Chiptuning TDi - VP 37 oraz PD

Wszystko o sterownikach silnika. Standalone, komputery oryginalne, itp...

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Chiptuning TDi - VP 37 oraz PD

Post autor: toffic » ndz sty 23, 2011 15:05

Map nie porównuj między tymi samochodami, logi tak



Awatar użytkownika
Vagoviec
Demon prędkości
Demon prędkości
Posty: 378
Rejestracja: wt wrz 21, 2010 09:47
Lokalizacja: Gorlice

Chiptuning TDi - VP 37 oraz PD

Post autor: Vagoviec » ndz sty 23, 2011 15:19

Masz na myśli że stamn i mapa nie da odpowiedniego obrazu sytuacji ?


Numquam Desperaveris...

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Re: Chiptuning TDi - VP 37 oraz PD

Post autor: evolution » pn sty 24, 2011 10:13

toffic pisze:Ja proponuje inaczej (wiem, to co napisze jest czasochłonne ale tylko tak się czegoś nauczysz): zrób logi autka, które nie pali na ciepło, potem poszukaj do jego sterownika ori softu, popatrz "milion pińcet" razy na mape startową i sam zrozumiesz co jest nie tak :bigok:
P.S. oczywiscie logi robisz podczas rozruchu :helm:
ewentualnie niech sprawdzi dlaczego odpalac nie chce nie patrzac na mape rozruchowa


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Vagoviec
Demon prędkości
Demon prędkości
Posty: 378
Rejestracja: wt wrz 21, 2010 09:47
Lokalizacja: Gorlice

Chiptuning TDi - VP 37 oraz PD

Post autor: Vagoviec » pn sty 24, 2011 21:07

Moje pytanie dotyczy tylko map,przyjmując ze wszystko wcześniej zostało sprawdzone i wszystko jest ok :D


Numquam Desperaveris...

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Chiptuning TDi - VP 37 oraz PD

Post autor: evolution » pn sty 24, 2011 21:24

nie jest ok kolego bo obroty rozruchu ten z problemem ma na poziomie 180 ..220 a to jest zle:) nawet nie musze podpinac sie pod auto zeby to wiedziec:)


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Vagoviec
Demon prędkości
Demon prędkości
Posty: 378
Rejestracja: wt wrz 21, 2010 09:47
Lokalizacja: Gorlice

Chiptuning TDi - VP 37 oraz PD

Post autor: Vagoviec » pn sty 24, 2011 23:01

Więc skoro obroty są za niskie podczas rozruchu to nie powinno się rozwiązywać tego problemu podając "wcześniej" paliwo , tylko szukać przyczyny w rozruszniku,kablach itd :bigok: A takie podlanie przy niższych którym podzespołom grozi najbardziej ?
PS:Widzisz kolego ty nie musisz bo masz już wiedzę, a ja staram się tą wiedzę zdobywać,i jak wiadomo łatwe to nie jest, więc szukam wszędzie punktu zaczepienia by później samemu coś kminić :bigok :bajer: :


Numquam Desperaveris...

Awatar użytkownika
alpha
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr gru 27, 2006 19:13
Lokalizacja: z tąd!

Re: Chiptuning TDi - VP 37 oraz PD

Post autor: alpha » wt sty 25, 2011 04:34

Vagoviec pisze:Więc skoro obroty są za niskie podczas rozruchu to nie powinno się rozwiązywać tego problemu podając "wcześniej" paliwo , tylko szukać przyczyny w rozruszniku,kablach itd :bigok: A takie podlanie przy niższych którym podzespołom grozi najbardziej ?
PS:Widzisz kolego ty nie musisz bo masz już wiedzę, a ja staram się tą wiedzę zdobywać,i jak wiadomo łatwe to nie jest, więc szukam wszędzie punktu zaczepienia by później samemu coś kminić :bigok :bajer: :
Człowieku poczytaj sobie kilka stron wstecz i nie będziesz musiał "kminić" wystarczyło by zwyczajnie pomyśleć. Problem jest stary, znany i opisywany z taką dokładnością że nie będziesz musiał "kminić" wiec poczytaj sobie troche a nie zadawaj takich pytań. W gruncie rzeczy to jest bardzo łatwe! Jeśli tak to zmień sobie kodowanie na automat zamiast "podlewać" z dołu na to samo wyjdzie a do tego po jakimś czasie będziesz wiedział którym podzespołom grozi najbardziej



Awatar użytkownika
Vagoviec
Demon prędkości
Demon prędkości
Posty: 378
Rejestracja: wt wrz 21, 2010 09:47
Lokalizacja: Gorlice

