Strona 1 z 1

[mk5] [ Analiza logów ] BKD seria i hybryda PROBLEM

: pt kwie 24, 2020 12:05
autor: Ardawiczius
Witam. 2.0TDI BKD 2004 r. Mam problem z przeładowaniem.

Ogólnie dwie historie, ale podobne:

I. Turbo ori po regeneracji zrobione logi dynamiczne, później program. Turbo przeładowywało zarówno na serii, jak i po programie. Auto nie wpadało w notlauf.

LOG-01-001-004-011-bkd- ori

Obrazek

LOG-01-003-008-011-bkd-ori

Obrazek

LOG-01-001-004-011bkd-program 175KM

Obrazek

LOG-01-003-008-011-bkd-program 175KM

Obrazek

W turbie urwał się kawałek łopatki od geometrii i uszkodziło łopatki zimnej strony. Zmieniłem na hybrydę. Nie zrobiłem jeszcze korekty programu.
Znów był problem z przeładowywaniem, auto nie wpadło w notlauf, Zamieniłem zawór magnetyczny, sprawdziłem przewód podciśnienia do gruszki.

Logi dynamiczne przed zmianą zaworów magnetycznych:

LOG-01-001-004-011-bkd- hybryda przed wymianą zaworu
Obrazek

LOG-01-003-008-011-bkd-hybryda przed zmianą zaworu
Obrazek

Logi dynamiczne po zmianie zaworów magnetycznych:

LOG-01-001-004-011-bkd- hybryda po wymianie zaworu
Obrazek

LOG-01-003-008-011-bkd- hybryda po wymianie zaworu
Obrazek


Może ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną przeładowania ?

[mk5] Re: [ Analiza logów ] BKD seria i hybryda PROBLEM

: pt kwie 24, 2020 18:22
autor: wesol
Rób logi albo na 6 biegu jeśli już robisz trzy grupy na raz. W sumie to nie wiem po co grupę 003 i 008 logujesz. Odczep gruszkę i ją wykąp w ropie. Dźwignie zmiennej geometrii to paluszkiem delikatnie przestawiaj tak i wybadasz czy się minimalnie nie klinuje ta geometria. Oczewiscie na tej zdemontowanej gruszce. Tak delikatnie palcem dotykając przestawiaj geo nie że jeb jeb od deski do deski. Poprostu milimetr po milimetrze. Loga daj samego 011 na 5 biegu i sandał w podłogę od 1500 obr do tak 4000.

[mk5] Re: [ Analiza logów ] BKD seria i hybryda PROBLEM

: czw kwie 30, 2020 15:28
autor: Ardawiczius
Geometria chodzi idealnie, test sztangi wyszedł poprawnie. Zrobiłem logi na 4 i 5 biegu. Loguje te grupy ponieważ o zdanie pytałem osobę która robiła mi program i te grupy kazał mi zrobić. Na tych wyższych biegach nieco lepiej to wygląda.
4 bieg
http://vaglogger.apphb.com/log/5eaad01f ... charttab-2

5 bieg do 3000tyś
http://vaglogger.apphb.com/log/5eaad032 ... 20f5186e72

[mk5] Re: [ Analiza logów ] BKD seria i hybryda PROBLEM

: czw kwie 30, 2020 16:58
autor: wesol
A gdzie tu lepiej jak z dołu brakuje doładowania a później przebija o 0.3 bara.
Jaki test sztangi wyszedł idealnie? Tak jak pisałem czy test na vcds?

[mk5] Re: [ Analiza logów ] BKD seria i hybryda PROBLEM

: czw kwie 30, 2020 21:18
autor: Ardawiczius
Test taki jak pisałeś i ten w vcds w Basic Settings. To że nie wstaje zbyt szybko ma dwie przyczyny, raz że to hybryda, a dwa poprzedni program był zrobiony żeby dół nie był zbyt mocny ( miałem podjechane sprzeglo, teraz jest nowe). Bardziej interesuje mnie przeładowanie. Nie ma błędu, komputer nie przechodzi w tryb awaryjny. Po logu widać że gruszka działa i próbuje zbijać ciśnienie. Zauważ że przeładowanie jest podobne na seryjnej jak i na hybrydzie. Dla jasności jest to ten sam model, ale inna sztuka.

[mk5] Re: [ Analiza logów ] BKD seria i hybryda PROBLEM

: czw kwie 30, 2020 22:45
autor: wesol
A co to hybryda to nie turbo od silnika 3.0 czy nawet większego. To tylko odrobinę wieksze koło kompresji. Jak turbo osiąga zadane doładowanie przy 2200 obrotach to uważasz że jest okej? Na dużej gtb osiąga zadane przy 1800 obr. Te dwa garby to też okej na wykresie gdzie linia czarna ma być prawie jak ta niebieska? Sprawdzenie sztangi to tak jak mówiłem muskając palcem. To że łapka chodzi jakoś tam od deski do deski to wiem ale czy nie ma mikro przycięć gdzieś w połowie? Test vcds turbiny to tylko test czy n75 działa czy łapka sztangi nie spadła z dźwigni geo lub czy wężyk od gruszki nie spadł. To żadne sprawdzenie.