilbym mapy dawki startowej w ten sposob jak zaprezentowal,

a propo problemow z paleniem moze cos podpowiem, wymiana akumulatora i rozrusznika na nowe usuwa ten "defekt",
Co za bzdura, że pomogło raz to nie znaczy że zawsze będzie... We wszystkich autach z tym problemem które przeszły mi przez ręce rozrusznik był w idealnym stanie! Jeden jedyny raz wymiana akumulatora pomogła ale to jest inna bajka... a temat jest o chiptunningu!



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr maja 12, 2010 13:56

alpha, nie unos sie, chodzi o to by podpowiedziec to i owo. a co do pomagania, poki co w kazdym aucie w ktorym po diagnozie sklonilem klienta do wymiany rozrusznika , ewentualnie akumulatora pomoglo, wiec nie pisz ze w jednym. jest to czyms uzaleznione a za malo mam czasu zeby sie rozpisywac, poza tym ze nowy rozrusznik z dobrym akumulatorem wykreca silnikiem okolo 50 do 80 rpm wiecej na cieplo majac przy okazji mniejszy prad rozruchowy. w jednym co masz racje temat jest o chiptuningu, miejmy nadzieje ze w jego lepszym wykonaniu.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

anderllh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pt lut 12, 2010 20:30
Lokalizacja: Gliwice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: anderllh » śr maja 12, 2010 18:10

alpha pisze:0281001979 dedykowane jest do silnika ALH w golfie 4 nie posiadającego koła dwumasowego.
Podobnie jak część AGRów, AHFów ba... znaczna część świeżych AXR-ów, rodem choćby z Octavii.
(Intrygujące jest tylko to, że SKODA nie udostępnia danych swoim autoryzowanym, który zakres VIN miał dwumas a który jednomas. ASO musi demontować sprzęgło, by móc ustalić jaka tarcz z dociskiem ma być zamówiona).
Twój post mnie zdziwł, ponieważ pierwszy raz słyszę o kołach jednomasowych w silnikach ALH (golf IV, jak również reszta), dlatego poszukałem potwierdzenia. Informacja została potwierdzona w 100% (m.in.ASO),że w ALH NIGDY nie montowano seryjnie jednomasów (m.in. 038906012M) w silnikach ALH (ostanio miałem okazje modyfikować podobne auto i właściciel potwierdza,że ma dwumas).
goodhope, może i masz wieloletnie doświadczenie w modyfikacji silników diesla, ale w tym konkretnym wypadku NIE MASZ RACJI. Nie wiem czy nazwać to kompromitacją, ale widać,że mijasz się z prawdą i siejesz zamęt w temacie :bigok:
Rutyna jest zgubna :grin:
Życzę powodzenia :pub:

P.S. Wspomniane auto (które wyjechalo z fabryki ze wspomnianymi mapami rozruchowymi) zrobiło już ponad 200 tys. km bez problemu (czasami nie miało łatwo...), nigdy nie miało przypadku,że "dwumas się szybciutko rozleciał" itp. :helm:

evolution, nikogo nie skłaniam do poprawy map rozruchowych, gdy silnik ma problem z rozruchem na ciepło ...tak jak wspomniałeś, istnieją różne przyczyny tego problemu, nie zawsze wymiana rozrusznika i akumlatora pomoga (trzeba wyeliminować podstawowe wszystkie możliwe przyczyny) :)

Temat jest o chiptuningu! :green_fuck:



Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » śr maja 12, 2010 22:22

Napisałem ci, między innymi w ASO, nie mają zielonego pojęcia które octavie 2006-> AXR wyszły z kołem jednomasowym, a które z dwumasowym.
anderllh pisze: ...tak jak wspomniałeś, istnieją różne przyczyny tego problemu, nie zawsze wymiana rozrusznika i akumlatora pomoga (trzeba wyeliminować podstawowe wszystkie możliwe przyczyny)...
ale jak to ?
przecież przyczyna została kilka postów temu wyraźnie określona:
anderllh pisze: Jak pewnie sam dobrze wiesz, niektóre sterowniki posiadają "defekt" w postaci ograniczonych map startowych dla ciepłego silnika (gdzie objawia się,przy spadku sprawności pompy), gdzie później wyeliminowano ten problem ... :goof:
Ciekawe, jaką pompę chciałbyś wymieniać w BJB, czy BXE, BKD etc...

Nie zastanawiało cię dlaczego żaden ! automat z tych samych lat produkcji nie ma problemu dawki rozruchowej gorącego silnika (pomijając problem zaworu wydatku pomp vp44, nawet w połączeniu z multitronikiem... ale to inna bajka), a dlaczego wiele DSG je ma ?

Skojarz teraz fakty, połóż się z nimi spać ... może ci się przyśni zamysł producenta.

A wspomniane ALH, 300Nm przy 1900 obr w trybie obciążeniowym bez demontażu skrzyni i wyjazdu na drogę pokaże prawdę.
Ostatnio zmieniony śr maja 12, 2010 22:26 przez goodhope, łącznie zmieniany 2 razy.



anderllh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pt lut 12, 2010 20:30
Lokalizacja: Gliwice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: anderllh » czw maja 13, 2010 17:04

goodhope pisze:Napisałem ci, między innymi w ASO, nie mają zielonego pojęcia które octavie 2006-> AXR wyszły z kołem jednomasowym, a które z dwumasowym.
Ale co to ma wspólnego z moją wcześniejszą wypowiedzią :blush: Podałem konkretny przykład silnika (Golf IV, ALH), który wychodził z dyskutowanymi mapami rozruchowymi na kole dwumasowym, wcześniej zapierałeś się,że nigdy w życiu z fabryki nie wyjechały takie egzemplarze...
goodhope pisze:A wspomniane ALH, 300Nm przy 1900 obr w trybie obciążeniowym bez demontażu skrzyni i wyjazdu na drogę pokaże prawdę.
Co ma udowodnić ta próba? Jak ocenisz, czy ewentualne niedomagania sprzęgła są wynikiem tych "nieszczęsnych" map rozruchowych, czy wieloletniego użytkowania i historii auta... :bajer: troche śmieszne...

Napiszę jeszcze raz, aby wszyscy zrozumieli...
Jeżeli silnik ma problem z rozruchem na ciepło, to należy sprawdzić wszystki możliwe przyczyny (kąt wtrysku, stan rozrusznika itd.), jeżeli to nie pomoże to wskazana jest korekta map rozruchowych :bigok:

goodhope, cała dyskusja dotyczy Twojej wypowiedzi,że po podobnej modyfikacji
goodhope pisze:rozwali bardzo szybciutko koło dwumasowe
Jak udowodniłem, istnieją egzemplarze, które przejeżdżają setki tysięcy km bez najmniejszego problemu i stania w serwisach z powodu "rozwalonych" dwumasów...
:okej:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw maja 13, 2010 17:32

anderllh pisze:Twój post mnie zdziwł, ponieważ pierwszy raz słyszę o kołach jednomasowych w silnikach ALH (golf IV, jak również reszta), dlatego poszukałem potwierdzenia. Informacja została potwierdzona w 100% (m.in.ASO),że w ALH NIGDY nie montowano seryjnie jednomasów (m.in. 038906012M) w silnikach ALH (ostanio miałem okazje modyfikować podobne auto i właściciel potwierdza,że ma dwumas).

to Cie zaskocze bo robilem 2 auta w ktorych byly ALH i jednomasy :green_fuck:
jednym z nich jest Caddy 2002 rok
Ostatnio zmieniony czw maja 13, 2010 17:33 przez Adamm, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

anderllh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pt lut 12, 2010 20:30
Lokalizacja: Gliwice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: anderllh » czw maja 13, 2010 17:51

Adamm, pewnie masz racje co do Caddy, natomiast druga część zacytowanej wypowiedzi dotyczyła kół dwumasowych w Golfie IV (ALH) i tego konkretnego przypadku. :bigok:


Diagnostyka
Chiptuning

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw maja 13, 2010 18:03

anderllh, ale pisales ze w zadnym ALH nie bylo jednomasu a to akurat bzdura
Ostatnio zmieniony czw maja 13, 2010 19:53 przez Adamm, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

anderllh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pt lut 12, 2010 20:30
Lokalizacja: Gliwice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: anderllh » czw maja 13, 2010 18:45

Adamm pisze:ale pisalez ze w zadnym ALH nie bylo dwumasu a to akurat bzdura
Nigdzie nie pisałem,że w ALH nie było dwumasów...chyba,że jest to przejęzyczenie z Twojej strony i chodziło Ci o jednomasy.
Jak pisałem wcześniej (żeby nie było nieporozumień):
anderllh pisze:druga część zacytowanej wypowiedzi dotyczyła kół dwumasowych w Golfie IV (ALH) i tego konkretnego przypadku



Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » czw maja 13, 2010 18:50

był i caddy ..były i golfy ...

szybko anderllh dopasowujesz swoje zeznania do nowej dla ciebie rzeczywistości.

No cóż, to pozytywna cecha być elastycznym.

Najpierw winna pompa (której problem ponoć później poprawiono ??), potem rozrusznik...
Zatem co popsuto znów w PD na edc16 i PPD ?
Aż w końcu ..piszesz że należy sprawdzić wszystko.
No tej wypowiedzi to już nikt nie podważy.

A co ma dać taka próba ?

Tyle , że żadne koło dwumasowe w tych silnikach nie zniesie na hamowni w trybie obciążeniowym przy poziomie 300Nm+ poniżej 2000 obr bez wibracji.