Re: Chiptuning TDi - VP 37 oraz PD

Post autor: Vagoviec » wt sty 25, 2011 10:55

alpha pisze:
Vagoviec pisze:Więc skoro obroty są za niskie podczas rozruchu to nie powinno się rozwiązywać tego problemu podając "wcześniej" paliwo , tylko szukać przyczyny w rozruszniku,kablach itd :bigok: A takie podlanie przy niższych którym podzespołom grozi najbardziej ?
PS:Widzisz kolego ty nie musisz bo masz już wiedzę, a ja staram się tą wiedzę zdobywać,i jak wiadomo łatwe to nie jest, więc szukam wszędzie punktu zaczepienia by później samemu coś kminić :bigok :bajer: :
Człowieku poczytaj sobie kilka stron wstecz i nie będziesz musiał "kminić" wystarczyło by zwyczajnie pomyśleć. Problem jest stary, znany i opisywany z taką dokładnością że nie będziesz musiał "kminić" wiec poczytaj sobie troche a nie zadawaj takich pytań. W gruncie rzeczy to jest bardzo łatwe! Jeśli tak to zmień sobie kodowanie na automat zamiast "podlewać" z dołu na to samo wyjdzie a do tego po jakimś czasie będziesz wiedział którym podzespołom grozi najbardziej
Czyli jednak miałem dobre domysły co do tego podlewania paliwa "wcześniej". Przeczytałem wątek od początku i doszukałem się odpowiednich info


Numquam Desperaveris...

DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Chiptuning TDi - VP 37 oraz PD

Post autor: DANIEL LHR » czw sty 27, 2011 21:11

witam

podpowiecie w jakim miejscu w sofcie mozna zmienic sterowanie turbo cisnieniowe na podcisnienie. Zmienilem caly soft od afn , ale afn ma troche inna pompe i mapa nastawnka tez sie rozni. Dlatego chcialbym ori swoj 1z przerobic. Ecu z koncowkami GL i GK



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Chiptuning TDi - VP 37 oraz PD

Post autor: evolution » czw sty 27, 2011 21:29

DANIEL LHR, nie skumalem... po co zmieniales soft na ten od afn?? nie lepiej obrobic 1z??


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Re: Chiptuning TDi - VP 37 oraz PD

Post autor: DANIEL LHR » czw sty 27, 2011 22:17

no wlasnie nie moge wyczaic ktore komorki odpowiadaja za sterowanie turbo , zmienialem cale mapki ale bez rezultatu. Dlatego wsadzilem caly soft od afn.
Podpowiedzialbys gdzie tego szukac?



Awatar użytkownika
Vagoviec
Demon prędkości
Demon prędkości
Posty: 378
Rejestracja: wt wrz 21, 2010 09:47
Lokalizacja: Gorlice

Re:

Post autor: Vagoviec » czw sty 27, 2011 23:17

anderllh pisze:
masz jakiś opis jakie mapy są od czego? tzn dawki, ciśnienia, konta wtrysku itp itd
Silnik AFN (028906021GH) adresy map:
399CC (8x16) - Dawka - Życzenie kierowcy
3BF10 (19x3) - Dawka - Ograniczenie momentu obrotowego
3BFF2 (12x16) - Dawka - Ograniczenie dymienia
39D6E (13x16) - EGR
3CFB0 (17x16) - Napięcie nastawnika
3D2BC (1x1) - Ogranicznik ciśnienia doładowania (tzw. single value limiter)
3D4FE (10x16) - Ciśnienie doładowania
3D67A (10x16) - Ciśnienie doładowania
3D8D8 (10x10) - Ogranicznik ciśnienia doładowania (od ciśnienia atm.)
3FA8E (7x13) - Ogranicznik kąta wtrysku
3FB86 (13x16) - Kąt wtrysku
3BB9E (9x8) - Dawka rozruchowa silnika
3DA3A (13x16) - N75
3DC1C (13x16) - N75

Oprócz powyższych jest mnóstwo innych map (te co wymieniłem są najważniejsze).
W sofie są dwa kodowania, wypisałem adresy map dla drugiego.

Interpretacje map najlepiej zacząć od analizy logów statycznych, jak i dynamicznych.
Dodatkowo zamieszczam oryginalny wsad dla AFN
(zapraszam na PW)
Może to ci pomorze


Numquam Desperaveris...

DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Re: Chiptuning TDi - VP 37 oraz PD

Post autor: DANIEL LHR » pt sty 28, 2011 14:47

dzieki
wczesniej jakos zle sie przyjrzalem , teraz widze ze ahu brakuje 2 map od sterowania n75



anderllh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pt lut 12, 2010 20:30
Lokalizacja: Gliwice/Rybnik
Kontakt:

Re: Chiptuning TDi - VP 37 oraz PD

Post autor: anderllh » pt sty 28, 2011 16:45

DANIEL LHR pisze:dzieki
wczesniej jakos zle sie przyjrzalem , teraz widze ze ahu brakuje 2 map od sterowania n75
jak dobrze poszukasz to znajdziesz :bajer:


Diagnostyka
Chiptuning

ODPOWIEDZ

Wróć do „ECU forum”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości