Strona 1 z 1

MK4 1.9 TDI ATD PD100 Turbo - analiza logow dynamicznych

: ndz lut 05, 2023 17:43
autor: mateusz180434
Hej,

bardzo prosze kogos kumatego o analize logow mojej turbinki. Co moze byc przyczyna takiego przeregulowania i nie trzymania wartosci zadanej?

Z gory bardzo dziekuje za pomoc!

Mateusz

Obrazek

Re: MK4 1.9 TDI ATD PD100 Turbo - analiza logow dynamicznych

: ndz lut 05, 2023 17:49
autor: władek111
Geometria w turbo do sprawdzenia.

Re: MK4 1.9 TDI ATD PD100 Turbo - analiza logow dynamicznych

: ndz lut 05, 2023 20:57
autor: wesol
Geometria ale chyba nie to że się zapieka tylko luzy bo ram masz w atd turbo nieszczęsne od kkk.

Re: MK4 1.9 TDI ATD PD100 Turbo - analiza logow dynamicznych

: ndz lut 05, 2023 21:54
autor: mateusz180434
@władek111, @wesol dzięki za odpowiedzi.
Sprawdzałem sztanke czy sie rusza testem w vcdsie - rusza się w dużym zakresie.
A czy nieszczelny dolot skutkowałby taką odpowiedzią?
@wesol co byś dal zamiast tego turbo do ATD żeby dobrze pompowalo?

Re: MK4 1.9 TDI ATD PD100 Turbo - analiza logow dynamicznych

: pn lut 06, 2023 18:28
autor: wesol
Kkk są dretwe. Lepszy jest garret. Ja bym zapodał jakieś turbo od ajm itp.

Re: MK4 1.9 TDI ATD PD100 Turbo - analiza logow dynamicznych

: pn lut 06, 2023 19:21
autor: mateusz180434
Mam garretta aktualnie - może jednak podjąć próbę czyszczenia tej geometrii?

Dorzucam jeszcze wykresy wysterowania zaworka n75. Zastanawiające jest (przynajmniej dla mnie) dlaczego on nie zmienia swojej wartości (nie żąda domknięcia kierownicy turbo), gdy jest stały uchyb regulacji? Czy wiecie jak jest zrealizowana regulacja ciśnienia? Wiem, że jest mapa dla n75 od dawki paliwa i obrotów silnika, ale czy nie ma tam przypadkiem regulatora PID?

Obrazek
Obrazek

Re: MK4 1.9 TDI ATD PD100 Turbo - analiza logow dynamicznych

: wt lut 07, 2023 11:31
autor: wesol
Możesz wyczyścić geo a gruszkę wyropuj dobrze.
Wolałbym normalne logi bo Ti nie wiem co na tej poziomej osi jest. Czy to sekundy czy co. Logi trzeba robić na w miarę wysokim biegu by ten proces przyspieszania trwał tak z 10-15 sekund lub więcej.

Re: MK4 1.9 TDI ATD PD100 Turbo - analiza logow dynamicznych

: wt lut 07, 2023 15:09
autor: mateusz180434
Dzisiaj skróciłem trochę gruszkę (niedawno założyłem nową), zrobiłem pomiar (na 3 biegu), oto wyniki:
ObrazekObrazek

Ewidentnie odejmuje moc po przekroczeniu 3000 RPM:
Obrazek

Przepływka, lewe powietrze, np. przez odme?
Czy moze turbo po przeładowaniu robi zjazd, spada tym samym przepływ powietrza a co za tym idzie ECU zmniejsza dawkę paliwa?

Re: MK4 1.9 TDI ATD PD100 Turbo - analiza logow dynamicznych

: wt lut 07, 2023 16:14
autor: władek111
od 1900 obrotów jest spore przeładowanie, n75 wysterowany prawie max a ciśnienie spada dopiero przy ponad 3000.

Re: MK4 1.9 TDI ATD PD100 Turbo - analiza logow dynamicznych

: śr lut 08, 2023 10:23
autor: mateusz180434
Wydłużyłem sztangę prawie na maxa i zrobiłem logi - jest znaczna poprawa, więc myślę że to będzie TO. Pozostaje teraz dokładniej doregulować dlugość.
Będę robić metoda prób i błędów - kilka obrotów sztangi i pomiar, kilka obrotów i pomiar i tak aż będzie żyleta :)
Jak znacie jakąś lepszą metodę bez zdejmowania turbiny to dajcie znać. Pozdrawiam Mateusz