Jaki ma związek moja wypowiedź apropos Octavii...
a to taki, że aso wie tyle ile mu producent w dokumentacji udostępni.
A że producent nie rzadko ma swoje odgrywy, wymyślając sobie na przykład montownię na Węgrzech, Rumunii ..itd, dobiera sobie bliższych tańszych dostawców i ..żadna etka, czy elsa nie pokaże co siedzi w tym egzemplarzu, póki nie stwierdzimy tego organoleptycznie.

przykład:
osławione turbosprężarki w AWX/AVF.

Ustosunkuj się proszę, do moich pytań:
a brzmią one:

Co takiego różni silniki z automatyczną skrzynią biegów, od tych z manualną z tego samego rocznika, że posiadają różne konstrukcje map rozruchowych ?

Dlaczego zróżnicowano dane dawek rozruchowych dla różnego kodowania, dla tego samego silnika ?

Co różni silnik z automatyczną skrzynią od tego ze skrzynią DSG ?

Tym samym nasuwa się samo ostatnie pytanie
Dlaczego silniki z DSG mają z czasem problem rozruchu, a automaty typu choćby multitronic, czy tiptronic nie ?
Ostatnio zmieniony czw maja 13, 2010 19:02 przez goodhope, łącznie zmieniany 6 razy.



Awatar użytkownika
kozak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: czw paź 16, 2008 09:37
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kozak » czw maja 13, 2010 20:38

anderllh pisze:Informacja została potwierdzona w 100% (m.in.ASO),że w ALH NIGDY nie montowano seryjnie jednomasów (m.in. 038906012M) w silnikach ALH (ostanio miałem okazje modyfikować podobne auto i właściciel potwierdza,że ma dwumas).



anderllh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pt lut 12, 2010 20:30
Lokalizacja: Gliwice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: anderllh » pt maja 14, 2010 16:30

goodhope pisze:był i caddy ..były i golfy ...
Nie wiem jak sprawa wygląda dokładnie w Caddy, ale zawsze uważałem,że w Golfie IV jedynie koła jednomasowe występowały w pierwszych egzemplarzach silników AGR, później już tylko dwumasy...
Uważasz,że np. w silniku ASV (038906012BB, Audi A3) czy AHF (038906012A, Golf IV) seryjnie wychodziło jednomasowe koło zamachowe?
Może ktoś zainteresowany tematem napisze, czy w powyższych modelach 110KM spotkał się z jednomasem :bajer:
goodhope pisze:szybko anderllh dopasowujesz swoje zeznania do nowej dla ciebie rzeczywistości.

No cóż, to pozytywna cecha być elastycznym.

Najpierw winna pompa (której problem ponoć później poprawiono ??), potem rozrusznik...
Zatem co popsuto znów w PD na edc16 i PPD ?
Aż w końcu ..piszesz że należy sprawdzić wszystko.
No tej wypowiedzi to już nikt nie podważy.
Swoją wypowiedź opieram na różnicy map rozruchowych w różnych modelach na MSA15 i EDC15.
Masz rację, z samego początku mogłem opisać dokładnie czego dotyczy problem, ale wydawało mi się,że wystarczająco dużo informacji można znaleźć na forum...tak samo jakby problem niedoładowania rozwiązywać podnosząc wymagane ciśnienie...nie tędy droga (trzeba wyeliminować najprostsze przyczyny) :bigok:
goodhope pisze:A co ma dać taka próba ?

Tyle , że żadne koło dwumasowe w tych silnikach nie zniesie na hamowni w trybie obciążeniowym przy poziomie 300Nm+ poniżej 2000 obr bez wibracji.
Zgodze się, tylko dalej nie wiem co to ma wspólnego z tematem...
goodhope pisze:Ustosunkuj się proszę, do moich pytań:
a brzmią one:

Co takiego różni silniki z automatyczną skrzynią biegów, od tych z manualną z tego samego rocznika, że posiadają różne konstrukcje map rozruchowych ?

Dlaczego zróżnicowano dane dawek rozruchowych dla różnego kodowania, dla tego samego silnika ?
Rozumiem o co Ci chodzi, "ograniczone" mapy rozruchowe miały na celu ochrone koła dwumasowego, ale skonfrontuj to z tym co pisałem wcześniej...
goodhope pisze:Co różni silnik z automatyczną skrzynią od tego ze skrzynią DSG ?

Tym samym nasuwa się samo ostatnie pytanie
Dlaczego silniki z DSG mają z czasem problem rozruchu, a automaty typu choćby multitronic, czy tiptronic nie ?
Tutaj niestety poddaje się, nigdy nie miałem styczności ze skrzyniami DSG, dlatego nie moge odpowiedzieć na to pytanie. :helm:

[ Dodano: 18 Maj 2010 13:40 ]
Czy w silnikach 110KM w Golfie IV spotkał się ktoś z Was z seryjnym jednomasowym kołem zamachowym (w podanych niżej sterownikach oraz innych):
AHF : 038906012L
038906012A
ASV: 038906012AP

Proszę o Wasze wypowiedzi, pozwoli to ustalić kto ma rację w temacie :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „ECU forum”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości